IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

30-те най-евтини нови коли в България за 2025 година

Преди шест години у нас имаше 12 модела под 20,000 лева. Сега има само два под 30,000 лева, и то едва

Всяка година в навечерието на Нова година в Automedia.bg правим преглед на най-евтините нови автомобили на българския пазар за предстоящата година. Но думата "евтини" все повече звучи като подигравка: дори най-достъпният и скромен автомобил в навечерието на 2025 струва повече, отколкото струваше добре оборудван Volkswagen Golf преди десетилетие.
  
    
Ford Focus
Преди шест-седем години в България можеше да се купи нов и прилично оборудван Ford Focus за около 25,000 лева. Сега, в последната производствена година за модела, цената му започва над 50,000 лева
  
       
В края на 2018 в класацията ни имаше цели 12 модела с начална цена под 20 000 лева. Сега има само два с цена под 30,000 лева - и те са съвсем малко под тази граница. От една страна, колите постоянно поскъпват, не на последно място и заради периодичното добавяне на ново задължително оборудване от чиновниците в Брюксел. От друга, много от достъпните в миналото модели просто изчезнаха от пазара, защото не носят достатъчно големи печалби. В сравнение с миналогодишния ни Топ 30, вече ги няма Volkswagen Up!, Suzuki Ignis, Opel Crossland, а съвсем скоро - и Mazda 2.

Преди да видите списъка с най-евтините нови коли у нас, едно уточнение: използвали сме официално публикуваните от вносителите ценови листи и сме включили само леки автомобили. Кои са най-скъпите автомобили, регистрирани в България през 2024, можете да видите тук.
  
   
30-те най-евтини нови коли в България за 2025 (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #4
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Цената на колата следва да съответства на 6 месечния доход на купувача, т.е за най-евтината нова кола следва да имате около 5 000 лв. месечен доход. Цените на най-евтините нови коли са такива, защото горе-долу такъв е доходът на най-ниско платените европейците, които могат да си позволят нова кола. В България например има около 40 000 лева души, чийто месечни доходи надвишават 10 000 лв.
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    преди 4 години кия имаше като опция, задължителните днес, системи за сигурност и струваха 1000 евро, от къде тогава тези хиляди и хиляди върху цената. Един познат си купи пътническо Берлинго със същите тези асистенти за малко над 16 000евро....
  • #2
    6 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Има някои модели като онази Киа които от 2018 не са подобрени а цената е двойна (Шкодите също), но има и коли като сегашната ми която си струва всяка една стотинка от 70 хиляди с екстрите и е несравнима с коли като Киа, Тойота, Шкода и подобни които по 7 ходини живеят на стари лаври.
  • #1
    35 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    После се питат защо масово никой не си продава старата кола,а си я кара !Защото сте алчни и трябва да фалирате :)