IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Себастиян Льоб пред Automedia: Спорт с електромобили не е много вълнуващо

Най-успешният рали пилот в историята за напрежението в Дакар и партньорството с Dacia

"Много хора чакат да спечеля това рали, но, от друга страна, аз зная какво е да си тук: то е напълно непредсказуемо", казва ми Себастиян Льоб. "За състезание като Дакар, което трае две седмици, трябва множество неща едновременно да тръгнат добре. Нужен е и малко късмет".
  
   
Себастиян Льоб, интервю, Automedia, Дакар
Себастиян Льоб дава интервю за Automedia.bg
  
          
Разговаряхме с Льоб ден преди официалния старт на Дакар 2025 - не само най-трудното рали на планетата, но и единственото, което до момента липсва от визитката на най-великия пилот на нашето време. Деветкратен световен рали шампион, с 80 победи за WRC, включително и една в "Рали България", с първи места в рали кроса и в Световния шампионат за туристически автомобили, със световна титла от електрическите серии Еxtreme E, с победа и подобрен рекорд на Пайкс Пийк, Льоб се нуждаеше само от един триумф в Дакар, за да е постигнал всичко. Но този път късметът не бе с него.
  
     
Себастиян Льоб, Дакар 2025
Льоб атакува дюна със своята състезателна Dacia. Снимка DACIA SANDRIDERS
  
  
Проблеми с вентилатора го забавиха в първия етап. Във втория направи истински чудеса и навакса изоставането. В третия обаче състезателната му Dacia Sandrider се обърна по таван. Льоб и навигаторът му Фабиан Люркен успяха да сменят повредените гуми за броени минути и да се върнат в състезанието. После се повреди кормилната рейка, а нужната резервна част бе загубена при преобръщането, така че двамата трябваше да изчакат помощ от съотборничката си Кристина Гутиерес. Въпреки това успяха да завършат етапа с приемливо изоставане. Но после стюардите ги спряха от участие заради лека деформация на предпазната клетка. Ако обаче съдим от разговора си със Себастиян, това далеч не е краят на приключението "Дакар" за него.
  
    
15 въпроси и факти за Себастиян Льоб (ГАЛЕРИЯ):


  
   
ВИДЕО от разговора ни със Себастиян Льоб можете да видите тук:

  
  

  
      

0 от 500
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    До 25,може и да зердиш и да продължиш,ако има опашка от 10 чиляка и пикаенето ти е за 40 минути минимум,а иначе аз влизам свършвам си работата за 3-5 минути и се качвам и продължавам.За 5 минути колко ша ти се влее ток у батерията,а умник без мозъчен?
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    До 23,аз от провинцията през София до там са ми 150 км и от там до морето/Бургас,че и по-надолу/ не спирам защото не ми се налага,а на теб кат ти се налага с токя да запреш и да му влееш паур си е твой проблем. На скоро от Краков до Бг спирах за зареждане 2 пъти за 1400 км разстояние изминато за един ден без напрежение.
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    До 20,ето нещо да четеш и да се учиш,не да приказваш празни приказки.В наши дни 2JZ е познат преди всичко в рамките на тунинг общността благодарение на легендарната си здравина и огромните си резерви за повишение на мощността. С някои по-сериозни мерки и 1000 коня не са проблем!Това показва не конструиране на нов двигател а доработка на съществуващия,който позволява това за да се достигне тази мощност.
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    До 12,и аз почти се справих с една мацка,ама вместо да го ръгна в сливата иго сложих в шоколадовия двор.
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    До 11,увеличаваш мощност,намаляваш пробег,кат го напраиш от 110 на 300 и ще одиш с него до WC в двора,за толкоз ша имаш заряд или трябва да сложиш едно ремарке с батерията и съвкупните кг. ша станат 3000 кг. Тунинговай си армеенета киселица в между ушното пространство.
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 4 часа )
    Не е нужно Льоб да го казва - на всеки човек със сърце и скротум му е ясно , че с тролейче няма как да изпиташ онова чувство , което ти дава чистата мощ на ДВГ
  • #25
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 23 ( преди 19 часа )
    В кой век живееш? Какви карти? На съвременна зарядна станция включваш конектора в електромобила И отиваш да пикаеш, а като си свършиш работа, автомобилът вече те чака. Изключваш кабела И го връщаш на зарядната и всичко е приключило и платено. Няма карти, няма ходене до касата да чакаш някой да си поръчва сандвичи кафета и цигари.
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 14 ( преди 19 часа )
    Единственият смисъл да правиш тунинг на дишането на електромобил е да му подобриш охлаждането, за да прави повече обиколки на нюрбургринг без да му падне мощността. Всички останали тунинг доработки са за спиране, а не за ускорение, защото единствената пречка за ускорението са само със сцеплението, заради физичните закони , а не липсата на мощност. Проблемите в електрическите спортове са да укротиш масата, а не да я ускориш.
  • #23
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до 17 ( преди 19 часа )
    Тинтири, тия проблеми се решават. Дори и сега не съществуват за някои електромобили. И в България можеш да си вземеш единна карта, която важи за всички основни мрежи в БГ и за най-големите в Европа. С BMW i5, или с Ioniq 6, или с новата Tesla спокойно можеш да пътуваш до морето с едно-единствено спиране, и то кратко, като за кафе. Аз лично, ако имах нужда редовно да пътувам на дълги дистанции, все така щях да предпочета дизел. Но да не изопачаваме фактите
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 18 ( преди 19 часа )
    Само защото някаква мисъл съществува в главата ти, това не я прави общовалидна истина :) Има си ясна дефиниция какво е автомобилен тунинг. Вместо да философстваш като у хоремага, може да я прочетеш