IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Паркиране под наклон - 5 мита, в които не трябва да вярвате!

Експерти посочиха в кои случаи това е опасно за автомобила

Броят на митовете и историите за опасностите при паркиране на автомобила под наклон не могат да бъдат преброени. Голяма част от тях са спекулации, които експертите от Autonews се опитват да разсеят. В същото време те посочват и в кои случаи това е наистина опасно за превозното средство.


паркиране


Вредно ли е за колата паркирането под наклон?

Ако не вземете предвид екстремните условия в планинските проходи - не, не е вредно. В крайна сметка споровете обикновено са за паркиране за един ден, а не за няколко месеца. Затова в случая ще използваме не наклона на планински път, а на настилка, използвана при проектирането и полагането на градски пътища - малко повече от 4,5 градуса.

Мит 1. Пружините и амортисьорите са натоварени неравномерно

Чисто на теория - да. Ресорите и амортисьорите обаче са много по-натоварени от редовното превозване на всякакъв вид баласт, добавяйки допълнителни 20-30 кг. В края на краищата много собственици на автомобили носят със себе си от години голям крик, десетина литра технически течности, компресор, пожарогасител, кабели, набор от инструменти и други вещи, включително понякога и резервни части . Всичко по-горе може лесно да тежи няколко десетки килограма, но този факт не трябва притеснява никого.

Мит 2. Втулките на стабилизатора и сайлент-блоковете се износват

Също несъстоятелен аргумент. Дори при наклон на пътя от 5 градуса, натоварването на оста, разположена отдолу, няма да позволи на стабилизатора и рамената да се завъртят повече от 2-3 градуса. Такова минимално изкривяване за няколко часа е нищо в сравнение с едно пътуване до работа.

Мит 3. Изтича масло от двигателя

Още един абсурден, но много разпространен аргумент. Масленият колектор на картера практически е разположен близо до дъното му. И ако нивото на маслото в двигателя не е под минимума и колата не е паркирана на много стръмен наклон, улавянето и влизане на въздух по време на стартиране на двигателя е изключено.

Мит 4. От горивната помпа изтича масло

В 95% от случаите горивната помпа се намира в резервоара, при това в специална „чаша“. Нейното предназначение е да задържа горивото, за да не може двигателя да засмуче въздух при изчерпване на бензина при резки маневри и наклони. Разбира се, ако нивото на горивото дълго време е на „червено“ и колата е паркирана на голям наклон, горивото ще изтече от „чашата“. Тогава стартирането на двигателя ще бъде невъзможно, но това са екстремни ситуации.

Мит 5. Каросерията е подложена на големи натоварвания

Каросерията не е подложена на никакъв стрес при паркиране на наклони. Дори когато едната страна на колата да е на бордюра, а другата на асфалта, тоест има напречен наклон. Освен, ако части от каросерията, не са заварени на няколко ръждясали части в близката работилница, това няма никакво значение.

Има ли изключения?

Винаги има изключения. Очевидно, с цялото разнообразие от пътища, има места, където не само е трудно да паркирате, но дори е трудно да се изкачите нагоре. Но няма смисъл да се обсъжда вредата от оставянето на кола в планина с наклон 30 градуса. Това са екстремни, изолирани случаи и не трябва да правите това, дори само от съображения за здрав разум.

В разгледаните по-горе градове картината е различна. На теория наклонът на платното не може да бъде повече от 5 градуса, поне такива са правилата. Съответно, не е необходимо да се говори за реално износване на части и възли по време на краткотрайно паркиране по градските улици.


0 от 500