fallback

„Поничката“, която ще промени света - 40 кг, 857 к.с. и 4300 Нм

Британската компания Donut Lab показа най-мощния си електрически мотор (ВИДЕО)

По време на най-голямото изложение за потребителска електроника CES 2025 в Лас Вегас британската компания Donut Lab представи революционен електрически мотор с форма на поничка, който може да революционизира пазара на електромобилите. Двигателят тежи само 40 кг и произвежда впечатляващите 630 kW (приблизително 857 к.с.) мощност и 4300 Нм въртящ момент.

Двигателят се интегрира директно в колелото, елиминирайки необходимостта от традиционната трансмисия. Това решение не само намалява общото тегло на превозното средство, но също така опростява производството, като намалявайки разходите. Освен това Donut Lab е решил проблема с дисбаланса на масата, който често възниква при двигатели, вградени в колелата.

Donut Lab предлага пет версии на двигателя, подходящи за различни превозни средства: за автомобили - 21-инчов с мощност 630 kW и 4300 Nm; за полуремаркета - 21-инчов с мощност 200 kW и 3000 Нм и тегло 40 кг; за мотоциклети: 17-инчов с мощност 150 kW и 1200 Нм и тегло 21 кг; за електрически скутери и велосипеди: 12-инчова с мощност 8 kW и тегло 8 кг; за дронове: компактен 3 kW мотор с тегло само 1,5 кг.

Модулният подход в проектирането, включително използването на стандартизирани батерии и софтуер, може значително да намали производствените разходи, отбелязва компанията. Изпълнителният директор на Donut Lab Марко Лехтимаки посочва, че технологията е насочена не само към подобряване техническите характеристики, но и към намаляване цената на електрическите превозни средства, което ще ги прави достъпни за повече потребители.

fallback
  • #10
    Ха ха ( преди 22 часа )
    Значи в "близкото бъдеще" любителите на вибратори ще се питат един друг:Колко ти е мощна поничката?
  • #9
    Митична врачка ( преди 23 часа )
    Това е измислено от китайци! Няма начин някой друг да измисли нещо! Всичко на този свят е измислено от китайците! Тесла умря, аз вече харесвам само китайци! Харесвам да жвакам малки китайски некъпани нуделчета. Мъск е психопат, яйцеклетка, антиелектрик, антиматематик. Китайците са най-яки.
  • #8
    До 5 ( преди 23 часа )
    Първото четене не ти се е получило, опитай пак. "Това решение не само намалява общото тегло на превозното средство, но също така опростява производството, като намалявайки разходите" - в превод от Български на Български - по-ниско общо тегло,по-малък разход на енергия, нужда от по-малка батерия, още по-ниско тегло, още по-малък разход на енергия. По-малка батерия=по-ниска цена, по-евтини двигатели=по-ниска цена. На второ четене схвана ли идеята?По-евтини и по-ефективни коли
  • #7
    Хаха ( преди 23 часа )
    До 1, за скутери и велосипеди 8 kw.
  • #6
    До 4 ( преди 23 часа )
    Хайде сметни колко тежат всички сегашни части които премахва задвижване в колето и пак ела да обясняваш колко зле ще стане
  • #5
    анонимен ( преди 1 ден )
    На първо четене не мисля, че драмата на електромобилите е за моторите им, а по-скоро в доставянето на тока за тях, ама щом са рекли, че революцията ще започне от там, хубаво.
  • #4
    анонимен ( преди 1 ден )
    40 кг допълнителна маса към колелата - окачването и особено амортисьорите харесват това. Всъщност не точно окачването, а производителите му доволно потриват ръце.
  • #3
    Вин ( преди 1 ден )
    Фактически установено е, че много от кардинално важните открития в различни области на науката, технологиите, медицината са направени в Англия!
  • #2
    анонимен ( преди 1 ден )
    Има една народна мъдрост - от всяко дърво *** не става. Та и не всеки прототип ще направи "революция". Еле пък в автомобилите.
  • #1
    анонимен ( преди 1 ден )
    150 kw за скутер ?!
fallback
Последни