Фернандо Алонсо няма как да остане незабелязан по улиците на Монако. Не и във величествения 2022 Holman Moody Ford GT40 Heritage Edition. Улиците на баровското кътче предлагат и задръстlания, а с това и уникален шанс на феновете да щракнат скъпи коли с известни собственици или красиви момичета, които се опитват да скочат директно на предната седалка при Гришо.
Но тази кола е повече от бижу. И не само заради цената на това лимитирано издание (изчислено е между 40 и 50 бройки). Но и защото само клиентите, одобрени от Ford GT, могат да я купят. Един от тях явно е двукратният световен шампион във Формула 1, който според испанските медии вече притежава струващата 1 млн долара.
В допълнение, това е последното Heritage Edition за 2022 година. То отдава почит на иконата GT40 MK II, който завършва на известния подиум в 24-те часа на Льо Ман през 1966 година. Има отличителното златно и червено на Holman Moody - отбор, който играе основна роля за успеха на GT40 в състезанията.
След състезанието в Льо Ман през 1965 - новосформираният комитет на Ford възлага на Holman Moody да препроектират GT40 MK II. След повече от 265 обиколки за осем дни през януари 1966 -а, шаси #P/1016 се превръща в лаборатория на колела. Екипи работят върху спирачките, окачването и конфигурацията на гумите и дори тестват експериментална автоматична трансмисия.
Този дух на иновации продължава и днес с готовия за писта хардуер на Ford GT от 2022 година, 7-степенна трансмисия с двоен съединител с лостчета за превключване и каросерия от въглеродни влакна.
Ексклузивната златна и червена ливрея на този суперавтомобил с лимитирана серия включва отличителни бели емблеми на Oxford с номер 5, украсяващи вратите, предния капак и задния спойлер. Всички те съответстват на външния вид на Ford GT40 от 1966 година. Откритите лъскави компоненти от въглеродни влакна са ясно подчертани, включително върху 20-инчовите джанти, предния сплитер, страничните прагове, огледалата, решетките на двигателя и задния дифузьор. Черни лакирани спирачни апарати Brembo със сребриста графика, плюс черни гайки на колелата допълват успешно естетиката.
Чудо на четири колела, със състезателен привкус отпреди повече от половин век, от което Ford се възползва с до девет различни версии на Heritage Edition. Всичките те базирани на състезания или победи на фирмата през онези златни години.