fallback

Може ли вашата Toyota да изкара 800 000 км?

Важен е не само моделът, но и най-дребните детайли от поддръжката

Какво означава огромен пробег за един автомобил? В Америка го определят на 500 000 мили или малко над 800 000 километра по европейски казано.    

Всичко над 200 000 мили или 320 000 километра минава за голям пробег. Но първата граница е показател за наистина качестlено инженерстlо и маниакална грижа от страна на шофьора. Има няколко марки автомобили, които са се доказали през годините като майстори на този показател. Сред отличниците са Honda, Volkswagen, Dodge/Ram и Toyota.

Последната компания, по-специално, е истински симlол на мноhо надежди, дълготрайни превозни средства. Легендарни модели като Sienna, Corolla, Tundra и Camry представляват едни от най-яките в гамата на Toyota. Но дали всяка от тези коли може да натрупа 800 000 километра?

 

Като бивш професионален механик, авторът Джон Деймис от Slashgearкойто е работил и в независими сервизи, и в голямо представителство на Toyota. Е, неговият отговор е..ДА! Това обаче не е толкова просто. Много се иска за 800 000 километра, включително марката и модела, но най-важният фактор е поддръжката. Ако искате вашата Toyota или друга кола, да има въобще шанс за този пробег, трябва да се отнасяте с нея изключително внимателно. Какво означава това? 

През годините, които прекарва по автосервизи, Джон вижда няколко коли с пробег от почти милион километра, включително няколко на Toyotа. Има и видеоклипове онлайн на представителства, които получават превозни средства за замяна с подобни цифри на таблото. Като например Toyota Tacoma от 1999 година.

Какво е общото между всички тези коли? Собствениците им са ги обгрижвали изключително добре. Може да изглежда достатъчно просто, но железен график за поддръжка е нещо, което много хора не успяват да направят. За щастие, не е толкова трудно. Най-основното е да следвате указанията на вашия производител докрай. Това означава да прочетете ръководството, да научите за сервизните интервали и видовете течности, и след това да се придържате фанатично към този график.

Също така е изключително важно да шофирате колата си внимателно. Това означава да не пилите гумите из града. Избягвайте ненужни модификации. Паркирайте на закрито, ако имате къде. И мийте редовно колата. Може да ви се стори скъпо или досадно да сменяте маслото или гумите, но не забравяйтe - това не само ще ви помогне да избегнете скъпи ремонти. Дава по-добър шанс да достигнете мистичния праг.    

fallback
  • #16
    До 2 ( преди 6 часа )
    Как реши че съм нулев опит ;). Знаеш ли колко пъти ми се е случвало да тръгна от София по Тракия за Бургас лятото в жегите сам и без багаж защото децата са си в апартамента на морето. С малко по-бързо каране и климатик на Ямбол съм на 50% батерия имало е случаи да намаля до 80км за да стигна до Бургас без зареждане. А там ща не ща прекарвам 30 мин. Защото познай на Ахелой няма бързи зарядни и няма как да опъна кабел 200 метра през басейна до паркинга. Защо ли го нямам този проблем с хибрида ;).
  • #15
    до 13 ( преди 15 часа )
    Явно не си чувал, че всяко ссееллоо в България е електрифицирано. Нито знаеш, че можеш да си заредиш колата във всеки контакт на 220 В, ако толкова ти куцат уменията да планираш. А знаеш ли какво няма в по-забутаните краища на България? Бензиностанции. Ако ще се отклоняваш извън главните пътища, по-вероятно е да ти свърши бензинът, отколкото токът. На един от тестовете на Каруау, в който обикаляха докато колата се самоизключи, просто помолиха една женица от квартала за контакт и готово.
  • #14
    Чичо Кольо ( преди 15 часа )
    И колко километра отклонения има в БГ, че да не можеш да намериш къде да заредиш малко ток? Като предполагаме отклоненията няма да са на магистрала(логично) съответно колата ще изразходва по малко енергия = повече километри за каране. Къде е това забутано място до което да не можеш да отидеш и да се върнеш да кажем в най лошия случай с ток за 150км (под 50% батерия)
  • #13
    До 10 ( преди 15 часа )
    Електричката става за дълъг път, ама по точно определен и добре планиран маршрут, разбирай само по натоварени пътища, защото само там има зарядни. Своеволия, отклонения и непредвидени обстоятелства не се препоръчват, защото предизвикват неприятни спаззми на един определен сфинkтep.
  • #12
    Лудория ( преди 15 часа )
    Мой познат си гръмна двигателя, защото една зима при -10 градуса тръгнал с колата, но защото бързал, дал газ по пътя и магистралата и след 5-6 минути всичко приключило за двигателя.
  • #11
    Лудория ( преди 15 часа )
    М-да, точно поддръжката е най-големия проблем. Колкото е по-малък града в България, толкова по-трудно става да намериш нормален сервиз/монтьор, който разбира и може да чете/пише. Инак всичките ми коли са продадени от мен по километраж между 400 000 и 500 000 км, като съм ги купувал на по 150 000 или 200 000 км. (навярно превъртяни до това число). Лошо сервизирана, лошо гориво и скапани шофьори са тези, дето чупят повечето коли.
  • #10
    До 2 ( преди 16 часа )
    Много обичам някой с нулев опит с електрически коли да обяснява как не стават за дълъг път.
  • #9
    Чичо Кольо ( преди 17 часа )
    Всяка една кола би трябвало да може да стигне 1 милион км. Това зависи колко пари иска да вложи един човек в нея, или пък кога решава, че вече не си струва да продължава налива пари. Преди два дни казах има коли с които е по-малко вероятно да останеш разорен, или обратното - Тойота и Хонда са от първите, затова и хората продължават да ги карат дълги години и много километри. Някой от тях просто не се развалят и не спират да се движат!!!! За разлика от БМВ които започват да текат още млади
  • #8
    Факт ( преди 18 часа )
    И пак тая мантра за фолксваген.Пълни глу пости. Продажбите в Сащ на фв са мизерни на дизелитеним да не говорим а бензинов фв да направи 800к км забрави.
  • #7
    анонимен ( преди 18 часа )
    Отговорът на статията е Не. Не може без 2 основни ремонта на двигателя и разходи, които надскачат цената на самата кола като нова 2 пъти. Единствената кола, която досега е доказала, че може без допълнителни разходи, е Тесла.
fallback
Последни