fallback

Седем с един удар: Тестваме най-големия SUV на Peugeot

Новото E-5008 най-после прави електрическото задвижване достъпно и за големи семейства (ВИДЕО)

В живота на човека eдва ли има нещо по-хубаво от голямото семейство. В живота на шофьора обаче нещата стоят малко по-сложно. Изборът на 7-местни автомобили (извън най-високите пазарни сегменти) не е много голям. Изборът на 7-местни електрически автомобили до момента бе съвсем оскъден. Но сега Peugeot се намесва в тази ниша с новото поколение на 5008.       Вижте ВИДЕО от теста ни на Peugeot E-5008:                Смяната на генерациите е съпроводена и със смяна на платформата. Новото 5008 е на същата архитектура като Peugeot 3008, Opel Grandland и половин дузина бъдещи модели на Stellantis - от Jeep Compass до Alfa Romeo Giulietta.

Това му позволява доста гъвкавост при избора на задвижване. Има обикновен хибрид, с трицилиндров бензинов мотор и 136 коня мощност. Има плъг-ин хибрид с 1.6-литров мотор, 18-киловатчасова батерия и 150 коня мощност. И накрая има това, което тестваме: чист електромобил, с 210 или 230 коня мощност, и с два варианта на батерията, за които ще стане дума след малко.                                  На хоризонта се задава вече и версия с два електромотора, задвижване на четирите колела и цели 320 конски сили. Още не знаем цената й, но Long Range вариантът с голямата батерия започва от около 113,000 лева, а нашата тестова кола стартира от 105,000 лева. За сравнение плъг-ин хибридът е под 93,000 лева, а обикновеният хибрид - едва 70,000 лева.                           В последните години силният коз на Peugeot без съмнение беше дизайнът. Но понеже създателят на новия дизайнерски език Жил Видал отиде в Renault, мнозина очакваха с известно съмнение появата на тази кола. Какво е бъдещето на дизайна на Peugeot без Видал?

По въпросите за красотата, както бе казал големият естет Йосиф Сталин, няма две еднакви мнения. За нас, ако се съди по новото 5008, в Peugeot няма от какво да се тревожат. Това все така си остава една от най-ефектно изглеждащите машини в своя сегмент.                       Отзад и отстрани тази кола е умерена еволюция на досегашната и изглежда все така убедително. По-големите промени са отпред, където светлините са по-малки, решетката и цялата предница са станали по-компактни, всичко това продиктувано от електрическия характер на този автомобил, и от нуждата той да е максимално аеродинамичен.                         Промените очевидно са си свършили работата, защото коефициентът на въздушно съпротивление тук е едва 0.28. Тоест тази висока почти метър и седемдесет грамада е по-обтекаема от актуалния Chevrolet Corvette Z06.   

Peugeot E-5008

210 к. с. максимална мощност

345 Нм максимален въртящ момент

9.7 секунди 0-100 км/ч

170 км/ч максимална скорост

Така и трябва, защото именно въздушното съпротивление е най-лакомият потребител на безценната енергия от батерията ви, когато карате електромобил.

В нашия случай батерията e европейска, дело на АСС - съвместното предприятие на Stellantis, Mercedes-Benz и Total Energies. В тестовата ни кола използваемият капацитет е 73 киловатчаса.

