Хиперавтомобилите са най-висшите творения на индустрията. Създателите им не познават компромиси, защото тези коли трябва да бъдат най-доброто! Понякога обаче има повече амбиции, отколкото възможности, а друг път - просто няма достатъчно късмет.
McLaren F1 с 627 конски сили, който се появи през 1992 години, се смята за първият хиперавтомобил в историята. Това е легенда, която днес струва много пари. След това беше ерата на Bugatti Veyron, а наскоро се появи хибридното трио McLaren P1 (916 к.с.), Ferrari LaFerrari (963 к.с.) и Porsche 918 (887 к.с.). В последните няколко години обаче имаше едни хиперавтомобили, които, въпреки огромните им абмиции, просто... не можаха да потеглят.
Пет хиперколи, които се провалиха (ГАЛЕРИЯ):
Кой е това? През 2010, в чест на 75-годишнината на марката, Jaguar направи концептуален автомобил C-X75 с мощност 778 конски сили. Това беше хибрид, при който 4 електрически мотора се захранваха от батерии и се зареждаха от чифт турбинени двигатели. През май следващата година обаче, Jaguar реши да произведе в ограничен тираж автомобил, заменяйки задвижващата система с малко по-прозаична.
От какво е направен? Карбоново шаси, 1,6-литров турбинен двигател + компресор, 500 к.с., както и 2 електромотора с обща мощност 400 к.с.