fallback

Босът на Toyota: Nissan не ни е търсил за помощ!

Според Акио Тойода сливането на големия конкурент с Honda може да се превърне в проблем

Докато автомобилната индустрия се подготвя за несигурно бъдеще, консолидацията на големи играчи и бивши жестоки конкуренти изглежда неизбежна. И все пак - преди омаломощният Nissan да потърси партньор, с който да се слее, той не се обърна за помощ към най-големия исторически "враг" Toyota.

 

Говорейки на изложението CES 2025 в Лас Вегас, лично босът на Toyota -  Акио Тойода, коментира задаващата се консолидация в японската автомобилна индустрия между Honda и Nissan. И отрече компанията му да е участвала в подобни разговори. „Nissan не се обърна към Toyota за каквито и да било сливания - каза Тойода - но дори и да бяха обмислили това, определено щеше да е нарушение на антимонополните закони“.

Тойода намекна, че японското правителство (и може би дори други власти, където оперират тези глобални компании), може да са се противопоставили на обединението между преки конкуренти. Изглежда няма притеснения в Nissan и Honda, които са готови да започнат преговори за сливане тази година с цел да се обединят до края на лятото на 2026 година.

 

Тойода дойде на CES, за да популяризира Woven City, предстоящ инкубатор за стартиране на автомобилния производител на живо, разположен в подножието на планината Фуджи. Босът, който е повече от десетилетие  главен изпълнителен директор на компанията, основана от неговия дядо, коментира и по-обширно темата. Японската автомобилна индустрия е под натиск за електрически и софтуерно дефинирани превозни средства от страна на Китай. 

„Ако знаех какво ще се случи оттук нататък, мисля, че щях да стана много богат, като направя някои инвестиции“, пошегува се Тойода. Той ли не знае! „Но ние виждаме неясно бъдеще. Не знаем какво ще се случи. Това е доста интересна, предизвикателна ера, в която трябва да управляваш“.

Всички големи производители на автомобили в Япония стартират от различни позиции новата година. Toyota остава изключително печеливша и водеща в света по обем на продажбите. Но далеч не е имунизирана срещу насрещните ветрове, особено що се отнася до тези от Китай. Въпреки че остава доминиращата сила в хибридните автомобили, Toyota до голяма степен, поне според някои, е закъсняла с напълно електрическите автомобили и бързо губи пазарен дял в някога изключително печелившия пазар на Китай.

 

Toyota също се бори да навакса изоставането си на фронта на софтуера, тъй като все повече и повече играчи се стремят да подражават на Tesla, Rivian и китайски марки. Те надграждат колите с нови технологични функции, като таксуват шофьорите за тази привилегия.

Honda също печели пари и се справя добре с продажбите, но изглежда осъзнава, че трябва да навакса по-бързо във високотехнологичния EV фронт . Очакват се серия от съобщения за нови електрически модели и технологии по-късно тази седмица на CES в Лас Вегас.

Nissan дълго време беше номер 2 на Япония, но продажбите и печалбите му се свиват от години. Миналата ръководителите предупредиха, че вероятно има само 12-14 месеца, за да оцелеят без някакъв спасителен пояс. Очаква се той да им бъде даден от Honda, който ще роди третия по големина производител на автомобили в света като обем. Mitsubishi също преговаря с двете компании и много наблюдатели от индустрията вярват, че вероятно също ще се присъедини в някакъв момент към Задругата.

Междувременно Toyota изглежда изгражда по-тесни връзки с няколко по-малки компании, с които вече има различни партньорства - Subaru, Mazda и Suzuki. Но Тойода предупреди, че играта не е за проценти от същия автомобилен пазар, както беше преди. Сега става дума за пълна трансформация.

„Toyota винаги сме били в конкуренция с автомобилните компании за това как можем да увеличим обема. Но вероятно тази конкуренция, природата й, се променя. Сега по-скоро конкуренцията е за това как компаниите могат да променят самите превозни средства“, допълва Тойода. 

