Болид от Формула 1 днес е широк максимум 2 метра - според правилата на FIA. Но има времена, когато тази организация не съществува и малкото производители, които навлизат в света на състезанията, имат огромна свобода да развиват своите автомобили.
Още преди век обаче се знаеше, че аеродинамиката е определящ фактор за постигане на производителност, въпреки че само състезателните модели се придържаха към нея.
Най-добрият пример а исторически Aston Martin, който самият Фернандо Алонсо със сигурност би се изненадал да срещне. Представяме ви Razor Blade, разработен през 1923 година за постигане на часов рекорд.
За да „пори“ по-добре вятъра при високи скорости, дизайнът му е възложен на авиационна компания - Havilland Aircraft Company. Тя вади проект от само 47 см в най-широката му точка . Всъщност Razor Blade се смята за най-тясната състезателна кола в света Той е монтиран на шаси (с номер 1915 ), което също е много тясно. Задната му част е истинско чудо в това отношение - почти като кърмата на кану .
Що се отнася до двигателя, към момента е с този, разработен за Голямата награда на Франция през 1922 година. Разбира се, също много тесен. Всъщност това е четирицилиндров от половината на 8-цилиндров. Благодарение на двойния си разпределителен вал над главата и 16-клапанната цилиндрова глава, той доставя 55 коня.
Razor Blade е създаден, за да счупи едночасовия рекорд за скорост на британската писта Brooklands, притежаван от AC Cars. Но когато се стигна до яко натискане на газта, предните гуми започват да създават проблеми. Над 160 км/ч те изхвърчат и опитът приключва безславно.
През същата 1923 година колата успява все пак да постави нов рекорд за миля и километър. И участва в безброй състезания до 50-те години на миналия век, когато се пенсионира и е продаден на Harrah Motor Museum в Съединените щати.
По-късно този странен Aston Martin, четвъртият най-стар от запазените, е закупен от британски частен собственик, който го съхранява в музея Brooklands. Така всеки да може да го види. Сега е обявен за продажба чрез Autostorico. Собственикът иска 750 000 паунда (902 332 евро) за него, което не изглежда лудост предвид цените, които достигат някои исторически състезателни коли.