fallback

BMW преминава на биодизел през 2025

Баварските коли ще бъдат доставяни на дилърите с гориво HVO100

От януари догодина повечето нови дизелови автомобили на BMW ще бъдат задвижвани с биогориво HVO100, произведено от растително масло. От баварския концерн обявиха, че колите, слезли от конвейера, ще бъдат зареждане именно с такова гориво, след което ще се доставят на дилърите.

HVO100 (Hydrotreated Vegetable Oil) е висококачествено биогориво, което се произвежда от растително масло и отпадъчно олио за готвене. Това са възобновяеми ресурси, които значително намалява въглеродните емисии - до 90% в сравнение с традиционните изкопаеми горива.

Едно от основните предимства на HVO100 е пълната му съвместимост със съществуващите дизелови двигатели. Това означава, че собствениците на автомобили няма да трябва да правят промени или модификации, за да започнат да използват новото гориво. Повечето дизелови модели на BMW, произведени след 2015, вече са сертифицирани за HVO100, което прави процеса на преминаване по-лесен.

Освен това HVO100 се произвежда от възобновяеми източници, което го прави по-устойчив и по-малко податлив на колебанията в цените на изкопаемите горива. От май догодина новият биодизел ще се предлага на бензиностанции в Германия.

За да осигури доставката на HVO100, BMW си сътрудничи с финландската компания Neste - един от световните лидери в производството на възобновяеми горива. Neste ще достави HVO100 на заводите на BMW в Мюнхен, Динголфинг, Регенсбург и Лайпциг, което ще позволи на компанията да започне да зарежда своите автомобили с това ново гориво.

fallback
  • #13
    Пропов ( преди 3 седмици )
    Много грешна е гледната ви точица от бедната държавица България. Все смятате , калкулирате, разход, добив, цена бля бля бля. Колата по същество си е лукс. Дават се едни много хиляди евра за покупка, после още мноого за застраховки, данъци, ремонти,поддръжка, гориво(и ток)... Ако всичко е до цени и разходи - 49Евро е карта за общ. транспорт в цяла Германия . Даже беше 9!!! Ама народа си е по колите и в задръстванията. Колата е статус смвол на свободата, а свободата е лукс. А Всички обичат лукса.
  • #12
    Largo ( преди 4 седмици )
    Са тук бачета кво коментирате за баварец комплексарец щот ше караме с кво ще да е важното е да сме с комплекси и да ги избиваме навсякъде и да си мислим , че сме най най и да паркиране по тротоарите по велоалеите по пешеходните пътеки и са мнооо акъл не давайте щот шшш найш кой съм аз , шшшш баче са ща маам , шшшш баче найш кой е бащата и шшшш баче нали найш , че съдята шма пусне.Изводите оставям на вас .
  • #11
    До 11 ( преди 4 седмици )
    "Аз бих заложил на Био горива, защото на запад масово са против EV. И не е само заради цената и разходите, а заради зависимостите и недоверието. Хората имат пари ама искат свобода" ....дано хората за разлика от тебе, осъзнаят каква е цената на тази "свобода". А цената е изключително висока и се плаща с много по-ценни от парите ресурси. Ресурси, които правителствата не могат да напечатат като парите или внесат от Китай - ЗЕМЯ и още по-ценното - ВОДА. Тази година няма слънчоглед заради сушата
  • #10
    Пропов ( преди 4 седмици )
    БМВ са намерили по доброто решение. Мерц. предлагаха да се вдигне цената на бензина та да почнат хората зорлем да купуват EV. Между другото, сметките на селските тарикати тук са доста криви. Био дизел не е точно олио и литър дизел в Европа си е по скъп от БГ. Така че безхаберниците да критикуват експерти е малко смешно.Аз бих заложил на Био горива, защото на запад масово са против EV. И не е само заради цената и разходите, а заради зависимостите и недоверието. Хората имат пари ама искат свобода
  • #9
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    До 6 - " колите, слезли от конвейера, ще бъдат зареждане именно с такова гориво, след което ще се доставят на дилърите." " Това са възобновяеми ресурси, които значително намалява въглеродните емисии - до 90% в сравнение с традиционните изкопаеми горива." "Едно от основните предимства на HVO100 е пълната му съвместимост със съществуващите дизелови двигатели. " - а ти защо мислиш, че го правят - за да може някой да зареди с по-скъпо гориво?!?
  • #8
    анонимен ( преди 4 седмици )
    РУК, недей, недей!
  • #7
    До РУК ( преди 4 седмици )
    Не ми казвай че все още ВЯРВАШ в синтетичните и био горивата. Или ВЯРВАШ, че в България всеки ден от заведенията се чудят какво да правят 3 милиона литра олио, и от него могат да се правят тези горива. Иначе за двойния ти Стандарт как ако на един декар каменист терен или покриви се инсталират фотоволтаици, които са достатъчни за 50 електромобила е огромен проблем, но няма проблем да засеем 20 декара чернозем със слънчоглед за горивото на един единствен дизелов автомобил.
  • #6
    РУК ( преди 4 седмици )
    До 1 - естествено, то техническия лист на даден модел се издава по показатели на кола свалена от автовоз в представителството! Що па не са се сетили направо да ги доставят бутани от трима "инжинери" от Туховища, както Ахмедомобила тестван от Дани. Тогава направо колите ще са с нулеви емисии, разбира се ако някой от "инжинерите" не е ял смилянски боб преди това!Ама такива разсъждение и логики вкарваш, чак се чудя как не са те взели в "Кумиците" още!
  • #5
    РУК ( преди 4 седмици )
    Хахаха.Ех,дали са манипулации или просто неукост, всъщност няма значение! "Олио" ахаха ... Има стотици маслодайни култури.Има едно нещо в отгвороното земеделие, което се нарича ротация на култури.В селското ТКЗС да научиш защо се прави Мите. Затова в БГ 50 години на едно и също място се сее едно и също.И най-вече HVO100 се прави от отпадни продукти,не от слънчоглед!Останалите приемущества можеш сам да прочетеш!Всъщност незнам дали можеш,най-вече,че не ти е угодно да ги прочетеш :-)
  • #4
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Те ще събират използвано олио, което се изхвърля от заведенията. То и досега имаше хора които карат на използвано олио смесено с дизел. Малко мирише на пържени картофи или на риба зад тях :-)
fallback
Последни