IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Печалбите на VW, BMW, Mercedes, Porsche са под сериозен риск при Тръмп

Германските марки ще загубят повече от 10% от доходите в САЩ, изчисляват анализатори

Китайският бизнес не е единственият, който се подготвя за последствията от митата за внос на автомобили, които Доналд Тръмп може да въведе по време на своето президентство. Германските автомобилни производители трябва да са готови да загубят повече от 10 процента от текущите си оперативни печалби, предупреждават експерти, цитирани от германското издание Handelsblatt.


Доналд Тръмп, Мери Бера


Въпреки че Тръмп дори още не е встъпил в длъжност (съответно все още няма и мита), той вече говори сериозно по темата и чуждестранните производители на автомобили приемат сериозно заплахите му. В момента германските марки изнасят 583 000 коли от Европа за САЩ всяка година, а още 343 000 се внасят от Мексико, сочат данните на компанията Marklines.

Повечето от тези близо 1 млн. превозни средства имат високи цени, така че рязкото увеличение на митата от сегашните 2,5% до около 12,5% ще бъде сериозен удар. Анализатор на инвестиционната банка Stifel Europe прогнозира, че германските производители на автомобили могат да претърпят спад в печалбите между 11 и 15%.


BMW


Водещите германски производители BMW, Mercedes и VW засега не показват притеснения, тъй като имат производствените мощности в САЩ. Митата обаче ще засегнат колите, които внасят и това вероятно ще ги принуди да направят промяна. Те ще трябва да увеличат местното производство, като отворят нови производствени линии, а това ще струва допълнителни разходи.

Перспективите през другите марки обаче не изглеждат добре. Всяко едно Porsche, продадено в САЩ, се изнася от Европа, а най-продаваният модел на Audi в Америка е произведеният в Мексико Q5, който представлява една трета от продажбите на марката. Тръмп има огромен проблем с Мексико, като вече предложи да се приложат 200-процентови мита върху колите, които се вкарват оттам. BMW и VW също произвеждат автомобили в Мексико (както и Toyota, GM и Ford), но за разлика от тези марки Audi и Porsche нямат завод в САЩ.


Audi


Както отбелязва Handelsblatt, тази несигурност в САЩ не можеше да дойде в по-лош момент. Години наред Америка и Китай бяха най-големите експортни пазари за превозни средства от германски марки и тъй като продажбите в Китай сега намаляват, последното нещо, от което VW, BMW и Mercedes се нуждаят, е спад на пазара в САЩ.


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Еми ( преди 4 седмици )
    Реципрочни мита върху US военна индустрия, така, че вместо Ф16 да се купуват европейски изтребители. Антимонополни такси на Гугъл, Майкрософт, Фейсбук ... и нещата си идват на мястото! Тръмп дрънка колко много коли Европа изнасяла за САЩ и на среща никой не му казва - ами оръжията от САЩ за Европа на каквито цени си прецените? В крайна сметка, митата и данъците винаги удрят крайния потребител! А Тръмп обеща, че крайния потребител,че ще живее по-добре! Ама етикета Made in USA излиза скъпо!
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Да ходят да му се молят, какво ще правим без чисто нови БМВ-та?
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    bg ( преди 4 седмици )
    Всички BMW от серия Х от Х1 до Х7 се произвеждат в САЩ и оттам се карат в Европа.
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Какво са тръгнали да реват?! Няли произвеждат там, значи не трябва да имат проблем. Доколкот си спомням дори Х5 на БМВ за Европа се ВНАСЯ от САЩ..
  • #1
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    чудесна новина! никой няма нужда от прескъпите немски каруци и без това