fallback

Електрическата Dacia вече струва само 33,000 лева

Намалената цена е в сила на няколко пазара в Европа, но е за версия, която не се предлага в България

Най-достъпният електромобил на групата Renault вече струва само 16,900 евро (33,000 лева) във Франция, обяви компанията. Актуализацията в ценовата листа на Dacia Spring е вече факт от онзи ден, цената за най-базовия Spring е понижена с 2,000 евро. Намалението ще засегне и други европейски пазари, но на този етап не и българския, където най-базовата версия на модела изобщо не се предлага. У нас долната граница за малкия електромобил е 46,490 лева, но за по-мощната версия с 65 коня и в ниво на оборудване Expression. Намаленият френски вариант е с 45 конски сили и в съвсем семплото ниво Essential.        Най-базовата Dacia, с 45 конски сили мощност и по-скромно оборудване, се предлага във Франция, но не и у нас           Решението на компанията да намали цените вероятно е началото от вълна на отстъпки навсякъде в електрическия сегмент в Европа, коментира Reuters. Производителите от Стария континент трябва да постигнат поне една пета дял на електромобилите от общите си продажби, за да избегнат внушителни глоби по ноите европейски регламенти за емисиите. През 2024 обаче делът на чисто електрическите автомобили е бил 13%, със 7% по-малко от необходимото (данни на браншовата организация АСЕА).

Допълнителен стимул за понижаването на цените е и конкуренцията на китайските електромобили. Поевтиняването на Dacia Spring е пряк отговор на цената от 14,900 евро, обявена от китайската Leapmotor за сравнимия модел Т03.        

fallback
  • #23
    Джо ( преди 1 седмица )
    трабант, ама тея 45 конски сили ги имаш веднага и в града си като въздуха. Най-добрата кола за софийските неравни пътища. Най-добър радиус на завиване, най-бърза в града.
  • #22
    Who Cares ( преди 10 месеца )
    но за по-мощната версия с 65 коня Намаленият френски вариант е с 45 конски сили ***Е, тия утепаа трабанта! На магистрала не се допуска, на баир с чифте волове отпред.
  • #21
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Това съм го карал на Spark за половин час и категорично мога да заявя, че е най-долнопробната и скапана кошница която съм карал, независимо електрическа или не. Толко е пластмасова и кофти сглобена с отпадъчни материали, че не знам какво перде трябва да си да си го причиниш. Пари да дадеш за нея дори не коментирам.
  • #20
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Абе вие може ли да смятате, това нещо гори при домашно зареждане 2-3 лв на сто км, и като добавим липсата на данък и смени на масла всяка година, това си е голям плюс. Явно че не става за нуждите на всеки, ама за поне една трета от хората ще свърши перфектна работа. Много хора си го карат с кеф и са супер доволни.
  • #19
    Станимир ( преди 10 месеца )
    Много хубав , само дето не се събирам в него
  • #18
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Големи разбирачи сте няма що. Имам Спринг от 2 г и не бих го сменил и за най новия и модерен автомобил с ДВГ!
  • #17
    Иванов ( преди 10 месеца )
    33 000 лв за 45 коня кола, със супер малка батерия - аз лично не виждам никакъв смисъл от тази покупка. За такива пари може да се купи Тойота Ярис почти чисто нова и пак ще се придвижваш в града с доста малък разход на пари. Но, ще можеш да излезеш и извън града. С Дачията извън града ще бъде самоубийство/невъзможно.
  • #16
    Johnny Bravo ( преди 10 месеца )
    Някой гледа ли краштеста с тази консерва, един от най-лошо представители се автомобили.
  • #15
    Добърден ( преди 10 месеца )
    Че защо да я намаляват в България. Тук всеки е крадец и мошеник като идолите си тИквун и шИши. Можат да си позволят 14000лв по скъпо от окъсаните франсета.
  • #14
    ЗДРАСТИ ( преди 10 месеца )
    Безсмислен, грозен, калпаво сглобен, нищожно малък, смешен румънски кошник!
fallback
Последни