fallback

При какви температури е опасно да пускате климатика в колата?

Студеното време може да бъде фатално за най-скъпата част - компресора

Климатикът на автомобила е добре да се използва само при положителни температури. Експлоатацията през зимата, когато навън е под нулата, може да доведе до повреда на най-скъпата му част - компресора, категорични са експерти от веригата автомобилни сервизи Avilon AG.

При автомобили, оборудвани със стандартен климатик, се използва фабричен работен алгоритъм за предотвратяване на повреда на елементите на климатика. Препоръчително е климатичната система в автомобила да се използва при температури не по-ниски от плюс 5°C.

Според експертите при ниски температури на въздуха в повечето автомобили климатикът няма да тръгне. Хладилният агент в системата има определено налягане за изпомпване, в зависимост от температурата. Ако навън е под нулата, той пада под допустимото ниво. Затова и ако климатикът работи при тези условия, това ще повреди компресора.

Освен това компресорът на климатика се смазва със специално масло, което циркулира заедно с хладилния агент. С понижаване на температурата той става по-вискозен. В резултат на това компресорът е подложен повишено натоварване и в крайна сметка се поврежда.

За профилактика през зимата все пак климатикът трябва да се включва поне веднъж седмично за 15 минути в топъл отопляем гараж. След края на студения сезон, преди да започнете постоянно използване на климатика, е необходимо да извършите профилактика на системата, да смените филтъра на кабината и да извършите антибактериално почистване.

fallback
  • #13
    Анонимен ( преди 4 седмици )
    Дааа аз имах такъв проблем с климатика на един от първите ми ФВ(произведен 1995) имаше чист климатик и компресора замина ремонта беше 200 лв. Мисля че колите с автоматичен климатик (този на който настройваш градусите) нямат този проблем. Компресора под 5 градуса не тръгва изобщо и всъщност си караш на парно. Отделно има ел.нагреватели във въздуховодите
  • #12
    11 ( преди 4 седмици )
    Последната дума е съвети
  • #11
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Петре, пак пълни щуротии си изпляскал. Какво ли правят хората в скандинавските страни, в Канада, Северна Япония, в Исландия... Как ли си карат колите, без да са чели твоите с мене?
  • #10
    112 ( преди 1 месец )
    Ейй, забравихте миналата година как в САЩ си бутаха електричките в студа защото нищо не ставаше от тях ...
  • #9
    бачо Кольо ( преди 1 месец )
    Аз пък обръщам клемите на аЛкуматора и климатика ми става инвеНторен и духа топло!Пичове джипарата има такова парно,че още на втората минута духа топло,първо от ел. нагревателя ,а като загрее мАторя от него-с кеф си карам по къси *** и тениска и на минусови външни температури.Резервоарата винаги на FULL и газта до долу!С един резервоар минавам над 1000км извънградско!Айде сега електричкажиите да умрАт от завист.(Аз електричка съм карал 25 години и то с мощност 3140 кВ.)
  • #8
    До #6 ( преди 1 месец )
    Нали не мислиш че в колите масово има някакви хипер инвертори сложени!? На повечето автомобили се поставят най-евтините бюджетни климатици само за охлаждане, паднат ли температурите такива машини или не работят или се трошат.
  • #7
    до 2 ( преди 1 месец )
    Режим кемпер (Camp mode) за цяла нощ парно, музика, Netflix всички екстри дърпа 5-7% от батерията. Имам 100 кВтч за половин месец топло. За колко часа ти стига резервоара на празен ход? А ако искам да ми е тихо, да не тресе и мирише? Значи вие му мислете кога ще изхвърлите пушещите сандъци.
  • #6
    Скъсани боксерки ( преди 1 месец )
    Ако знаете какви глупости сте написали!... По вашата логика и битови климатици не трябва да се ползват през зимата. Ако не знаете, компресорите са във външните тела и си работят на доста под нулата....
  • #5
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    #2, не му мислим, ама изобщо - пускаш и до няколко секунди почва да духа топло.На твоята карyчка след колко време почва да топли "парното"?
  • #4
    Хаха ( преди 1 месец )
    Браво попее
fallback
Последни