Със сигурност мнозина са забелязали, че старите модели Mercedes-Benz имат много необичайна форма на задната оптика. Те са изработени "стъпаловидно". Онези обаче, които са обърнали внимание на оребрените задни светлини, едва ли ще придадат сериозно значение на това. Дизайнът може да е необичаен, но какво му е толкова специалното?
Такива светлини се появяват за първи път на Mercedes-Benz S-Class през 1972-ра, след което това става един от отличителните белези на германската марка в продължение на почти три десетилетия. Може да ги видите на модели от 1970-те, 1980-те и дори 1990-те години. Въпросният дизайн редовно се премества от W116 на W107 и от W123 на W126.
Такива задни светлини обаче има и при някои други модели. Най-новите автомобили с този дизайн на оптиката са S-Class W140 и E-Class W210. В същото време следващият модел от същия клас в каросерията W211 вече няма оребрени фарове. Краят на 30-годишната история на необичайната оптика е поставен през втората година на 21-ви век.
Както вече беше отбелязано, по-голямата част от шофьорите, дори и да забелязват тези светливи с необичайна форма, едва ли им придават сериозно значение. Повечето, напълно нормално, възприемат решението на германската компания като банална "дизайнерска приумица".
Оребрената задна оптика наистина допринасят моделите Mercedes-Benz да станат разпознаваеми. Въпреки това, тази необичайна форма е избрана от дизайнерите не за забавление или за подобряване естетическите качества на автомобила. Всъщност, при създаването на тези светлини основният акцент пада не върху художествената стойност, а върху безопасността.
Факт е, че такива светлини по-лесно се виждат и по-малко се замърсяват. За разлика от гладките, оребрената оптика не може напълно да се замърси. Дори да лиснете кофа с кал, поради необичайната форма там все още ще има чисти зони, през които светлината да се процежда. Същото важи и за полепналия сняг и дори прах. Оребрената оптика се замърсява много по-трудно от тази с традиционната форма, което е много полезно в контекста на габаритните светлини и стоповете на автомобила.
Оребрената форма беше два пъти по-актуална в ерата на конвенционалните лампи с нажежаема жичка, които дори не можеха да се доближат до яркостта на съвременните светодиоди. Тук трябва да се отбележи, че тези задни светлини изчезнаха точно когато в автомобилната индустрия започна да се въвежда LED оптиката.