Хиперавтомобилите са най-висшите творения на индустрията. Създателите им не познават компромиси, защото тези коли трябва да бъдат най-доброто! Понякога обаче има повече амбиции, отколкото възможности, а друг път - просто няма достатъчно късмет.
McLaren F1 с 627 конски сили, който се появи през 1992 години, се смята за първият хиперавтомобил в историята. Това е легенда, която днес струва много пари. След това беше ерата на Bugatti Veyron, а наскоро се появи хибридното трио McLaren P1 (916 к.с.), Ferrari LaFerrari (963 к.с.) и Porsche 918 (887 к.с.). В последните няколко години обаче имаше едни хиперавтомобили, които, въпреки огромните им абмиции, просто... не можаха да потеглят.
Пет хиперколи, които се провалиха (ГАЛЕРИЯ):
Кой е това? Може би най-романтичната история в галерията. Evantra е мечтата на собственика на малката компания Mazzanti Automobili - Лука Мацанти, въплътена в въглеродни влакна и алуминий. Неговата фабрика сглобява не повече от пет автомобила годишно и е малко вероятно това да е само въпрос на производствени мощности: с характеристиките на суперавтомобил цената на колата е напълно подподяща.
От какво е направен? Карбон-алуминиева каросерия на тръбно шаси, GM LSX V8 7-литров двигател, 701 к.с., задно предаване, 6-степенна секвенциална скоростна кутия.