IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Себастиян Льоб пред Automedia: Спорт с електромобили не е много вълнуващо

Най-успешният рали пилот в историята за напрежението в Дакар и партньорството с Dacia

"Много хора чакат да спечеля това рали, но, от друга страна, аз зная какво е да си тук: то е напълно непредсказуемо", казва ми Себастиян Льоб. "За състезание като Дакар, което трае две седмици, трябва множество неща едновременно да тръгнат добре. Нужен е и малко късмет".
  
   
Себастиян Льоб, интервю, Automedia, Дакар
Себастиян Льоб дава интервю за Automedia.bg
  
          
Разговаряхме с Льоб ден преди официалния старт на Дакар 2025 - не само най-трудното рали на планетата, но и единственото, което до момента липсва от визитката на най-великия пилот на нашето време. Деветкратен световен рали шампион, с 80 победи за WRC, включително и една в "Рали България", с първи места в рали кроса и в Световния шампионат за туристически автомобили, със световна титла от електрическите серии Еxtreme E, с победа и подобрен рекорд на Пайкс Пийк, Льоб се нуждаеше само от един триумф в Дакар, за да е постигнал всичко. Но този път късметът не бе с него.
  
     
Себастиян Льоб, Дакар 2025
Льоб атакува дюна със своята състезателна Dacia. Снимка DACIA SANDRIDERS
  
  
Проблеми с вентилатора го забавиха в първия етап. Във втория направи истински чудеса и навакса изоставането. В третия обаче състезателната му Dacia Sandrider се обърна по таван. Льоб и навигаторът му Фабиан Люркен успяха да сменят повредените гуми за броени минути и да се върнат в състезанието. После се повреди кормилната рейка, а нужната резервна част бе загубена при преобръщането, така че двамата трябваше да изчакат помощ от съотборничката си Кристина Гутиерес. Въпреки това успяха да завършат етапа с приемливо изоставане. Но после стюардите ги спряха от участие заради лека деформация на предпазната клетка. Ако обаче съдим от разговора си със Себастиян, това далеч не е краят на приключението "Дакар" за него.
  
    
15 въпроси и факти за Себастиян Льоб (ГАЛЕРИЯ):


  
   
ВИДЕО от разговора ни със Себастиян Льоб можете да видите тук:

  
  

  
      

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 часа )
    ми то и новото м5 е два тона и половина относно звука не виждам по какъв начин допринася за скоростта така че проблума е в липсата на развита инфраструктура за зарядни станции и времето което отделяш докато пъплят електроните по кабела
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 часа )
    а най главния въпрос защо не бе зядяден кога ще има електрик wrc нали природата дръвчетата да пазим тревичките птичките да чуруликат еленчетата да пасат докато прелиташ с 200 по някоя гориста пътечка
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 6 часа )
    До 13: Абе по-различно е, Масовия тунинг не е само чипа, щото почваш спортни филтри, ауспуси и т.н. - елементарното как "диша" мотора. Ако го правиш читаво ще го качиш на Дино, там тръпката е още по-голяма. А като почнеш вече със сериозните неща тръпката е зверска... като парите :D
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до 12 ( преди 8 часа )
    Не твърдя, че е вълнуващо, а че е възможно. И, честно казано, не е по-различно от масовия тунинг на ДВГ днес, който се свежда само до смяната на един чип. Пък и нищо не те спира да сменяш инвертори, електромотори и пр. Големите проблеми на EV са теглото и липсата на звук. Макар че Хюндай с Ioniq5N почти се справиха с второто...
  • #12
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 8 часа )
    Току що написах горе долу същото по смисъл в вругата статия, че Great Wall пускат V8 мотор. ЕЛ просто няма душа! Ел няма емоция. Да шофираш Ел е синтетично и 0-100 не го спасява. И до 6 и 11 - извинявай, но и тънинговането, чрез смяна на инвертора, отвиване на 5 гайки и щракването на 1 куплунг не е същото като да разглобиш мотора и да смениш всяка част по него. Тунинговането на Ел е вълнуващо колкото писането на компютърен код - остава си имагинерно и скучно като карането на ел.
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    ПАПУК ( преди 9 часа )
    Всъщност е дори по-лесно, отколкото тунинг на ДВГ. Всеки електромотор и инвертор има доста голям резерв от мощност. Моторът на стария Leaf от 110 коня може да се вдигне до 300 само с промени в софтуера. Може да се смени управляващият чип на инвертора. И, естествено, може да се тунингова окачване, за аеродинамиката и т. н., като всяка друга кола
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 9 часа )
    До 6 - хайде моля те да обясниш как точно го виждаш тунинга на електрически автомобил? Много ми е интересно да разбера!
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 часа )
    така е автомобила никога няма да измести коня казала кобилата
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 7 ( преди 9 часа )
    И ДВГ и електрическите коне са изкуствени и нямат нищо общо с естествените.
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до 7 ( преди 10 часа )
    Не само е легенда, но и е шампион от електрическите серии Extreme E. Знае за какво говори :D