Това е стандартната версия, защото малко по-късно тази година или в началото на следващата ще дойде споменатият Long Range - с по-голяма батерия и с обещаван пробег почти 700 километра. Колко ще бъдат в истинския живот, е отделна тема.         Средният ни разход до Солун и обратно, без да настъпваме особено педала на газта, бе 27 кВтч за 100 км. В градски условия успяхме да слезем под 17 кВтч                За да тестваме реалния обхват на нашето Peugeot, изминахме 800 километра от София до Солун, Кавала и обратно. По-голямата част от маршрута бе по магистрала, при 4-5 градуса над нулата в българската част и цели 19 градуса - в Солун. Резултатът, какъвто е случаят с почти всички електромобили, е доста далеч от показваното в тестовете на WLTP. Обещаваният пробег тук е 502 км, но в комбиниран цикъл. При основно извънградско шофиране можете да разчитате по-скоро на нещо между 350 и 400 км. Което е съвсем обичайно за този сегмент електромобили. На магистрала и в студено време пробегът е под 300 км.                         По пътя към Солун и обратно постигнахме среден разход от 27 киловатчаса на 100 километра - нормално за голям електрически SUV (и доста по-ниско от Mercedes EQS SUV например), но не е нещо за хвалба. Средният разход на колата за целия й досегашен пробег е малко над 21 киловатчаса - а в градски цикъл успяхме да слезем и до 16 кВтч.         Най-високата скорост на зареждане, която успяхме да постигнем, е 88 кВт. Идеята на Peugeot да показва скоростта на зареждане в километри, а не в киловати, не е особено добра            Максималната скорост на зареждане е 160 киловата, което е добър показател - но ние нито веднъж не успяхме да го постигнем. Част от вината е и на зарядната инфраструктура, защото на Балканите наличието на 300-киловатова станция далеч не значи, че до нея достигат 300 киловата електричество. Друга част от проблема е, че нашето базово Е-5008 няма подгряване на батерията преди зареждане, така че отнема време да се постигнат оптималните условия. Бъдещата Long Range   версия ще поправи този недостатък. Вероятно заради това и французите са измислили това оригинално решение скоростта на заряд да се показва не в киловатчаса, а в километри. Все пак стигането до морето не е проблем с една спирка за зареждане и кафе. Да отбележим също, че зареждахме батерията само до 80%, а не докрай.                    Самата дума "електромобил" вероятно вече ви е подсказала, че това не е от най-леките машини на пътя. Всъщност без шофьора тя тежи малко над 2200 кг - което я прави най-тежкия лек автомобил на Peugeot в историята.

Ниският център на тежестта обаче помага тази кола да се чувства доста стабилна в завоите и всъщност карането й по път като този през Гълъбец е доста приятно. Като казваме това, не си представяйте свистене на гуми и адреналинов прилив. Но 5008 стои стабилно на пътя и вдъхва увереност - точно това, което искате от автомобила, в който ще возите децата си.                     Много хора са скептични за малкия волан на Peugeot - включително и ние. Толкова малък волан в толкова голям автомобил се усеща неестествено. Но истината е, че когато свикнете с него - след ден-два шофиране - той е абсолютно прецизен, бърз и не създава никакво напрежение.                 Другият плюс на малкия волан е, че дава добър поглед към високо разположените прибори над него - и до голяма степен премахва нуждата от head-up дисплей. Двата скачени екрана за уредите и информационната система са с чудесни графики и лесни за ползване. Свързването на смартфон става без излишни усилия. Само не разбрахме защо при ползване на навигация през него на всеки две минути системата ви показва eдно ефектно анимирано съобщение, че ви предстои завой след... 72 км. Денем е досадно, нощем е разсейващо. Като компенсация за това фаровете на 5008 са фантастични и карането по тъмно не е натоварващо даже за шофьори с диоптри като нас.                     Е-5008 има един от най-добрите интериори не само в своя сегмент, а изобщо. Той е направен от скъпи материали, елегантен, оригинален, много комфортен. Но има и някои малки недомислия, които сериозно могат да ви дразнят в ежедневието. Като решението превключвателят за скоростите да бъде монтиран на таблото - не е кой зае какво, когато тръгвате на дълъг път, но причинява неудобства при маневриране.                      По традиция френските коли предлагат удобни седалки, а тези тук са сред най-комфортните, които сме пробвали в последните години. Пространството вътре е в изобилие, освен на третия ред седалки, който е предвиден за деца (и за данъчни инспектори). Дори и с използвани седем места, 5008 пак има почти 350 литра багажник - колкото типичен хечбек. Ако сгънете третия ред, товарният обем достига фантастичните 916 литра, достатъчно да побере едно солидно пазаруване от IKEA.                    Сравнението с хечбек не е случайно: макар и в съвсем друг клас, тази кола ни се струва замислена за същия начин на употреба - основно да обслужва семейните нужди в големия град. Тук предимствата й са очевидни, а слабостите престават да имат значение. За хора, които шофират основно извън града, нещата се обръщат огледално.                       Не ме разбирайте погрешно: 5008 в електрическия му вид въпреки тези малки недостатъци е една много симпатична и комфортна семейна кола. Но ако ви трябва нещо, което да карате на ток в града, и с което сравнително често да излизате извън града, тогава много по-добър избор е плъг-ин хибридната версия на 5008. Тя ще ви даде същата практичност, доста повече свобода, и ще ви спести почти 12 500 лева за малки удоволствия.        Още снимки на новото Peugeot E-5008 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

