"Много хора чакат да спечеля това рали, но, от друга страна, аз зная какво е да си тук: то е напълно непредсказуемо", казва ми Себастиян Льоб. "За състезание като Дакар, което трае две седмици, трябва множество неща едновременно да тръгнат добре. Нужен е и малко късмет".
Себастиян Льоб дава интервю за Automedia.bg
Разговаряхме с Льоб ден преди официалния старт на Дакар 2025 - не само най-трудното рали на планетата, но и единственото, което до момента липсва от визитката на най-великия пилот на нашето време. Деветкратен световен рали шампион, с 80 победи за WRC, включително и една в "Рали България", с първи места в рали кроса и в Световния шампионат за туристически автомобили, със световна титла от електрическите серии Еxtreme E, с победа и подобрен рекорд на Пайкс Пийк, Льоб се нуждаеше само от един триумф в Дакар, за да е постигнал всичко. Но този път късметът не бе с него.
Льоб атакува дюна със своята състезателна Dacia. Снимка DACIA SANDRIDERS
Проблеми с вентилатора го забавиха в първия етап. Във втория направи истински чудеса и навакса изоставането. В третия обаче състезателната му Dacia Sandrider се обърна по таван. Льоб и навигаторът му Фабиан Люркен успяха да сменят повредените гуми за броени минути и да се върнат в състезанието. После се повреди кормилната рейка, а нужната резервна част бе загубена при преобръщането, така че двамата трябваше да изчакат помощ от съотборничката си Кристина Гутиерес. Въпреки това успяха да завършат етапа с приемливо изоставане. Но после стюардите ги спряха от участие заради лека деформация на предпазната клетка. Ако обаче съдим от разговора си със Себастиян, това далеч не е краят на приключението "Дакар" за него.
15 въпроси и факти за Себастиян Льоб (ГАЛЕРИЯ):
През 2010 Льоб триумфира и в Боровец в единствения случай досега, в който Рали България е било част от Световния рали шампионат. Французинът изпревари с внушителна разлика Дани Сордо, Петер Солберг и Себастиян Ожие. През 2012 спечели рекордната си девета поредна титла и намекна, че смята да смени сцената. През 2013 участва само в пет старта във WRC, но за сметка на това си пробва силите в най-различни други състезания. Има 6 победи в Световния шампионат за туристически автомобили, два успеха в Световния шампионат по рали крос, четири победи в The Race of Champions, една световна титла в електрическия шампионат Extreme E, една победа в легендарното изкачване на Пайкс Пийк (с подобрен рекорд на трасето), и едно второ място в 24-те часа на Льо Ман през 2006, когато с тима на Pescarolo едва не пропука тоталната доминация на Audi.
ВИДЕО от разговора ни със Себастиян Льоб можете да видите тук: