fallback

Кризата на Volkswagen удари основни акционери

Загубите за семействата Порше и Пиех може да достигнат 20 милиарда евро

Сериозната криза във Volkswagen ще рикошира в Porsche SE - холдинговата компания, контролирана от семействата Порше и Пиех, и ще им нанесе загуби в размери на милиарди евро, съобщава агенция Reuters.

Именно Porsche SE, като най-големият акционер на Volkswagen, е в челните редици на финансовата буря, в която попадна компанията от Волфсбург. Тя обяви потенциална обезценка на активите си във водещия европейски автомобилен производител с огромна сума между 7 и 20 милиарда евро.

Това означава, че семейните богатства на Порше и Пиех, които до голяма степен зависят от финансовото състояние на Volkswagen, могат да бъдат значително намалени. И понеже бедата не идва сама, Porsche SE също очаква своя дял от 12,5 процента в Porsche AG да се обезцени с между 1 и 2 милиарда евро.

Анализатори от индустрията рисуват мрачна картина на бъдещето на Volkswagen. Те прогнозират, че комбинация от ценови натиск, по-ниски дивиденти от съвместни предприятия в Китай и значителни инвестиции в нови технологии ще тласнат свободния паричен поток на компанията близо до нула през следващите години. Това е негативен сигнал за Porsche SE, чиято финансова стабилност пряко зависи от дивидентите на Volkswagen.

fallback
  • #18
    СМОГ ( преди 2 дни )
    #3 има само един електрически автомобил и 7-милионната бройка отскоро се движи по пътищата. Същият е втора година най-продаваното МПС (не електромобил) на планетата (Model Y). Седмици преди излизането на фейслифта Juniper от Giga Shanghai. #2 "Дизел" и "технология" нямат място в едно изречение. То е като да не си сменяш слиповете.
  • #17
    РЕАЛИСТ ( преди 3 дни )
    Големия китайски дракон ще ги побърка всички .
  • #16
    До пърдя и се хваля ( преди 4 дни )
    Хибрида е електрически автомобил колкото и голф 2 с електрически стъкла.
  • #15
    Hvaliprats ( преди 4 дни )
    До 13: Обяснявал съм вече, ако извадиш стойността на напечатаните от Тесла акции от финансовите отчети за последните години, ще видиш че балансът им е много на минус.
  • #14
    Hvaliprats ( преди 4 дни )
    Тротинетка, знам че ти е трудно да го проумееш, но Тойота с 27 милиона хибрида са далеч напред по електрификация от Тесла със 7 милиона електромобила.
  • #13
    до 9 ( преди 4 дни )
    Тесла е публична компания и на всяко тримесечие публикува финансовите си резултати. Как точно не произвеждат с печалба, след като декларират такава? Ако може да дадеш някакъв пример без да използваш изрази от рода на "Лъжлив нагъл Илон", които би трябвало да са част от изразните средства на умствено изостанали деца от помощно училище? Освен ако не си такъв самия ти, разбира се!
  • #12
    До пръцльо ( преди 4 дни )
    В крайна сметка, производителите на електромобили в края на годината са на печалба и печелят по повече от продаден автомобил отколкото Toyota, която получава най-много субсидии в световен мащаб в сравнение с всички останали компании.
  • #11
    До пръцльо ( преди 4 дни )
    Японците са толкова бавни в електрификацията, че и немците ги изпревариха с продажбите на електромобили, въпреки че самите те са са с 30 години технологично изостанали след китайците. Дори производителя на телефони xiaomi, който продаде първият си автомобил април месец миналата година, успя да продаде повече електромобили от Toyota за 2024. И това въпреки че Toyota има няколко електрически модела, които произвежда от години.
  • #10
    До тинтири ( преди 4 дни )
    Не си е разбрал казано. Говоря, че германците са изостанали в електрификацията с 30 години.
  • #9
    Hvaliprats ( преди 4 дни )
    Колкото до електромобилите - все още никой не може да ги произвежда на печалба. Китайците разчитат на държвани субсидии, а лъжлив нагъл Илон най-безцеремонно обира заслепените си от алчност пишман инвеститори.
fallback
Последни