fallback

Знаете ли кога да смените маслото в различни скоростни кутии

Спазването на интервалите е от решаващо значение за работата на трансмисията

Трансмисионното масло играе ключова роля за осигуряване на правилната работа на скоростната кутия. Намалява триенето между компонентите, предпазва от износване, охлажда механизмите, предпазва от корозия и изпълнява други функции в зависимост от вида на трансмисията. С течение на времето обаче, както всички течности в автомобила, трансмисионното масло губи свойствата си, което може да доведе до преждевременни повреди и скъпи ремонти.

скоростна кутия

Експерти от популярна верига автосервизи посочиха защо е важно редовно да се сменя течността в скоростната кутия и колко често трябва да се прави това в зависимост от нейния тип. На първо място при смяна на течността в скоростната кутия е важно да се вземат предвид и да се спазват разпоредбите на производителя.

Ако автомобилът е оборудван с вариатор (CVT), тогава по правило работната течност в него трябва да се сменя на всеки 30 000-40 000 км. При автоматичните трансмисии средният интервал за смяна на маслото е 40 000-50 000 км, а при механичните скоростни кутии това трябва да се прави на 60 000-80 000 км.

скоростна кутия

Въз основа на разпоредбите на производителя трябва да изберете пълна или частична подмяна на течността в скоростната кутия. Сервизите, които държат на реномето си, насърчават своите клиентите да не се страхуват да направят пълна подмяна, ако такава процедура е препоръчана от производителя. В някои скоростни кутии е възможно да се смени трансмисионното масло по метода на изместване, тоест да се изхвърли старата течност от системата.

Скоростните кутии, които са оборудвани с филтърни елементи, изискват задължителна подмяна на тези филтри. Запушените филтри причиняват „гладуване“ на маслените помпи, което води до ускорено износване на скоростната кутия. Освен това това важи за абсолютно всички видове скоростни кутии.

Често собствениците на автомобили се обръщат към сервизен център за смяна на маслото в скоростната кутия само когато вече възникнат проблеми - вибрации, удари, външни шумове или грешки на таблото. Такива ситуации обикновено са резултат от прекомерен пробег на маслото и неспазване на сервизните интервали. В резултат на това скоростната кутия се поврежда.

В такива случаи смяната на маслото не решава проблема, а понякога дори може да влоши състоянието на агрегата. За да избегнете подобни проблеми, е важно стриктно да се придържате към препоръчаните правила за подмяна на течността в скоростната кутия. Редовната поддръжка на скоростната кутия ще спомогне за поддържането на нейната функционалност и ще удължи живота й без сериозни повреди.

fallback
  • #25
    Пропов ( преди 2 месеца )
    Много теоретици, много професори, ама колите все се чупят и то често неочаквано. Един я къткал и глезил, другия сменял маслото като чуе че почне да стърже и стартера вече не смогва да развърти маджуна. Трети вместо масло, сменят директно колата. И всеки претендира че неговото е най правилно щото знае и е карал та карал и имал та имал ехехеее...! Аз пък виждам тук предимно едни смешни тарикати , дето болшинството даже не могат да пишат, ама се имат за гоуема работа и акъл раздават на килограм.
  • #24
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Мухаха, у нас автомобилите влизат на по половин милион километра, разбирачите ти обясняват как не издържат и по 150к. Може и през 5к да сменявате консумативи, въпроса е преди това кога е ствало.Вече 3ти нов карам, продавам ги на около 8г и 150к. Сменявам консумативи както пише по сервизната книжка. Последните 2 на по 25-30к интервал или 2г. В момента съм на 105к, предния чукна 260к, взе го приятел, бачка все още като нов. Новия внос е морга, сравнен с него.
  • #23
    проблема ( преди 3 месеца )
    е за тия дето купуват стари коли. Едно време 123-ката на Мерц беше последната истинска кола, след 10г стана 124-ката по която плюеха. После стана очиларката, сега слушам как последният истински мерц е w212-ката. Когато имаш кинти, купуваш нова или на 1г караш без да ти дреме и на 5-тата година или до 150к км, сменяш. Взима я някои тъмничък, прави и още 150к и на 300к я превърта,А разбирачев я взима тънко и почва да слага най-скъпите консумативи за да я поглезел а то квот и да туриш вече все тая.
  • #22
    До 20 ( преди 3 месеца )
    Купи си нова кола изкарай от 0 до 150 х км в гаранцията и със сервизните интеревали и тогава коментирай.
  • #21
    Някакъв случаен тук ( преди 3 месеца )
    Много ясно, че продаващия ви колата дилър ще каже маслото не се сменящ... Защото на него му е по на далавера ремонт или смяна на скоростната кутия отколкото на масло..
  • #20
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тези дето не обслужват и карали до 150к да пробутат колата на някой друг - колата ви няма да изкара и още 10 хиляди, какви 150 вие сте неграмотници!
  • #19
    анонимен ( преди 3 месеца )
    В книжката на моята кола пише, че маслото на ръчната кутия може да се смени на 200 000 км, но производителят препоръчва вместо маслото да се смени колата.
  • #18
    Пушев ( преди 3 месеца )
    Аз на моята 20 годишна фреза само доливам
  • #17
    Пешо ( преди 3 месеца )
    Не сменям нищо като стане на 150 000 км продавам и нова.
  • #16
    Mazda 3 BK ( преди 3 месеца )
    Моята кола с ръчни скорости в първия ден на годината навъртя 100 000 км за 16.5 години. От официалния сервиз настояват маслото да не се сменя, роднина автомонтьор ми казва същото. За сега проблеми нямам но ме притеснява дълголетието на маслото въпреки че е оригинално от производителя.
fallback
Последни