fallback

Mercedes ще трябва да плати скъпо за грешката с EV

Производителят на премиум автомобили е изправен пред огромно изпитание

Тази Коледа Mercedes ще пусне във ваканция за не по-малко от три седмици на 21 500 служители от най-големи си завод - този в Зинделфинген. И това е само един от проблемите, с които се сблъсква производителят на премиум автомобили заради грешната си политика, свързана с електромобилите, категорични са експерти в индустрия, цитирани от Motor.es.

Шефът на компанията Ола Калениус току-що беше назначен за нови председател на ACEA (Асоциациата на производителите на автомобили в Европа). Той заема една от най-важните позиции в автомобилната индустрия, но бъдещето му начело на германската марка е под въпрос и е възможно да бъде принуден да напусне както колегите си Херберт Дийс (VW Group) и Карлос Тавареш (Stellantis). И причината ще бъде същата - електрическото бъдеще.

Европа продължава да не се отказва от решението си да наложи електромобилите като единствен вариант след 2035 и така производителите се оказват в много сложна позиция. От една страна те са под натиск за намаляване на цените на електрическите превозни средства, но от друга, с ограничения за емисиите, които е невъзможно да бъдат изпълнени, компаниите са под огромен натиск.

Така Mercedes се озовава в тежка ситуация, след като обвърза изцяло бъдещето си с електрическите автомобили, вместо да избере варианта с постепенна електрификация, развивайки двигателите с вътрешно горене и хибридите. През лятото за първи път в историята си марката намали производството на S-Class. Първоначално заводът в Зинфелфинген премина от три смени на две, а сега вече е една. А това означава, че едва от най-големите фабрики на Mercedes работи много под истински си капацитет.

В завода има повече от 21 000 души - огромна работна сила, която вече търпи съкращения. Някои от тях са на временни договори, но те са анулирани и това е част от план, чиято цел е да се спестят 5 млрд евро до 2027. Ситуацията определено е тежка и показва несигурност в бъдещето, като вече в самата компания се чуват все повече мнения, че залагането изцяло на електромобили е било грешка със сериозно последствия.

Някой обаче трябва да плати сметката и това ще бъде именно Mercedes. Проблемът е, че плащането ще продължи не само през 2025, но и през 2026, а най-вероятно и след това. Служител на високо ниво в Зинделфинген, пожелал анонимност, твърди, че „99% от хората в завода смятат залога на електромобилите за грешка, както и че, ако нещо не се промени през следващата година, нещата ще се объркат още повече.“

Всъщност голямата грешка на Калениус се оказа решението му залагането на нова стратегия за електрически и луксозни автомобили, съчетана с повишаване на цените, което да компенсира модели, които не се продават. Това отваря огромна дупка, която е много трудна за затваряне.

Същият служител, който отлично познава вътрешната структура и работата на Mercedes е категоричен, че продължава да вярвам в бъдещето на компанията, защото „ние сме не само изобретателите на автомобила, но и пионери в иновациите, безопасността и т.н.“ В същото време обаче и той не може да се ангажира с прогноза за това, което ще донесе бъдещето: „Вижте какво се случва с VW, там нещата са зле. Mercedes определено струва повече от VW и се моля компанията да се справи по-добре през следващата година, но, за съжаление, чуваме лоши неща.“

fallback
  • #30
    анонимен ( преди 37 минути )
    когато на всеки един паркинг има точка за зареждане която да е свързано софтуерно с твоята домашна партида за електричуство единствено тогава електромобилите ще залеят градовете и това решение трабва да е на европейско равнище и всеки един енергиен доставчик да бъде задължен да го направи иначе остава без лиценз
  • #29
    анонимен ( преди 41 минути )
    автономен електрически автомобил не могат да същесвуват в природата
  • #28
    До 25 ( преди 1 час )
    Срив в продажбите на BMW, Mercedes, Audi и Porsche на най-големия автомобилен пазар в света ... 21 Октомври, 2024 ...Информационна агенция Bloomberg анализира статистиките за търсенето на нови модели на немските марки и стигна до разочароващо заключение. Според изчисления общият дял на BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen и техните дъщерни марки е спаднал от 25 на 14 процента за пет години. Още по-лошо: в сегмента на електрическите автомобили делът на немските премиум марки е под десет процента.
  • #27
    до 26 ( преди 2 часа )
    А кой ги избира, бе, интелигенте? Нали българският парламент е 75% популисти про-московци, които единствено могат да крадат (за себе си, но задължително и за Масква)? Как да не си беден, като гласуваш за тях? Мислиш ли, че европейският парламент е много по-различен? ДПС-та, Барековчета, гробаджии, станишевчета...все бушони. Същите идват и от Чехия, Румъния, Полша, а все повече и от белите държави.
  • #26
    Бумеранг ( преди 2 часа )
    Много тъпо е, когато едни хора, затворени в кабинетите си, взимат решения за едни хора без пари. Ами тогава да си купуват миксерите и да се оправят!
  • #25
    Скъсани боксерки ( преди 2 часа )
    Абе, стига с тоя Китай! В Китай се продават предимно китайски коли.Те, между другото, почти никъде другаде не се продават. Китай не е виновен. Европейците решиха, че това е необятен пазар за тях и наляха много милиарди там. Да, ама сметките излязоха криви. Китайците се понаучиха да правят евтини коли и да задоволяват с тях пазара си.
  • #24
    анонимен ( преди 2 часа )
    Обективно погледнато допреди 20 или най-много 30 и МБ, и ФВ и всички други европейски производители не продаваха в Китай или Русия да речем. Малко в САЩ, но предимно в Европа. И им беше достатъчно, за да генерират хубави печалби. Обаче алчността не прощава. Е, сега може и да им увре в главите защо с източняците бизнеса е много рисков. Загърбиха жените си, за да тичат по фустите на някакви млади фръцли, които излязоха ненадеждни. Шокиращо направо!
  • #23
    q ( преди 3 часа )
    Колко трябва да си неадекватен да разбереш, че света е свързан и е едно голямо село. В момента проблемите на Мерцедес и Порше идват от Китай и донякъде САЩ. Малка и бедна Европа не е водещ фактор. В Китай - най-важния пазар за автомобили модата е сменена. Хората искат бързи, луксозни и безопасни машини,. Искат чист въздух - че там селата са големи като Европейските столици. ДВГ умря в Китай и това е трагедията на Мерцедес. Защото резервните части и елементите за сглабяне на ДВГ идваха от там.
  • #22
    анонимен ( преди 3 часа )
    Тротинетчо Караколев,за тебе е безплатно.На тротинетка бензин не и трябва.
  • #21
    Караколев ( преди 3 часа )
    #21! Колега, я премисли пак нещата! При разход от 6 на 100, само горивото ти е 17,5 ст. /км. Това не е никаква "себестойност" на потенциална търговска услуга. Нещата са МААААЛКО по-сложни!
fallback
Последни