fallback

Електрическата Dacia вече струва само 33,000 лева

Намалената цена е в сила на няколко пазара в Европа, но е за версия, която не се предлага в България

Най-достъпният електромобил на групата Renault вече струва само 16,900 евро (33,000 лева) във Франция, обяви компанията. Актуализацията в ценовата листа на Dacia Spring е вече факт от онзи ден, цената за най-базовия Spring е понижена с 2,000 евро. Намалението ще засегне и други европейски пазари, но на този етап не и българския, където най-базовата версия на модела изобщо не се предлага. У нас долната граница за малкия електромобил е 46,490 лева, но за по-мощната версия с 65 коня и в ниво на оборудване Expression. Намаленият френски вариант е с 45 конски сили и в съвсем семплото ниво Essential.        Най-базовата Dacia, с 45 конски сили мощност и по-скромно оборудване, се предлага във Франция, но не и у нас           Решението на компанията да намали цените вероятно е началото от вълна на отстъпки навсякъде в електрическия сегмент в Европа, коментира Reuters. Производителите от Стария континент трябва да постигнат поне една пета дял на електромобилите от общите си продажби, за да избегнат внушителни глоби по ноите европейски регламенти за емисиите. През 2024 обаче делът на чисто електрическите автомобили е бил 13%, със 7% по-малко от необходимото (данни на браншовата организация АСЕА).

Допълнителен стимул за понижаването на цените е и конкуренцията на китайските електромобили. Поевтиняването на Dacia Spring е пряк отговор на цената от 14,900 евро, обявена от китайската Leapmotor за сравнимия модел Т03.        

fallback
  • #9
    до 8ми ( преди 1 ден )
    това за новия или стария спринг?карал съм АП и той е много дървен спрямо една нормална лимозина. Може би китайците са с 2-3 стъпки по-напред, но докато не се кача да проверя лично не вярвам!
  • #8
    анонимен ( преди 1 ден )
    Карах го този Спрингс и мога да ви кажа, че няма такова дърво. Всичко в купето е мега дървено и ефтинджос, а динамичните характеристики са плачевни. Ако тръгнеш малко повече да настъпваш и батерията много бързо свършва. Ама наистина много бързо. А сега зимата е още по-голяма трагедията с тока. Километрите падат под половината от обявеното. Много е зле тази количка.
  • #7
    До #4 ( преди 1 ден )
    Имаше класация за най-проблемните електромобили, които трябва да избягваме и точно Ситроен беше в челните места по проблеми. Така, че не бих рискувал. Ако реша да си вземам електричка ще е нещо китайско. Много дръпнаха напред китайците и предлагат много повече удобства и екстри от другите на ниска цена. В близко бъдеще обаче не смятам да се електрифицирам. Хибрида, който имам ми върши прекрасна работа и ми е по--евтино отколкото електричка, защото тока в Германия е скъп и няма сметка от Ел.кола.
  • #6
    анонимен ( преди 1 ден )
    китайски ***
  • #5
    До 2 ( преди 1 ден )
    Иначе ако е за 2-3 годишни то за половината пари има 2-3 годишни Спринг
  • #4
    До 3 ( преди 1 ден )
    Или ако ще е на ток - електрическия Ситроен С3 предлагащ много повече пространство, 50% повече пробег (и по-дълготраен тип LFP батерия) и над двойна мощност за почти същите пари (от 48 хил лв)
  • #3
    анонимен ( преди 1 ден )
    Трябва да си надрусан,за да дадеш 46,490 лв за това нещо.За същите пари си купуваш много добра семейна кола на 2-3 години.
  • #2
    анонимен ( преди 1 ден )
    " През 2024 обаче делът на чисто електрическите автомобили е бил 13%, със 7% по-малко от необходимото " - няма такова "необходимо.
  • #1
    Истина ( преди 1 ден )
    Няма страшно тука сме богати плащаме по 25к евро, бедняците във Франция и Германия нека да плащат по 15к евро за същата стока....
fallback
Последни