fallback

Toyota представи малък електрически SUV за Европа

Новият Urban Cruiser ще се предлага и със задвижване на четирите колела

Toyota представи нов си електрически автомобил - Urban Cruiser, чието има показва основното му предназначение, а именно - използване в града. Това е малък SUV за Европа, който представлява алтернатива на Toyota Yaris Cross и има задвижване на четирите колела, както и богато технологично оборудване, за да съперничи с редица модели на пазара, сред които е и KIA EV3.

Преди около година Toyota показа много важен концептуален модел. През декември 2023 дебютира Toyota Urban SUV Concept, който беше определян като „100% електрически Yaris Cross“. Сега пристига и неговата серийна версия, като тя, за разлика от останалите EV на марката, няма акроним bZ (beyond Zero).

Самото име не е ново - то се използваше за малък модел, който все още се продава на развиващи се пазари - като Индия, например. Това е SUV с термични двигатели, разработен в тясно сътрудничество с друг японски производител - Suzuki. В същото време новият електромобил е част от мултиенергиен стратегически план, в който Toyota се впусна с цел да предложи на своите клиенти различни технологии за задвижване в основните сегменти.

Новият модел се отличава с дизайн, базиран на темата Urban Tech“, който възприема множество елементи от философията, която Toyota прилага към новите си модели. Дизайн, който самата марка определя като „шокиращ и автентичен“. Предната част е с форма на глава на чук, внимание привлича и светлинният подпис, начертан от фаровете.

Страничният изглед разкрива SUV същността на този модел. В зависимост от версията се монтират 18 или 19-цолови джанти. Има и множество опции за цвят на купето, включително двуцветни конфигурации с черен покрив. Задните светлини с LED технология се простират по цялата ширина на вратата на багажника.

Размерите на Toyota Urban Cruiser са дължина - 4285 мм, широчина - 1800 мм и височина - 1640 мм. Междуосието от 2700 мм осигурява просторно и практично вътрешно пространство, като по този показател новият електромобил превъзхожда Yaris Cross. Задните седалки, освен че може да бъдат свалени, също така се плъзгат и това осигурява повече място за пътниците.

В оборудването на модела влизат 10,25-инчовият цифров инструментален панел, който е комбиниран с 10,1-инчов сензорен екран. Благодарение на приложението за мобилен телефон MyToyota може да се поддържа дистанционен контрол над автомобила, както и да се проверява заряда на батерията.

Наред с други технологии, Urban Cruiser разполага с адаптивен круиз контрол, предупреждение за напускане на лентата, помощ за поддържане на лентата и камера за 360º изглед.

Toyota Urban Cruiser ще се предлага с две батерии и опция за предно предаване или задвижване на четирите колела. И двата използват технология с литиево-железен фосфат, като предимствата в случая са издръжливост, безопасност и намалените разходи. Батерията с 49 kWh батерия ще се предлага само с предно предаване, която развива 144 к.с. За тази версия е достъпна и батерия с 61 kWh, която развива 174 к.с.

При варианти със задвижване на четирите колела батерията е само по-голямата, като мощността вече е 184 к.с. Всички версии на Urban Cruiser са оборудвани с енергоспестяваща термопомпа за климатичната система и ръчно управлявано предварително загряване на батерията за оптимизиране на работата при по-студени условия.

Автомобилът е конструиран върху нова платформа, предназначена за електрически превозни средства. Тя е здрава, но лека и осигурява просторен интериор с вградена защита за частите под високо напрежение на автомобила. Дизайнът на конструкцията избягва необходимостта от напречни греди в пода, освобождавайки повече място за поставяне на батерията.

При версия със задвижване на четирите колела е добавен мотор с 64 к.с. на задната ос. Системата също така осигурява Assist Control при спускане и режим Trail, който открива и спира въртящо се колело, докато насочва въртящия момент към противоположното колело. Моделът с предно задвижване се възползва от „снежен режим“, който контролира въртящия момент, за да помогне за намаляване на приплъзването на колелата при шофиране по заснежени пътища.