Що се отнася до сливането на Nissan-Honda, Тойода каза, че всъщност очаква с нетърпение какво ще излезе от него и как да се състезава с техните автомобили: „За мен това е доста вълнуващо, защото очаквам с нетърпение да видя как те ще си сътрудничат  и как ще разработят по-конкурентни продукти. Ако успеят в това отношение, това е нещо добро за конкуренцията не само в Япония, но и по света“.  

fallback
  • #21
    Търгаши ( преди 19 часа )
    И тези станаха търгаши и пробутват на европееца Prius за 90, LC за 180 и CHR за десет хиляди отгоре. Ако мине номерът де, ама май този път НЕ.
  • #20
    До 19 ( преди 20 часа )
    Редовната ценна мисъл на антиелектриците след тази статия трябва да бъде "ще слушате Акио Тойода, въпреки че не знае накъде е тръгнал"
  • #19
    анонимен ( преди 20 часа )
    "Само пълен глупaк може да мисли че бъдещето е предсказуемо." Последно кое е? Може или не може? Защото с твоите гениални приятели от години тровите форума с убеждението, че Тойотка го е познала. Следователно, вие сте гллуппаците.
  • #18
    анонимен ( преди 20 часа )
    Нисан да търси помощ от Тойотка? Хърбел от щърбел? Трън от глог? Технологична помощ ли да търси от най-изостаналата компания? Финансова помощ ли да търси от най-задлъжнялата компания в света? Съвет за бъдещето ли да търси от компанията с най-грешна стратегия?
  • #17
    анонимен ( преди 23 часа )
    На теория си прав, обаче на практика болшинството потребители искат "новичко" на всеки 2, 3 или 4 години. Затова фокусът на производителите изобщо не е върху дълголетието или обслужваемостта, защото това не продава нови коли. По-точно това продава нови коли на ограничена част от потребителите. Джиджавките и дрънкултите продават. За справка виж "продажбите" на класическа музика и чалга. Такава е човешката природа за добро или лошо.
  • #16
    До 15 ( преди 23 часа )
    Нищо не разбираш! За Toyota се чака цяла година след поръчката, тоест има над 10 милиона предварителни заявки които трябва да изпълнят преди твоята. Търсенето е огромно. Всички искат евтин и качествен надежден автомобил като Toyota и са готови да изчакат цяла година за да им го произведат. Невъзможно е да има спад на продажбите. Това е поредният гениален ход на Toyota, който ти не можеш, да разбереш, защото не разбираш философията на Toyota. Не си от просветените!
  • #15
    q ( преди 23 часа )
    Тоз бос на Тойота, коментира ли продажбите. И защо спада на продажбите на подопечната му фирма в проценти е 2-3%. И то при търсене на евтини колички, каквито той предлага именно предлага. Защото едни други, дето продават бая по скъпи са само с 1% спад и го заявиха честно и на време. Т.е спада при Тойота е 2-3 пъти по-голям от Тесла. Не върви бизнеса с ДВГ, както някой обичат да казват.
  • #14
    ха ха ( преди 23 часа )
    Нови технологии, нови технологии в производствата, а крайните продукти все по некачествени независимо от коя технология са. Това е проблема. Потребителя го интересува продукта да е качествен и обслужването да е възможно най рядко и за най малко пари. Когато са спазени тези изисквания първоначалната инвестиция не е толкова важна. Това е смяна на концепцията, другото е смяна на технологията.
  • #13
    До 9 ( преди 23 часа )
    "Leberknoedl ( преди 28 минути )Само пълен глупaк може да мисли че бъдещето е предсказуемо." Разбира се че и Ванга не може да предвиди цялото бъдеще. Но от друга страна всеки антиелектрик знае, че през 2040 над 50% от продадените автомобили ще са електромобили и това е напълно ясно бъдеще. Само за Toyota това бъдеще е неясно. Все още и се привиждат някакъв водород и синтетични горива в далечината. Няма как да водиш компания в правилна посока, ако не знаеш накъде си тръгнал.
  • #12
    До 12 ( преди 23 часа )
    Така разправях и продължавам да го твърдя, защото това е реален отминал факт и няма как да си променя мнението. Това че за тебе един доказан факт, част от миналото се превръща в истина единствено и само ако ти харесва, си е твой проблем. Можеш да продължаваш да го игнорираш. Акио Тойода ти беше изхвърлен от поста само няколко дни след като Тесла спечели повече от Toyota за тримесечието. Като наследник и основен инвеститор, нарекоха това повишение в говорител без ръководни функции.
fallback
Последни