fallback

Toyota представи малък електрически SUV за Европа

Новият Urban Cruiser ще се предлага и със задвижване на четирите колела

Toyota представи нов си електрически автомобил - Urban Cruiser, чието има показва основното му предназначение, а именно - използване в града. Това е малък SUV за Европа, който представлява алтернатива на Toyota Yaris Cross и има задвижване на четирите колела, както и богато технологично оборудване, за да съперничи с редица модели на пазара, сред които е и KIA EV3.

Преди около година Toyota показа много важен концептуален модел. През декември 2023 дебютира Toyota Urban SUV Concept, който беше определян като „100% електрически Yaris Cross“. Сега пристига и неговата серийна версия, като тя, за разлика от останалите EV на марката, няма акроним bZ (beyond Zero).

Самото име не е ново - то се използваше за малък модел, който все още се продава на развиващи се пазари - като Индия, например. Това е SUV с термични двигатели, разработен в тясно сътрудничество с друг японски производител - Suzuki. В същото време новият електромобил е част от мултиенергиен стратегически план, в който Toyota се впусна с цел да предложи на своите клиенти различни технологии за задвижване в основните сегменти.

Новият модел се отличава с дизайн, базиран на темата Urban Tech“, който възприема множество елементи от философията, която Toyota прилага към новите си модели. Дизайн, който самата марка определя като „шокиращ и автентичен“. Предната част е с форма на глава на чук, внимание привлича и светлинният подпис, начертан от фаровете.

Страничният изглед разкрива SUV същността на този модел. В зависимост от версията се монтират 18 или 19-цолови джанти. Има и множество опции за цвят на купето, включително двуцветни конфигурации с черен покрив. Задните светлини с LED технология се простират по цялата ширина на вратата на багажника.

Размерите на Toyota Urban Cruiser са дължина - 4285 мм, широчина - 1800 мм и височина - 1640 мм. Междуосието от 2700 мм осигурява просторно и практично вътрешно пространство, като по този показател новият електромобил превъзхожда Yaris Cross. Задните седалки, освен че може да бъдат свалени, също така се плъзгат и това осигурява повече място за пътниците.

В оборудването на модела влизат 10,25-инчовият цифров инструментален панел, който е комбиниран с 10,1-инчов сензорен екран. Благодарение на приложението за мобилен телефон MyToyota може да се поддържа дистанционен контрол над автомобила, както и да се проверява заряда на батерията.

Наред с други технологии, Urban Cruiser разполага с адаптивен круиз контрол, предупреждение за напускане на лентата, помощ за поддържане на лентата и камера за 360º изглед.

Toyota Urban Cruiser ще се предлага с две батерии и опция за предно предаване или задвижване на четирите колела. И двата използват технология с литиево-железен фосфат, като предимствата в случая са издръжливост, безопасност и намалените разходи. Батерията с 49 kWh батерия ще се предлага само с предно предаване, която развива 144 к.с. За тази версия е достъпна и батерия с 61 kWh, която развива 174 к.с.

При варианти със задвижване на четирите колела батерията е само по-голямата, като мощността вече е 184 к.с. Всички версии на Urban Cruiser са оборудвани с енергоспестяваща термопомпа за климатичната система и ръчно управлявано предварително загряване на батерията за оптимизиране на работата при по-студени условия.

Автомобилът е конструиран върху нова платформа, предназначена за електрически превозни средства. Тя е здрава, но лека и осигурява просторен интериор с вградена защита за частите под високо напрежение на автомобила. Дизайнът на конструкцията избягва необходимостта от напречни греди в пода, освобождавайки повече място за поставяне на батерията.

При версия със задвижване на четирите колела е добавен мотор с 64 к.с. на задната ос. Системата също така осигурява Assist Control при спускане и режим Trail, който открива и спира въртящо се колело, докато насочва въртящия момент към противоположното колело. Моделът с предно задвижване се възползва от „снежен режим“, който контролира въртящия момент, за да помогне за намаляване на приплъзването на колелата при шофиране по заснежени пътища.

Новият електрически SUV на Toyota ще излезе на пазара в Европа през втората половина на следващата година, като предстои да бъдат обявени и цените на модела.

Още снимки на електрическия SUV - вижте в галерията:

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 4 часа )
    Антиелектрическите сектанти на Toyota вероятно са в ступор! Електрическа Toyota с китайски батерии. Мозъкът им се е взривил и не могат да помръднат! Това е най-големият им кошмар! Сега не знаят да плюят ли или да хвалят! Да мразят ли или да обичат. Да защитават ли или да нападат?
  • #10
    анонимен ( преди 4 часа )
    Кола с 18-19 инчови гуми няма как да е евтина, да си знаете.
  • #9
    До 8 ( преди 4 часа )
    Опа извинявам се объркал съм се, но в момента се водят преговори за такава та дано ги завършат до 1-2 години
  • #8
    анонимен ( преди 5 часа )
    Ще се произвежда в Индия, а ЕС има свободна търговия с Индия и дано изкарат прилично ниска цена
  • #7
    Друг Гост ( преди 6 часа )
    "Самото име не е ново - то се използваше за малък модел, който все още се продава на развиващи се пазари - като Индия, например. " Тойота много правилно са оценили ЕС - като Индия, но в рецесия
  • #6
    до дизайнолюбците ( преди 6 часа )
    Ярис Крос е в челото по продажби в Европа от всички видове, така че толкоз за дизайна, който не харесвате. Как не ви стана ясно, че Тойота рядко прави грешна крачка. Да направиш дизайн, който се харесва в Перник е различно от дизайн, който да се харесва в Рим.
  • #5
    анонимен ( преди 6 часа )
    Решетката просто я няма, дизайнерите на Тойота са взели гениалното решение да сложат една черна евтина пластмаса като от Дачия Докер между фаровете колкото да не седи дупка. Е такава дизайнерска вакханалия не бях виждал скоро, като че ли тая кола е правена от Mahindra & Mahindra в Индия или ТАТА.
  • #4
    анонимен ( преди 6 часа )
    Такива отделни led диодчета за дневните светлини и стоповете се ползваха преди 10 години. Колата изглежда много неактуална, а какви коли правеше Тойота, приятни за окото, красиви, балансирани, създаващи настроение, този сув с дизайн на кашон от IKEA те кара да си мислиш къде отидоха дизайнерите на Тойота, които правеха Авенсис, Тойота Версо, предишните Ланд Крюзери, предишния Urban Cruiser, Yaris Verso, Celica, коли с изключително успешен, хармоничен, модерен и създаващ настроение красив дизайн.
  • #3
    анонимен ( преди 7 часа )
    Фаровете са умилителни с дизайнерската си безидейност, а стоповете просто си казваш добре че поне ги има, има ли значение дизайна при тази кола.
  • #2
    анонимен ( преди 7 часа )
    Мислех,че е трудно да направят по-грозна кола от Ярис Крос разстрела на дизайнерите не е достатъчен. А нова кола 2025-та с копчета като излязла от 90-те е абсурд. Как не й сложиха и един скоростен лост както правят в другите си модели та да е като от 97-***. Авенсис 97-*** е аеродинамична красива кола с красив интериор, това е гротеска и анти-дизайн, прилича на чук, трафопост, локомотив, кошница за пране и друго, но не на красив автомобил. Каква е тая висока линия на прозорците като че ли е танк
fallback
Последни