Новият електрически SUV на Toyota ще излезе на пазара в Европа през втората половина на следващата година, като предстои да бъдат обявени и цените на модела.

Още снимки на електрическия SUV - вижте в галерията:

fallback
  • #17
    РУК ( преди 2 минути )
    Колата е продукт на съвместната работа със Сузуки, дори си е клонинг на Е Витара. Съответно батериите ще са абсолютно същите като на Е Витара - LFP на BYD. В което само TROLa може да види нещо лошо. Тойота и BYD работят съвместо още преди тукашния лаладжия да започне да се интересува от батерии. Сузуки и Тойота също работят заедно.Добро оптимизиране на разходите,типично за Тойота.Единствения минус - масовия клиент ще предпочете Urbana пред Витарата.А Сузуки по ред причини са ми симпатични.
  • #16
    До 14 ( преди 1 час )
    Panasonic доколкото знам не произвежда LiFePO4 батерии. Затова допуснах, че батериите ще са китайски, защото това е китайска разработка от преди 30 години и доколкото знам никой друг по света не ги произвежда. За разлика от сектантите аз не съм всезнаещ и Ще се радвам да ми поправиш грешката и да науча нещо ново. За мен фактите са си факти независимо дали ми харесват и не отричам тези, които не ми харесват..
  • #15
    анонимен ( преди 2 часа )
    Както във всички свои хибриди за пазарите извън китайския Тойота ползва японски батерии.
  • #14
    анонимен ( преди 2 часа )
    Тойота не ползва в нито един модел китайски батерии освен в моделите за китайския пазар, където имат съвместни предприятия с BYD по китайския закон всеки инвеститор в Китай е длъжен да направи joint venture с китайски производител, за да теглят технологии от компании като Тойота и другите западни на китайския пазар. Във всички свои ел.автомобили,а той е един :) bz4x за цивилизованите пазари Тойота ползва батерии от Panasonic по договор.
  • #13
    Do 6 от дизайнолюбец ( преди 2 часа )
    Съгласен съм,че Тойота почти няма грешен ход с моделите си за пазарите,но това не означава,че всички са красиви и хармонични. Ярис Крос по мое мнение е с изключително груб и нехармоничен дизайн. Не те карам да си съгласен. Продажбите му ме опровергават. Но и Голф винаги е номер 1 по продажби в Европа,но не винаги е бил най-красивата кола,нали. Поне най-новия 8-цата ми харесва за разлика от предишните по-стари модели. За разлика от Ярис Крос Голф 8 е с хармоничен дизайн, като Авенсис 1 от 1998г ...
  • #12
    анонимен ( преди 2 часа )
    "Батерията с 49 kWh батерия ще се предлага само с предно предаване" малка батерия с бавно зареждане също звучи чудесно за всеки антиелектрик. Нали все пак е от Toyota! Помислено е най-вече за екологията (печалбата). Защо пък трябва да се мисли за клиента? За клиента няма никакво значение какво ще му предложиш, стига на него да пише Toyota. Дето викаше Боко, магаре да им сложа, магаре ще изберат !
  • #11
    анонимен ( преди 2 часа )
    Антиелектрическите сектанти на Toyota вероятно са в ступор! Електрическа Toyota с китайски батерии. Мозъкът им се е взривил и не могат да помръднат! Това е най-големият им кошмар! Сега не знаят да плюят ли или да хвалят! Да мразят ли или да обичат. Да защитават ли или да нападат?
  • #10
    анонимен ( преди 2 часа )
    Кола с 18-19 инчови гуми няма как да е евтина, да си знаете.
  • #9
    До 8 ( преди 2 часа )
    Опа извинявам се объркал съм се, но в момента се водят преговори за такава та дано ги завършат до 1-2 години
  • #8
    анонимен ( преди 3 часа )
    Ще се произвежда в Индия, а ЕС има свободна търговия с Индия и дано изкарат прилично ниска цена
fallback
Последни