Honda и Nissan най-после потвърдиха днес онова, което всички отдавна вече знаехме: че двете компании преговарят за бъдещото си сливане. Рационален ход ли е това, или паническа мярка под диктата на японското правителство? Bloomberg потърси мнението на човека, който вероятно най-добре се ориентира в динамиката на ситуацията: бившия шеф на Nissan и Renault Карлос Гон, след чието арестуване и прогонване през 2019 започна неудържимото пропадане на японския гигант. Ето какво сподели Гон пред Bloomberg.
12 въпроса към Карлос Гон за бъдещето на автоиндустрията (ГАЛЕРИЯ):
Foxconn, производителят на iPhone, имаше интерес към Nissan, но го замрази след срещите си с Renault. Само японски спасител ли е възможен за Nissan?
"За момента не виждам такъв спасител. Поне в екипа, който днес управлява Nissan. Обикновено един екип се оценява по резултатите. А в последните пет години, честно казано, те не са добри. Ще се появи ли спасител? Не зная. Но знам, че обединението ще е много трудно. Трябва да разбирате, че Honda е преди всичко инженерна компания. Тя е много силна в инженерните решения, а Nissan, от друга страна, се гордее със собственото си инженерство. Така че тук ще има много битки, за да се реши чия технология да бъде използвана от новата компания или новия алианс. Мога да ви кажа със сигурност, че това ще е много трудно. Сблъсквал съм се с това в продължение на много години. Навремето Mitsubishi не се бояха от сътрудничеството с Renault - те се бояха от сътрудничеството с Nissan. Защото знаеха колко трудно е, когато инженерите се изправят едни срещу други. Тази инженерна гордост винаги е била основна пречка пред създаването на добри синергии".
"За момента не виждам такъв спасител. Поне в екипа, който днес управлява Nissan. Обикновено един екип се оценява по резултатите. А в последните пет години, честно казано, те не са добри. Ще се появи ли спасител? Не зная. Но знам, че обединението ще е много трудно. Трябва да разбирате, че Honda е преди всичко инженерна компания. Тя е много силна в инженерните решения, а Nissan, от друга страна, се гордее със собственото си инженерство. Така че тук ще има много битки, за да се реши чия технология да бъде използвана от новата компания или новия алианс. Мога да ви кажа със сигурност, че това ще е много трудно. Сблъсквал съм се с това в продължение на много години. Навремето Mitsubishi не се бояха от сътрудничеството с Renault - те се бояха от сътрудничеството с Nissan. Защото знаеха колко трудно е, когато инженерите се изправят едни срещу други. Тази инженерна гордост винаги е била основна пречка пред създаването на добри синергии".