За първи път в историята Tesla задмина една от преми ум-марките в Германия по годишни продажби - Audi. През 2024 американският производител на електродобиви е реализирал 1,79 млн нови превозни средства, докато резултатът на дъщерната компания на WV Group е 1,67 млн, което представлява с 12% по-малко от година по-рано.
Големият проблем на Audi, както и на останалите германски производители, се оказва слабото търсене на техните модели в Китай. На най-големия пазар в света вече доминират местните марки, които навлизат и в преми ум-сет мента. В същото време продажбите на електродобиви в Европа са под очакваните, след като много от държавите намалиха субсидиите.
Проблемите доведоха до спад на печалби през миналата година, включително при Volkswagen, Mercedes-Benz Group AG и BMW AG. Продажбите на Audi са намалели не само в Китай, но също кака в Германия и Северна Америка. Спадът при електрически модели е 8% - до 164 000 единици.
Годината на Tesla също не мина без проблеми. Американската компания регистрира първия си годишен спад на доставките от повече от десетилетие и едва задържа преднината си пред китайската BYD като най-големият продавач на изцяло електрически автомобили в света през 2024 г.
В същото време обаче в Tesla имат поводи за оптимизъм, след като представеният само преди дни актуализиран Model Y получи над 50 000 поръчки през първите 24 часа от старта на продажбите в Китай. Тези, които са се записали за известния като като Project Juniper електрически SUV, ще получат своите коли в края на април или през май, съобщава Car News China, позовавайки се на информация от автомобилни дилъри.
Обновеният Model Y засега се продава само в Китай, като изборът на страната за стартова продажба се обяснява с впечатляващите резултати на марката на местния пазар. През миналата година Tesla е продала 480 000 бройки в Китай, докато в САЩ резултатът е по-нисък - 406 000 единици.