Чешката компания Praga Cars обяви началото на доставките на суперавтомобила си Bohema. Първата бройка от купето със средно разположен двигател и задвижване на задните колела вече е доставен на купувач в Нидерландия. За автомобилен производител с над вековна история, това е първият модел от 77 години за обществените пътища. Досега Praga Cars се занимаваше основно с направата на картинги и мотоциклети.
Praga Bohema дебютира като предсериен прототип преди две години, а в началото на настоящата компанията обяви старта на производството. Монококът и панелите на каросерията на модела са изработени от въглеродни влакна, така че колата тежи само един тон. В същото време усъвършенстваната аеродинамика генерира над 900 кг притискаща сила при скорост от 250 км/ч. Купето има колела с различни размери, закрепени с централна гайка - 18-инчови отпред и 19-инчови отзад.
Моделът се задвижва от 3,8-литров туин-турбо V6 двигател от Nissan GT-R. След модифицирането му от британската компания Litchfield Engineering той развива 710 к.с. и 725 Нм. Моторът е съчетан с 6-степенна секвенциална скоростна кутия Hewland, изпращаща мощността към задните колела. Обявената максимална скорост на купето е 317 км/ч. Твърди се, че времената за обиколка са сравними с тези на състезателните спортни автомобили от категория GT3.
Моделът е проектиран предимно за пистите, но може да се движи по обществените пътища и следователно не е лишен от опции за комфорт. Така например, има климатична система и няколко отделения за вещи. Колата няма пълноценна мултимедийна система, а вместо това се предлага да се използва смартфон, за който има специална стойка. Бързо освобождаващият се волан с вграден дисплей, седалката на водача и отделението за педалите могат да се регулират за по-удобно седене.
Цената не Bohema започва от 1,43 милиона евро. Суперавтомобилът ще се сглобява в следващите четири години, като ще се произвеждат по-малко от 20 бройки годишно. Те се продават директно от фабриката с последваща поддръжка, затова компанията определи ключовите региони и квотите за тях. За Европа и Великобритания ще бъдат произведени 20 бройки, по 12 за Близкия изток и Япония, 16 за Южна Азия и 24 за САЩ. Така целият тираж няма да надвиши 84, въпреки че по-рано компанията бе обявила 89. Следващите доставки са планирани за пролетта на 2025 година.
Още снимки на модела - вижте в галерията: