IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическият Ford Mustang се оказа по-успешен от модела с ДВГ

През миналата година от Mach-E са продадени близо 8000 бройки повече

Сривът в продажбите на спортни автомобили през четвъртото тримесечие на миналата година предизвика сензация – Ford е продал повече бройки от електрически Mustang Mach-E, отколкото от стандартния Mustang, задвижван от двигатели с вътрешно горене.


Ford Mustang


Статистиката показва, че през 2024 резултатът на традиционния модел е 44 000 бройки, което е с 9,5% по-малко спрямо предходната година. В същото време продажбите на Mustang Mach-E са достигнали 51 7000 единици (+26,9%), като анализаторите смятат, че през 2025 разликата ще нарасне.

Преди началото на миналата година беше трудно да се предвиди спада в продажбите на класическия Ford Mustang, тъй като неговите основни конкуренти - Dodge Challenger/Charger и Chevrolet Camaro, бяха свалени от поточната линия. Въпреки това огромните надценки на „пони“ модела и липсата на основни версии при дилърите доведоха до спад в търсенето.

Успехът на Mustang Mach-E се обяснява с евтиния лизинг, които прави придобиването на електрически автомобил е много по-изгодно. Купувачите също така бяха привлечени от намалението на цената, като при кросоувъра тя падна от 42 000 на 38 500 долара (в тази сума не влизат данъчните облекчения). Интересно е също така, че захранваният електричество кросоувър е по-стар от модела с ДВГ. Той дебютира през 2021, като почти не се е променил.

В същото време във Ford явно имат сериозен проблем, тъй като класическият Mustang отчете един от най-лошите си резултати от продажби в 60-годишната си история. Те обаче се компенсират от продажбите на пикапите F-Series, от които през 2024 са продадени 765 000 бройки (+2%). така общият брой продадени автомобили на американската марка се е увеличил с 3% до 1,974 милиона единици.


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 3 часа )
    Няма как да сравняваш по продажби и търсене четириврат кросоувър и спортно двукрато купе. Все едно да сравняваш хляб и торта. Едното е ежедневна неизбежна необходимост, другото си е за разкош и не е за всеки.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 ден )
    38500 $ без данъчните облекчения....Ало, Европа! Кога тук ще се произведе качествен и атрактивен електромобил за 30000 евро!?
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Но като цяло нямат нищо освен името :D
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 1 ден )
    Е то едва ли някой кара ел. Мустанг, защото е по-хубав. Не, предполагам всеки от купувачите си е бил запланувал ел.мобил и си е казал, защо пък не Мустанг? Готов съм да се обзаложа, че много от купувачите притежават и двата Мустанга ;)
  • #1
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Ако електрическият ford беше толкова хубав, колкото се опитват да го изкарат В статията, шефът на ford щеше да кара него, А нямаше да кара електромобил с марка xiaomi