fallback

Мегасделката е в ход: Honda поглъща Nissan

Преговорите между двете японски компании вече вървят, твърдят Nikkei и The Financial Times

Японските гиганти Nissan и Honda вече са започнали преговорите около предстоящото си обединение, съобщават Nikkei и The Financial Times, позовавайки се на свои собствени източници в процеса. Това би създало третата най-голяма автомобилна компания в света по производствен капацитет, и гигант с пазарна капитализация над 52 милиарда щатски долара. Скептици като бившия шеф на Renault-Nissan Карлос Гон обаче окачествяват предлаганата сделка като директно поглъщане на Nissan от страна на Honda.                   И двете компании са изправени пред сериозни предизвикателства заради нарастващата конкуренция на китайските производители и по-слабия от очакваното интерес към електрифицираните им модели. В по-тежко състояние е Nissan, чийто акции се обезцениха с 40% тази година и чийто главен изпълнителен директор призна, че в предложения едногодишен план за преструктуриране е заложено на карта самото оцеляване на компанията.

Пред потенциалната сделка обаче има и немалко пречки. Обединението на двата гиганта ще е свързано със значителни съкращения на работна ръка и може да предизвика силен политически отпор в Япония. Засега не е ясна и позицията на Renault. Френската компания дълги години бе главен акционер в Nissan и макар да намали принудително участието си покрай преструктурирането в последните години, все още запазва съществен дял.

Понастоящем Honda и Nissan са втората и третата най-голяма автомобилна компания в Япония (след Toyota), и през миналата година произведоха общо 7.4 милиона автомобила.        Пазарната капитализация на водещите автомобилни компании към края на ноември. Тази на Nissan се сгромоляса до едва 9.5 млрд. долара

        На този етап Nissan отказва да коментира информацията в Nikkei. От Honda заявиха само, че "обсъждат възможностите за сътрудничество в бъдеще". Информацията обаче се оказа достатъчна да повиши цената на акциите на Nissan с цели 20%. По-рано тази година шефът на компанията Макото Учида бе казал, че "Новопоявилите се играчи са много агресивни и напредват с невероятна скорост. Не можем да спечелим това съревнование, ако се придържаме към конвенционалната мъдрост и традиционния подход".         

fallback
  • #20
    един там ( преди 3 часа )
    А защо просто не се кара на метан и пропан-бутан? Готови и доказани технологии, които използват вече съществуваща такава (ДВГ) и отпечатъка им в/у околната среда е по-малък от на другите...Просто повече модели с фабрична АГУ.
  • #19
    до 19 ( преди 3 часа )
    То не е до вяра а до факти.Естествено че може с леки измененияА че батериите не са бъдещето е повече от сигурно.
  • #18
    До 18 ( преди 3 часа )
    Има една българска поговорка. Присмял се хърбел на щърбел. Та и ти така. Вярващите че инфраструктурата за зареждане на метан може да се ползва за водород са почти толкова технически неграмотни, като тези които вярват, че инфраструктурата за пропан бутан може да се ползва за водород или дори за метан. За водородът се изисква много по-сложно и скъпо оборудване. Най-евтината зарядна станция започва от милион и не може да бъде изградена в близост до сгради.
  • #17
    до 16 ( преди 3 часа )
    Пак бъркаш пропан бутан с метан. *** не ти ли е казвала да не се бъркаш там дет не разбираш
  • #16
    до 16 ( преди 3 часа )
    Пропан бутана е същомпод налягане така че с малко преработка е възможно. Товзи който го е твърфял е познавал процесите.Проблема на водорода са 30% енергийна загуба при производството му от електричество от метан оставя въглероден отпечатък
  • #15
    До 13 ( преди 4 часа )
    Водород ще зареждаш откъдето ще зареждаш и ток. Нали знаеш че не можеш да стигнеш от София до морето с електромобил защото няма къде да заредиш. Или така ВЯРВАХА до скоро голяма част от тези които пишат тук. Те ВЯРВАТ, че водородните станции се изграждат по-бързо и по-лесно, защото могат да се ползват настоящите бензиностанции. Даже имаше един дето вярва, че можеш да ползваш оборудването за пропан-бутан.
  • #14
    До 10 ( преди 4 часа )
    Не може да си горделив народ когато си народ от скъсаци
  • #13
    до долните ( преди 4 часа )
    Няма какво да гледаме никой няма да кара на водород.Ти примерно ако имаш водородна кола къде ще я заредиш?
  • #12
    И после ( преди 4 часа )
    Рено после поглъща Хонда
  • #11
    До 9 ( преди 5 часа )
    Би ли отговорил на въпросите от коментар 4? "Китайския пазар на електромобили расте с 50% годишно, а вече е достигнал над 50% дял. Колко години още мислиш че може да расте с 50% годишно? Досега основната цел на китайските производители беше да завземат най-големия пазар на света - собствения. Чак когато мястото на него свърши и изгонят " "натрапниците", ще мислят за по-малките пазари. От тази гледна точка, кога ВЯРВАШ че ще е това?"
fallback
Последни