IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Себастиян Льоб пред Automedia: Спорт с електромобили не е много вълнуващо

Най-успешният рали пилот в историята за напрежението в Дакар и партньорството с Dacia

"Много хора чакат да спечеля това рали, но, от друга страна, аз зная какво е да си тук: то е напълно непредсказуемо", казва ми Себастиян Льоб. "За състезание като Дакар, което трае две седмици, трябва множество неща едновременно да тръгнат добре. Нужен е и малко късмет".
  
   
Себастиян Льоб, интервю, Automedia, Дакар
Себастиян Льоб дава интервю за Automedia.bg
  
          
Разговаряхме с Льоб ден преди официалния старт на Дакар 2025 - не само най-трудното рали на планетата, но и единственото, което до момента липсва от визитката на най-великия пилот на нашето време. Деветкратен световен рали шампион, с 80 победи за WRC, включително и една в "Рали България", с първи места в рали кроса и в Световния шампионат за туристически автомобили, със световна титла от електрическите серии Еxtreme E, с победа и подобрен рекорд на Пайкс Пийк, Льоб се нуждаеше само от един триумф в Дакар, за да е постигнал всичко. Но този път късметът не бе с него.
  
     
Себастиян Льоб, Дакар 2025
Льоб атакува дюна със своята състезателна Dacia. Снимка DACIA SANDRIDERS
  
  
Проблеми с вентилатора го забавиха в първия етап. Във втория направи истински чудеса и навакса изоставането. В третия обаче състезателната му Dacia Sandrider се обърна по таван. Льоб и навигаторът му Фабиан Люркен успяха да сменят повредените гуми за броени минути и да се върнат в състезанието. После се повреди кормилната рейка, а нужната резервна част бе загубена при преобръщането, така че двамата трябваше да изчакат помощ от съотборничката си Кристина Гутиерес. Въпреки това успяха да завършат етапа с приемливо изоставане. Но после стюардите ги спряха от участие заради лека деформация на предпазната клетка. Ако обаче съдим от разговора си със Себастиян, това далеч не е краят на приключението "Дакар" за него.
  
    
15 въпроси и факти за Себастиян Льоб (ГАЛЕРИЯ):


  
   
ВИДЕО от разговора ни със Себастиян Льоб можете да видите тук:

  
  

  
      

0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 18 ( преди 1 ден )
    Само защото някаква мисъл съществува в главата ти, това не я прави общовалидна истина :) Има си ясна дефиниция какво е автомобилен тунинг. Вместо да философстваш като у хоремага, може да я прочетеш
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 12 ( преди 1 ден )
    Наистина е абсолютна скука да натиснеш в газта е да изпревариш ентусиаста който е направил тройно изпреварване, за да изпита невероятната емоция да мине пред тебе. Изпреварваш го като спрял, без никакви емоции, като всички останали които си изпреварил преди малко. Емоциите остават за този с 1000 коня, който им вади душата, защото само неговите коне имат душа, а електрическите са бездушни. Изпитва огромни емоции към родителя ти и родителите на електрическите синтетични коне.
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    какъв тунинг на 2JZ-GTE на 1 000 кс това е практически да конструираш нов двигател
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 2 дни )
    Тунинга по същество е доработване и оптимизране на съществуващия "инвентар".Софтуерната намеса е за да сработи това добре.Тунинг е да направиш 1,9 JTDm от 150 на 350 коня.Да му махнеш ДПФа и да презапишеш отгоре един файл "от нета" с който на терория става 170 коня,не е тунинг.Тунинг е да направиш 2JZ-GTE 1000+ коня.Като смениш "намотките" на ел. мотор и го направиш от 200 на 800 коня, тогава можеш да говориш за тунинг на ел. кола.Софтуерното "отключване" на нещо което колата има,не е тунинг.
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 2 дни )
    До 13 - ахаха "масовия тунинг" "софтуерен тунинг" Нормално е като приемаш за тунинг изключване на ДПФ и пускане на малко повече нафта,да си мислиш,че "отключването на резерва" на ел. мотор е тунинг.Този "резерв" е заключен с причина.Все едно 10 години да си с една жена,и на десетата ти дала и отзад и да викаш радостен "с нова жена съм".Просто някой и е "отключил резерва" и и е харесало, че затова намазваш и ти :-) :-) :-)
  • #17
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 дни )
    16: Проблемите са много, не е само инфраструктурата. За мен един от проблемите е цялото това планиране за да тръгнеш на път - ако нямаш 3 аппа няма и да заредиш. Проблем е ниската премонтопригодност - т.е. дълговечност на автомобила. Проблем е липсата на емоция, синтетичното шофьорско преживяване. Проблем е рециклирането, проблем е теглото, проблем е цената... много са проблемите...
  • #16
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    ми то и новото м5 е два тона и половина относно звука не виждам по какъв начин допринася за скоростта така че проблума е в липсата на развита инфраструктура за зарядни станции и времето което отделяш докато пъплят електроните по кабела
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    а най главния въпрос защо не бе зядяден кога ще има електрик wrc нали природата дръвчетата да пазим тревичките птичките да чуруликат еленчетата да пасат докато прелиташ с 200 по някоя гориста пътечка
  • #14
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 дни )
    До 13: Абе по-различно е, Масовия тунинг не е само чипа, щото почваш спортни филтри, ауспуси и т.н. - елементарното как "диша" мотора. Ако го правиш читаво ще го качиш на Дино, там тръпката е още по-голяма. А като почнеш вече със сериозните неща тръпката е зверска... като парите :D
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до 12 ( преди 2 дни )
    Не твърдя, че е вълнуващо, а че е възможно. И, честно казано, не е по-различно от масовия тунинг на ДВГ днес, който се свежда само до смяната на един чип. Пък и нищо не те спира да сменяш инвертори, електромотори и пр. Големите проблеми на EV са теглото и липсата на звук. Макар че Хюндай с Ioniq5N почти се справиха с второто...