Новата Mazda 6e пристига като изцяло електрически съперник на Tesla Model 3. Въпреки че вече се продава в Китай като EZ-6 , японската кола ще дойде в Европа с оригиналното име през лятото. Mazda вече предостави подробности, включително очаквания пробег и данни за производителността, но не и цената. Очаква се сума от около 45 000 евро за Европа, повтаряме, по неофициални данни.
Електрическата кола е дълга 4921 мм, широка 1890 мм и висока 1485 мм, което я прави по-голяма във всяко измерение от Tesla Model 3 и по-дълга и по-широка от Hyundai Ioniq 6, макар и малко по-ниска. Ще се предлагат две версии на Mazda 6e. Едната е стандартен E-Skyactiv EV, а другата Long Range.
Първият автомобил получава 68,8kWh батерия, която може да осигури одобрен от WLTP пробег от 278 километра. Мощността отива към монтиран отзад електрически мотор с 254 к.с. и въртящ момент от 320 Нм. Ускорява до стотака за 7,6 секунди, а максималната скорост е 170 км/ч.
Mazda 6e Long Range е оборудвана с 80kWh батерия, която може да измине 552 км (също одобрена от WLTP). Електрическият мотор тук е малко по-малко мощен с 241 коня и въртящ момент от 320 Nm, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,8 секунди. Максималната скорост обаче остава същата.
Двете версии също се различават леко по отношение на възможностите за зареждане. Докато стандартната кола ще може да поеме скорост на презареждане от 200 kW, Long Range достига 95kW. Това означава, че зареждането от 10 до 80 процента за по-малката батерия отнема 22 минути, а за дългия обхват са необходими 45.
Колата има разпределение на теглото 50:50, многораменно задно окачване и електрически заден спойлер, който се разгръща при 90 км в час (или ръчно) за подобряване на стабилността. Външният дизайн на 6e е идентичен с EZ-6, който вече сме виждали, освен някои различни елементи. 19-инчовите джанти с пет спици имат дизайн за „увеличаване на пробега“. Ще има осем екстериорни цвята, от които да избирате, включително Melting Copper, Aero Grey и емблематичното за Mazda Soul Red.
Интериорът със сигурност предлага рязка промяна от настоящата гама от модели на Mazda. Изчезват бутоните за климатроник и радио в центъра на таблото. Вместо това има огромен 14,6-инчов сензорен екран, комбиниран с 10,2-инчов дисплей за водача, комбинирани с head-up дисплей. Все още обаче не е известно дали това ще бъде стандартна функция.
Mazda твърди, че екранът на автомобила осигурява „интерфейс, подобен на смартфон с функционалност за плъзгане“. Отзад има още един сензорен екран за управление на климатичните настройки за пътниците, управление на сенника или регулиране на позицията на седалката на предния пътник, когато колата е паркирана. Въпреки размера на Mazda 6e - багажното пространство е 330 литра, което е малко по-малко от 401 литра при Ioniq 6 и доста зад 425 литра на Model 3. Поне получава още един багажник под предния капак със 70-литров капацитет. Вътре обаче е достатъчно просторна кола, твърдят първите журналисти, допуснати да се качат. Възрастен човек с височина 182 сантиметра няма грижи в електрическата Mazda.
Още снимки на електрическата Mazda6 - вижте в галерията: