IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо старите модели Mercedes имат оребрени задни светлини?

Отговорът не се дължи на дизайнерска приумица, а на безопасността

Със сигурност мнозина са забелязали, че старите модели Mercedes-Benz имат много необичайна форма на задната оптика. Те са изработени "стъпаловидно". Онези обаче, които са обърнали внимание на оребрените задни светлини, едва ли ще придадат сериозно значение на това. Дизайнът може да е необичаен, но какво му е толкова специалното?


Mercedes


Такива светлини се появяват за първи път на Mercedes-Benz S-Class през 1972-ра, след което това става един от отличителните белези на германската марка в продължение на почти три десетилетия. Може да ги видите на модели от 1970-те, 1980-те и дори 1990-те години. Въпросният дизайн редовно се премества от W116 на W107 и от W123 на W126.

Такива задни светлини обаче има и при някои други модели. Най-новите автомобили с този дизайн на оптиката са S-Class W140 и E-Class W210. В същото време следващият модел от същия клас в каросерията W211 вече няма оребрени фарове. Краят на 30-годишната история на необичайната оптика е поставен през втората година на 21-ви век.


Mercedes


Както вече беше отбелязано, по-голямата част от шофьорите, дори и да забелязват тези светливи с необичайна форма, едва ли им придават сериозно значение. Повечето, напълно нормално, възприемат решението на германската компания като банална "дизайнерска приумица".

Оребрената задна оптика наистина допринасят моделите Mercedes-Benz да станат разпознаваеми. Въпреки това, тази необичайна форма е избрана от дизайнерите не за забавление или за подобряване естетическите качества на автомобила. Всъщност, при създаването на тези светлини основният акцент пада не върху художествената стойност, а върху безопасността.


Mercedes


Факт е, че такива светлини по-лесно се виждат и по-малко се замърсяват. За разлика от гладките, оребрената оптика не може напълно да се замърси. Дори да лиснете кофа с кал, поради необичайната форма там все още ще има чисти зони, през които светлината да се процежда. Същото важи и за полепналия сняг и дори прах. Оребрената оптика се замърсява много по-трудно от тази с традиционната форма, което е много полезно в контекста на габаритните светлини и стоповете на автомобила.

Оребрената форма беше два пъти по-актуална в ерата на конвенционалните лампи с нажежаема жичка, които дори не можеха да се доближат до яркостта на съвременните светодиоди. Тук трябва да се отбележи, че тези задни светлини изчезнаха точно когато в автомобилната индустрия започна да се въвежда LED оптиката.


0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 16 часа )
    Ами по принцип при стоповете и фаровете с обикновена нажежаема жичка нямаше проблем със снега и замърсяването защото снега се стопяваше и не залепваше,за разлика от новите с лед светлини които остава за фаровете по една дупка отпред през която се процежда едва едва светлина.
  • #3
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Jm2 ( преди 2 дни )
    Абсолютно си е дизайнерска приумица, но много красива при това. По-трудно се замърсявали - глупости - по-трудно се чистят! При това са и далеч по-трудни за производство. Но в продължение да десетилетия бяха един от най-характерните за Мерцедес дизaйнерски детайли. Сходно например с извивката на Хофмайстер при BMW.
  • #2
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Илийка, с колегите ви така и не научихте, че "оптика" в българския език не ознава нито външен вид, нито фарове:1. Само ед. Дял от физиката, който изучава свойствата на светлината и свързаните с нея явления.2. Само ед. Съвкупността от уреди, които използват постиженията на тази наука. Завод за оптика.3. Магазин за очила и други оптически уреди.
  • #1
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Доко ( преди 2 дни )
    Руснака го е измислил, евала!