       

 

fallback
  • #18
    Гост ( преди 1 ден )
    Реалната цена на дизела е около левче.Останалото до цената на бензиностанцията е печалба ,ДДС и акциз.
  • #17
    факт ( преди 1 ден )
    Реалната цена на дизела е 4-5лв литър 2.60 е заради държавните дизелови субсидии които го държат над водата.Повече от сигурно е че дизела няма бъдеще.
  • #16
    анонимен ( преди 1 ден )
    Тротинетчо, проблема не е в производството,а в продажбите ***!Рено без проблеми ще произведе 2 милиона електромобила,кой ще ги купи се пита в задачата?
  • #15
    До турбо ( преди 1 ден )
    Нищо не бъркам. Да си представим, че renault непроизвеждаше електромобили заради политиците, А като Тесла ги произвеждаше заради клиентите? Ако днес renault произвеждаше 2 милиона електромобила допълнително към сегашните продажби на автомобили с ДВГ, Какъв е проблема да продава и дизел до 2035? Спомняш ли си десетките пъти, когато съм ти казвал, че дизелът трудно може да бъде заместен с електричество в много дейности, включително твоята? Спомняш ли си колко пъти съм ти препоръчал дизел, не ток?
  • #14
    анонимен ( преди 1 ден )
    150кс плъгин за 7 места ван със собствено тегло над 2 тона. Пълна подигравка за близо 100 хил. Неслучайно тестват електрическата версия. Да не се наложи да кажат истината..
  • #13
    Турбо ( преди 1 ден )
    За да няма глоби,от Пежо са задължени да продават 20% електрички,които никой не желае да купи.Бъркаш жестоко,ЕК притискат Пежо да продават електрички,това не е тяхно решение.
  • #12
    Турбо ( преди 1 ден )
    Нищо не бъркам,Тесльо.Забрана за дизела до 2035 година няма.НО има ограничение за вредните емисии,за които се налагат солени глоби.Сега разбра ли,защо си смених баничарката една година по рано? Догодина щях да платя с 5 бона повече за същата кола,заради глобите наложени от зелените еуглени.На пазарен принцип електричката не може да се наложи над ДВГ,без субсидии, въглеродни квоти,глоби,забрани и т.н.
  • #11
    анонимен ( преди 1 ден )
    Пак космически цени за посредствени колиКато гледам цената ще се убият да го продават това удължено 3008. Нищо ново и в дизайна в последните 3-4 години. Все още е актуален благодарение на гениалния Жил Видал, но да видим докога. 7 местен 3008 за 100+ К лв. Пропадането ще е дълго и болезнено.
  • #10
    1111 ( преди 1 ден )
    Новото E-5008 най-после прави електрическото задвижване достъпно и за големи семейства..........................*** кой го търси та го предлагате незнам:)
  • #9
    БайБоцимир ( преди 1 ден )
    Разход 27 киловатчаса на 100 километра? Не ми се вижда много икономична. Ако смятаме цената за киловатчас на зарядна станция от порядъка на 60-80 ст, излиза, че тази кола няма да реализира икономии, които да покрият разликите в цената с идентичен автомобил с ДВГ. Ще се изненадам ако продадат 10 броя в България.
fallback
Последни