fallback

Знаете ли кога да смените маслото в различни скоростни кутии

Спазването на интервалите е от решаващо значение за работата на трансмисията

Трансмисионното масло играе ключова роля за осигуряване на правилната работа на скоростната кутия. Намалява триенето между компонентите, предпазва от износване, охлажда механизмите, предпазва от корозия и изпълнява други функции в зависимост от вида на трансмисията. С течение на времето обаче, както всички течности в автомобила, трансмисионното масло губи свойствата си, което може да доведе до преждевременни повреди и скъпи ремонти.

Експерти от популярна верига автосервизи посочиха защо е важно редовно да се сменя течността в скоростната кутия и колко често трябва да се прави това в зависимост от нейния тип. На първо място при смяна на течността в скоростната кутия е важно да се вземат предвид и да се спазват разпоредбите на производителя.

Ако автомобилът е оборудван с вариатор (CVT), тогава по правило работната течност в него трябва да се сменя на всеки 30 000-40 000 км. При автоматичните трансмисии средният интервал за смяна на маслото е 40 000-50 000 км, а при механичните скоростни кутии това трябва да се прави на 60 000-80 000 км.

Въз основа на разпоредбите на производителя трябва да изберете пълна или частична подмяна на течността в скоростната кутия. Сервизите, които държат на реномето си, насърчават своите клиентите да не се страхуват да направят пълна подмяна, ако такава процедура е препоръчана от производителя. В някои скоростни кутии е възможно да се смени трансмисионното масло по метода на изместване, тоест да се изхвърли старата течност от системата.

Скоростните кутии, които са оборудвани с филтърни елементи, изискват задължителна подмяна на тези филтри. Запушените филтри причиняват „гладуване“ на маслените помпи, което води до ускорено износване на скоростната кутия. Освен това това важи за абсолютно всички видове скоростни кутии.

Често собствениците на автомобили се обръщат към сервизен център за смяна на маслото в скоростната кутия само когато вече възникнат проблеми - вибрации, удари, външни шумове или грешки на таблото. Такива ситуации обикновено са резултат от прекомерен пробег на маслото и неспазване на сервизните интервали. В резултат на това скоростната кутия се поврежда.

В такива случаи смяната на маслото не решава проблема, а понякога дори може да влоши състоянието на агрегата. За да избегнете подобни проблеми, е важно стриктно да се придържате към препоръчаните правила за подмяна на течността в скоростната кутия. Редовната поддръжка на скоростната кутия ще спомогне за поддържането на нейната функционалност и ще удължи живота й без сериозни повреди.

fallback
  • #12
    Турбо ( преди 46 минути )
    Тинтири,гаранцията беше 2 години или 100 х.км, което настъпи първо.Колата я карах 9 години и 282 х.км,без да се промени интервала на смяна на масло от сервиза.Продадох я с отлично работещ двигател,без да пуши и гори масло.Колите ги карам до 10 години.Първото ми ново Пежо го продадох на приятел,в момента е над 25 годишно и над 500 х.км и си върви прилично.
  • #11
    Тинтири_минитири ( преди 1 час )
    Турбо - самия производител като мине гаранцията и вече не му дреме за колата ти намаля тия 25-30 на максимум 15 - що щото вече си взел здравето на мотора :) е вероятно вече няма да е твой проблем, щото ще си разкарал колата - но ако имаш поне малко симпатия към самата кола ще се грижиш за нея още от началото и с мисъл и за бъдещето. А и както беше писано по-долу - времената да се сменят коли през няколко год свършиха. Идва новата "Кубинска" авто-култура :)
  • #10
    Gergov_L ( преди 2 часа )
    и аз така имам zf на БМВ осемстепенна и от VW ми казаха че това масло не се пипа. но на мен не ми се верва на тази планета нема нищо даже и самата планета
  • #9
    Турбо ( преди 3 часа )
    Старото 9 годишно Пежо го върнах на 282000 км декември миналата година,продаде се веднага без да се появи в Пежо оказион. Даже не разбрах за колко пари го продадоха от СФА.
  • #8
    Турбо ( преди 3 часа )
    Тинтири,на 10 х.км се сменя минерално масло, синтетика се сменя на 25-30 х.км колкото е определил производителя.
  • #7
    Тинтири_минитири ( преди 3 часа )
    Дам... сменяй ти масло на 30 хил и чакай после надеждност. И как ги били направили калпави тия коли. Иначе съм виждал книжка попълнена и подпечатана с 1ва смяна на 45 хил и последващи на 30 хил. Аз тая кола не бих я купил! Двигателно масло се сменя на 8 до 10 хил км!!! За механичните скорости 120-150 хил зависи как караш, автоматик 50 до 60 хил, а вариатор по-добре да не купуваш :)
  • #6
    Enzo ( преди 4 часа )
    До #2:Аз също съм със 8 ст. ZF БМВ 2022г. и намерих инструкции на ZF за 80 хил. км. Това, дето не се сменяло, БМВ го дават при презумпцията, че на 150 хил. км., ще сменяш колата. Допреди няколко години, за жизнен цикъл на колите, западняците приемаха 150 хил. км. Свърши тая! Тука никога не е била, но и там свърши.
  • #5
    Турбо ( преди 4 часа )
    Маслото в двигателя е пълна синтетика и се сменя на 25000 км при Партнера и 30000 км при Рифтера по препоръка на Пежо.
  • #4
    Турбо ( преди 4 часа )
    Статията е написана по поръчка на търговец на масла или автосервиз.На Пежо Партнер маслото на скоростната кутия не се сменя,липсва даже пробка за източване.Върнах старият Партнер в СФА на 282000 км с трансмисионно масло налято от производителя.
  • #3
    анонимен ( преди 5 часа )
    до 1. Няма страшно. Започваш да сменяш двигателното на 4-5000км и пак ще е като преди. Когато хората искат, кои сме ние да не им дадем каквото искат.
fallback
Последни