IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-продаваният Rolls-Royce в Европа е електрически

Spectre се оказа по-търсен от Cullinan, марката пуска втори модел на ток до месеци

Rolls-Royce обяви резултатите от продажбите за 2024 заедно с инвестиция от 300 милиона британски лири за разширяването на подразделенията Bespoke и Coachbuilt, които са позиционирани в Гудууд. Производителят на автомобили от висок клас също така потвърди, че вторият му EV модел ще бъде пуснат на пазара през 2025.


Rolls-Royce


Луксозната марка е продала 5712 автомобила през 2024, което я прави третата най-успешна година след 2023 (6032 единици) и 2022 (6021 единици). Спадът на продажбите се дължи на дебюта на актуализираните модели Ghost и Cullinan, които тепърва ще набират скорост.

Rolls-Royce не посочва подробните числа на продажбите за всеки модел, но съобщава че напълно електрическият Spectre е най-продаваният автомобил на марката в Европа, признавайки, че той се е оказал „дори по-популярен от очакваното“.


Rolls-Royce


Като цяло, през 2024 обаче големият SUV – Cullinan, оглавява световните продажби като най-търсеният Rolls-Royce, следван от Spectre, Ghost и Phantom. Северна Америка остава най-големият пазар за базираната в Гудууд марка.

Британски производител официално потвърди, че през следващите месеци ще пусне втория изцяло електрически модел на пазара, но не даде подробности за него. Според информациите това е SUV, по-малък от Cullinan, който ще бъде последват от електрически седан, готвен за заместник на Phantom. Двата EV трябваше да излязат през 2027 и 2028, но пускането им на пазара е изтеглено.


Rolls-Royce


От компанията съобщават още, че миналата година е била рекордна за поръчки, които са се повишили с 10% като стойност. На първо място е Близкият изток, следван от Северна Америка и Европа. Моделът Rolls-Royce Phantom Extended е най-желан за персонализация, изпреварвайки Spectre, който заема второ място.

Рекордното представяне на подразделението Bespoke на Rolls-Royce през 2024 накара компанията да отдели над 300 милиона лири за за разширяване на своите производствени мощности в Гудууд.


Rolls-Royce


Тази инвестиция не е насочена към увеличаване на производствения капацитет, а по-скоро към предоставяне на подразделенията Bespoke и Coachbuilt на подобрено пространство и свобода да се съсредоточат върху ексклузивни проекти, направени по поръчка. Освен това разширяването ще подготви завода в Гудууд за прехода на Rolls-Royce към изцяло електрическо бъдеще.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    каква е разликата между старите пари и новите нарича се класа представям си как в някой затворен клуб се коментира как е пъпеша е заредил за 100км. 1 лв. щото да спести от гориво момчета вие поне един човек който има стари пари познавате ли
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Монтажник ( преди 1 месец )
    Хората с пари и къщи под Витоша с по 200 киловата партиди карат e-Tron-и, i-Pace-ове, EQS-и и iX M-ки, защото са по-бързи от другите им коли, а страшно ги гъделичка да ги пълнят на трифазен ток за 17ст. киловатчаса и да дават ряз за комични пари. Някои баш играчи даже имат собствени DC-та. Слиза в гаража, на таблото пише 500+ км и тръгва с вратите надолу. Няма Шелове, няма ОМВ-та и "вафличка на промоция да предложим"
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Добре, най-продавания в Европа е електрически, но защо никой не забелязва, че по-нормалния свят най-продавани са с ДВГ. Това подсказва, че в Европа заради законите, по-добре е да си с електрически Ролс, отколкото такъв с ДВГ. Така или иначе РР не е ежедневен автомобил и няма значение, ама няма да платиш синя зона в София или ще си караш в центъра на Лондон без да плащаш и да се занимаваш с бюрокрация. Ако има проблем с този РР, от компанията ще дойдат и ще дадат заместващ автомобил. Другите кога
  • #8
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    да имаш в гаража си 10 автомобила с двг и между тях да има един електрически е представителна извадка какво е търсенето богатите хора най много от всички ценят времето си
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дотук с извинението. Доста е притеснителен фактът, че се припозна в първото ми мнение, както и че наричаш всички автори на интелигентни и подплътени с факти мнения мите, което показва, че те самоосъзнаваш на противоположната страна - тази на нискоинтелигентните, необразовани и технически незапознати москофили и националните предатели.
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    до 4 ( преди 1 месец )
    Дължа ти извинение, щом не си тойоткаджия. Но се опитай да ме разбереш - 99% от антиелектриците са едновременно тойоткаджии, москофили, анти-запада и биха продали държавата си за 20-годишна тойотка на старо подарък - и го правят при всяка възможност.
  • #5
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    До 2 и 4, мани го този, дали е илон дзинпин или някой друг, няма никакъв шанс да те разбере!
  • #4
    2 rate up comment 6 rate down comment
    #2 до #1+ #3 ( преди 1 месец )
    Добре, да кажем, че не си Митьо Бустеров. Сега по въпроса: Не съм Тойотка-джия и нямам нищо за или против тази марка. Какви ги говори чичо Тойода, ми е просто интересно - не взимам страна. Трето, не виждам смисъл в противопоставянето жициТойота. Тук ти се обяснява, че онези с милиардите нямат нужда от МПС, затова Ролс-ът не е МПС, а оттам не е мобил и съответно не е електромобил. Това е статус, ексхибиционизъм, заявяване на възможности, оттласкване от плебса. ВИДЕО-то ти казах да гледаш...
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не съм мите. Така и не разбра, че вие, високообразованите в ПУЦа на Тойотка по опорки, сте малцинство. Но се забелязва нещо, което ще заинтересова доста психолози - след като напоследък по три-четири от опорките ви биват нееднозначно и категорично оборвани от факти, които дори вашата опорко-центрична фантазия не може да отрече, сте се спасили от лудост в отрицанието - електромобилът не е електромобил. Великолепна дисертация ще излезе от вас!
  • #2
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мите (#1), Spectre-ът - образно казано - не е електромобил. Тъй като тук няма достатъчно място за писане, а и ти си с доста ограничени умствени способности (не си виновен - просто така си се родил), няма да се впускам в обяснения. А ти за домашно изгледай (поне) видео-представянето на това МПС - пак в тази медия ("Колела"); от Константин Томов - и ще разбереш защо това тук не е като твоите любими комп.-ове на колела, били те Lucid, S Plaid long range или пък Spring...