fallback

Porsche свива производството на Taycan и съкращава работници

Германската компания преразглежда цялата си моделна гама за следващото десетилетие

Глобалното забавяне на търсенето на електромобили, което започна миналата година, вече принуди Porsche да преосмисли плановете си за тези превозни средства и да удължи живота на сегашните поколения на моделите Cayenne и Panamera.

Оказа се обаче, че това е само началото на голямото преустройство в германската компания. Мечтата за електромобили, разбита от суровата пазарна реалност, принуждава ръководството на Porsche да преразгледа цялата моделна гама за следващото десетилетие и да коригира стратегията за развитие в съответствие с текущото търсене.

Според германското бизнес издание Automobilwoche, Porsche може да отложи пускането на своя флагмански електрически кросоувър, известен като проект K1, от 2027 година за по-късна дата, тъй като не е сигурно, че моделът ще бъде търсен и ще носи печалба. Обмисля се вариант за създаване на версия на K1 с ДВГ, което означава реинженеринг на целия проект, който първоначално не е проектиран за такъв мотор.

На свой ред, сегашният бензинов Cayenne може би го чака не само по-дълъг живот, но и дълбока модернизация, която, разбира се, ще изисква значителни средства. Възможно е Porsche, заедно с концернът-майка Volkswagen, дори да решат да разработят нова премиум "въглеводородна" платформа, за да направят на нея нови кросоувъри с висок марж и, да речем, ново поколение на Panamera.

Що се отнася до бързото реагиране на проблемите, Porsche прави същото като другите компании: намалява производството на слабо продавани модели, както и разходите. Наскоро обновеното електрическо семейство Porsche Taycan не се справя добре - през първите три тримесечия на тази година, според самата компания, само 14 042 бройки от този модел във всичките му варианти са продадени в целия свят, което е с 50% по-малко в сравнение с януари-септември 2023.

Всички версии на Taycan се сглобяват в специален цех в главния завод на Porsche в Цуфенхаузен. От това лято производството се извършва на една смяна, докато преди това те бяха две. Работата на една смяна ще продължи до 2025 година и може да бъде допълнена от периоди на престой, ако кривата на търсенето на Taycan продължи да се огъва.

Като се има предвид лошата пазарна ситуация за електрически превозни средства и необходимостта от непланирани разходи за научноизследователска и развойна дейност за въглеводородни модели, Porsche може да съкрати 8000 от сегашните 42 000 работни места само в Германия.

Освен това ръководството обмисля да премести производството на Taycan от Щутгарт в Лайпциг, където се произвежда младшият кросоувър Porsche Macan, и да използва освободеното пространство в Цуфенхаузен за цех за индивидуално производство на различни клиентски специални версии на Porsche 911 - този ексклузив сега е много търсен на пазара и носи добри резултати.

Като цяло, глобалните продажби на Porsche през първите девет месеца на 2024 са намалели със 7% до 242 722 бройки, като основно това се пада на Китай, където търсенето е паднало с 29% до 60 748 единици. Porsche няма производство в Китай, но това не е основният проблем - просто сегашните модели на марката все по-малко отговарят на нуждите и очакванията на китайския потребител, а местните производители отговарят на тези нужди все по-добре.

Докато Porsche просто ще намали мрежата си за продажби в Китай и ще записва загуби, малко вероятно е компанията, следвайки примера на Audi, да реши да пусне някакъв специален китайски модел на китайската платформа - за компанията това би било неприемлива стъпка от гледна точка на имиджа.

fallback
  • #7
    До #5 ( преди 6 часа )
    Приятел ти никога не си карал Порше! Хайде помоли някой поне да те повози и после ела пак да пишеш глупости!
  • #6
    Лудория ( преди 9 часа )
    В една статия из икономическите медии пише, че семейство Порше-Пиех не са съгласни да се намалят дивидентите и бонусите на мениджърите, а предпочитат да затворят заводи и да намалят заплатите на работници с 10% :)
  • #5
    факт ( преди 10 часа )
    Да затварят най добре.60 години произвеждат боклутси с малки 6 цилиндрови двигателчета късо междуосие и лопо разпределение на масите. А бе бийтъл с турбо.
  • #4
    до трети ( преди 10 часа )
    нА ти един плюс, че да ти е гадно.
  • #3
    анонимен ( преди 11 часа )
    Докъде се стига, китайските производители да се справят по-добре от porsche! Ако от porsche имат проблем, помислете си за автомобилните производители от по-нисък клас! И нека завалят минусите от хората които няма как да ми отговорят, защото знаят че е това е истина, но слагат минуса защото истината не им харесва и не им понася. Убийте вестоносеца с минуси.
  • #2
    Истината е в края ( преди 11 часа )
    "Porsche няма производство в Китай, но това не е основният проблем - просто СЕГАШНИТЕ МОДЕЛИ на марката ВСЕ ПО-МАЛКО ОТГОВАРЯТ на нуждите и очакванията на китайския потребител, а МЕСТНИТЕ производители ОТГОВАРЯТ на тези нужди ВСЕ ПО-ДОБРЕ."
  • #1
    Почвате с лъжа ( преди 11 часа )
    "Глобалното забавяне на търсенето на електромобили, което започна миналата година.... " Дали има все още някой който да ви ВЯРВА на манипулацията и опитите за внушение? Забавянето е локално, а не глобално.
fallback
Последни