fallback

Stellantis реши проблем с популярен дизелов двигател

Собственици на модели с AdBlue в Италия получават удължаване на гаранцията

Корпорацията Stellantis продължава да се бори с различни проблеми, като е на път да реши един от тях, който засяга хиляди собственици на модели на Peugeot и Citroën. Засега мярката е приложима само за Италия, но тя отваря вратата и към други държави, съобщават няколко европейски автомобилни издания.

В случая проблемът засяга модели на Peugeot и Citroën от ново поколение, оборудвани с модерния 1,5-литров дизелов двигател BlueHDi. При тях той е свързан с резервоара за добавката AdBlue, чиято задача е да намали максимално емисиите на азотни оксиди, като се инжектира в специфичните катализатори. И всеки собственик трябва да сипва от нея след няколко хиляди километра пробег.

При френските модели обаче е сгрешена конструкцията на самия резервоар, като по тази причина софтуерът на контролния блок изпраща съобщение до арматурното табло. С него се предупреждава за липса на течност, което означава, че тя трябва да се напълни отново. В тази ситуация някои автомобили продължават да се движат нормално, но други преминават в авариен режим на двигателя и съответно го изключват. Единственият вариант досега беше смяна на резервоара за AdBlue, което обаче не е евтино - около 1000 евро. 

Сега подразделението на Stellantis в Италия обяви нова гаранция за защита на превозните средства Peugeot и Citroën, оборудвани с дизелови двигатели Euro 6 и SCR система. Производителят удължава гаранцията до 2028, но при условия, които зависят от възрастта и пробега на автомобила, с максимум 210 000 км.

При засегнатите автомобили, които са на възраст под пет години и имат 150 000 км, Stellantis ще покрие 100% от разходите за резервни части, необходими за завършване на ремонта. Ако колата е между пет и осем години, производителят ще поема между 30% и 90% от резервните части в зависимост от пробега, в допълнение към 30 евро от цената на час труд.

За превозни средства, които вече са се сблъскали с проблема за първи път и той се повтаря, ще важи повторна гаранция, което означава, че италианският дистрибутор на Peugeot и Citroën ще поеме цялата цена на подмяната на резервоара, неговите добавени компоненти и труд. Гаранцията е за още 50 000 км или 24 месеца след предишния ремонт, стига той да е извършен в официален сервиз.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 1 час )
    Не разбрах какво общо има резервоара. Като свърши се долива течност, защо трябва да се сменя.
  • #1
    Турбо ( преди 4 часа )
    Гаранцията на моето Пежо е 5 години или 200 х.км,което настъпи първо.Ще ми сменят резервоарчето за Адблу гаранционно,ако се наложи.
fallback
Последни