Хиперавтомобилите са най-висшите творения на индустрията. Създателите им не познават компромиси, защото тези коли трябва да бъдат най-доброто! Понякога обаче има повече амбиции, отколкото възможности, а друг път - просто няма достатъчно късмет.
McLaren F1 с 627 конски сили, който се появи през 1992 години, се смята за първият хиперавтомобил в историята. Това е легенда, която днес струва много пари. След това беше ерата на Bugatti Veyron, а наскоро се появи хибридното трио McLaren P1 (916 к.с.), Ferrari LaFerrari (963 к.с.) и Porsche 918 (887 к.с.). В последните няколко години обаче имаше едни хиперавтомобили, които, въпреки огромните им абмиции, просто... не можаха да потеглят.
Пет хиперколи, които се провалиха (ГАЛЕРИЯ):
Показатели - Ускорение до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди и максимална скорост от 320 км/ч.
Кога и колко обещаха? 250 бройки от 2013 до 2015 година на цена от по ,15 милиона долара.
Какъв беше проблемът? Година и половина след обявяването на серийния модел, Jaguar изостави производството, позовавайки се на икономическата криза и "не най-добрите времена за толкова скъп автомобил". Бяха сглобени само 2 концепта, както и няколко автомобила за заснемането на следващата серия на "Джеймс Бонд", наречена "Спектър" - базата в тях, между другото, е от обикновени Jaguar.