Споразумението между Volkswagen и германския синдикат на металурзите IG Metal е приключено, като опасността от съкращения и затваряне на фабрики в Германия е предотвратена, съобщават медиите в страната.С това обаче новините не се изчерпват, а една от тях е свързана с бъдещето на Volkswagen Golf - най-продаваният модел в историята на германската компания. След 50-години на конвейера той се готви да напусне фабриката във Волфсбург, за да се премести в Мексико.
Това ще стане през 2027, като Golf ще отстъпи място на ID.3 и Cupra Born, както и на моделите, базирани на новата платформа SSP, която ще използват електрическите Volkswagen на бъдещето. Сред тях е и ID.Golf - захранвана с батерии версия на компактния модел, чиято поява е планирана за 2029.
От официалните съобщения на Volkswagen и IG. Метал не стават ясни подробности, но явно решението за преместването на Golf в завода в Мексико се дължи на високите разходи за труд и енергия в Германия. Средната заплата в Мексико е 350 000 песо годишно (около 17 000 евро), докато в Германия работник в заводите на VW получава около 27 500 евро. И ако се прибавят разходите за енергия, ставана ясно, че VW ще спести доста пари.
Преместването в централноамериканската страна не би трябвало да създава проблеми от гледна точка на износа, тъй като Мексико всъщност е търговски партньор на Европейския съюз от години и няма мита между двата пазара. Следователно ще има само транспортни разходи между Централна Америка и Стария континент.
Другата новина се отнася до новия Volkswagen Golf, или по-скоро ID.Golf, чието название показва 100% електрическата природа на следващото поколение на модела. В прессъобщението си Metal споменава 2029 като година на започване на производството, този път във Волфсбург, което означава две години след преместването на Golf м Мексико. Този период ще бъде използван за модернизация на завода, където ще се произвеждат модели, базирани на SSP - новата електрическа платформа на VW.
SSP всъщност ще бъде механотронна платформа, която ще обедини хардуер и софтуер на по-дълбоки нива от всякога. В плановете на Volkswagen тя ще трябва да замени MEB и PPE (електрическите платформи, използвани в момента) благодарение на способността си да се адаптира към множество модели. Нейният основен дом ще бъде заводът във Волфсбург.