fallback

Сервиз показа какво се случва, ако не смените антифриза с години

Подценяването на охладителната течност обикновено има тежки последици

Колкото и странно да звучи, не всеки шофьор е наясно, че охлаждащата течност трябва да се сменя. Според специалистите в автосервизите това незнание може да има много неприятни последици. Ако забравите за антифриза, рискувате да се сблъскате с цял набор от проблеми.

Антифризът изпълнява няколко важни функции. Той охлажда двигателя, като го предпазва от прегряване, предпазва системата от замръзване през студените периоди и намалява риска от сериозни проблеми. Течността се основава на вода и редица химически добавки, включително алкохоли, които изглаждат неблагоприятните ефекти от високи и ниски температури. Антифризът съдържа и добавки, които предотвратяват корозия, образуване на пяна и други негативни ефекти. А благодарение на яркия цвят на течността течовете могат бързо да бъдат открити.

Защо да сменяте охлаждащата течност?

Производителите посочват срока на експлоатация и датата на производство върху бутилката с антифриз. Въпреки това, производителите на автомобили също имат инструкции относно подмяната. Това са тези, върху които трябва да се съсредоточите, когато сменяте течността.

При някои марки автомобили – като Renault, например, експлоатационният живот на антифриза е предназначен за целия експлоатационен живот на превозното средство. В същото време BMW съветва смяната на антифриза да се извършва след 4 години експлоатация на автомобила. При автомобилите на Mercedes допустимият период за използване на антифриз е 5 години. Някои производители се фокусират върху цифрите на пробега и предлагат смяна на течността, когато колата е изминала около 75 0000 или повече километра (за всеки е различно).  

Защо не трябва да забравяте за смяната на тази течност?

Какво се случва, ако водачът реши да пренебрегне препоръките на производителя и пренебрегне антифриза? Както всички работни течности, антифризът губи свойствата си с времето. Добавките губят свойствата си и се разрушават, излагайки на риск охладителната система. Корозията става неизбежна, а в системата се образува и натрупва утайка.

Всички тези негативни последици влияят негативно на охлаждането, което води до риск от прегряване на двигателя и други компоненти. Проблеми в охладителната система могат да причинят повреда на термостата, помпата и радиатора. Смяната на антифриз е наложителна - ако я пренебрегнете, застрашавате охладителната система и работата на двигателя.

На какво да обърнете внимание при смяна на антифриза?

Първото нещо, на което трябва да обърнете внимание, е цветът на антифриза. Ако видите тъмнокафява течност с черна утайка в разширителя, тогава тръбите са унищожени. И дори да няма течове, трябва да се тревожите за промиване на системата и смяна на охлаждащата течност.

Когато избирате прясна течност, трябва да обърнете внимание на нейните технически характеристики. Например, маркировките G12 и G13 показват, че антифризът принадлежи към класа съединения с дълъг експлоатационен живот. И разбира се, течността има температурна граница. Необходимо е да изберете температурните показатели, при които ще работи автомобилът.

fallback
  • #2
    илиян ( преди 8 часа )
    "Някои производители се фокусират върху цифрите на пробега и предлагат смяна на течността, когато колата е изминала около 75 0000 или повече километра (за всеки е различно)." Да, за всеки е различно, някои 750 000, някои 7 500 000. За пореден път: редактирайте си извращенията!
  • #1
    анонимен ( преди 23 часа )
    При закупуване на стара кола задължително се прави промивка на охладителната система. Особено важно е при двигателите с чугунен блок при които ако колата не е карана дълго време или ако антифриза никога не е сменян се натрупва много ръжда която задръства системата и убива помпата. Има специални препарати за почистване на охладителната система. Повечето препарати са базирани на някаква киселина. Най често оксална или др. подобна.
fallback
Последни