fallback

В Китай сравниха BMW i5 с най-добрите местни EV

50 електрически автомобила бяха тествани в реални условия

Новото BMW i5 беше сравнено с електрическите модели на Geely, Xiaomi и Changan в тест, проведен при реални условия в Китай, съобщава изданието Autohome, което публикува и резултатите от изпитанията.

Общо 50 нови продукта за местния пазар участваха изпробвани в „енергиен супер тест“. Той се провежда в две температурни зони - с умерен климат близо до Пекин при +10℃ и в студения район Хулун Бюир при -15℃. Експертите сравниха пробега, консумацията на енергия, скоростта на зареждане и други характеристики при реални работни условия.

Засега са готови резултатите от тестовете при +10℃, тоест по стандартите на електрическите превозни средства условията са близки до идеалните. Единствените чуждестранни автомобили в класа на седаните бяха BMW i5 във версията eDrive35L с дълга база и Tesla Model 3. Съперниците на „германеца“ и „американеца“ бяха Xiaomi SU7, Stelato S9, Geely Galaxy E8, Lynk & Co Z10, Changan Qiyuan A07, Jiyue 07 и IM L6.

Баварският седан стана най-добрият по отношение на разликата между реалния и декларирания резерв на мощност - постигната автономност беше 566 км в сравнение с декларираните 567. Въпреки това, по отношение на скоростта на зареждане от 30% до 80%, седанът BMW i5 се представи по-зле от почти всички конкуренти. Германецът се нуждаеше от 30 минути, докато при лидера Geely Galaxy E8 времето беше 23 минути. Всички останали модели показаха времена от 25 до 28 минута, но Changan Qiyuan A07 се провали - цели 51 минути.

По отношение на консумацията на електроенергия BMW i5 отново е сред най-добрите - резултатът е 13,65 kWh/100 км, което е трето място след Tesla Model S (11,56) и Stelato S9 (13,22). Но по отношение на общия пробег, баварският седан е в дъното на списъка - 566 км, което е по-лошо от Changan Qiyuan A07 (569), Geely Galaxy E8 (584), Lynk & Co Z10 (681), Stelato S9 (717) и Xiaomi SU7 (737). Тестовете при минусови температури ще се проведат през декември.

fallback
  • #12
    Е ( преди 1 месец )
    Чакам 5-цата да я пуснат с 3.0 d и я вземам, а който иска да кара разни китайщини и да пуши кутии цигари докато дреме по зарядните. Докато го има шестака, ще се кара, а после от немай къде ще се модернизирам, дано измислят нещо по-добро от ел. недомислиците.
  • #11
    До кю ( преди 1 месец )
    Прав си, че BMW правят едни от най-добрите електромобили в Европа. Но не знам каква е причината да твърдиш, че са в челните места в сравнение с китайците, след като са буквално на последното място в повечето класации и само в една са на трето място след Тесла и един китаец. Ако това е най-добрият европейски модел и пада от всички китайци, си представи на какво ниво е китайското автомобилостроене и на какво европейското. Не случайно европейците включиха на задна предавка за електрификацията.
  • #10
    q ( преди 1 месец )
    Най-важното от статията. BMW са единствените дето яко напъват в електрификацията от стогодишните. Това ще им се отплати. Те са си стандарт за добре направени коли. Това дали са първи, втори или трети не е толкова важно. Все пак са в челото. По интересното е, че китайците имат смелост да се мерят с тях.
  • #9
    Октоцървул ( преди 1 месец )
    Като гледам разхода на теслата, тия пак са "летели" по магистрали с до 80-90 км/ч. Китайски тестове, командир!
  • #8
    До 5 ( преди 1 месец )
    Цигарата време разлика в зареждането е внушението на статията. На практика не е точно така. Дали са времето от 30 до 80%, а най-бързото зареждане става между 0 и 50%. След това зареждането се забавя. Но дори така, BMW зарежда 50% от пробега си 283 км за 30 минути - 566км/ч 96 км за 10 минути(цигара време). Xiaomi за 25 минути зарежда 368км - 900км/ч 150км/10 мин. Geely Galaxy E8 уж най-бързия, а зарежда 768км/ч
  • #7
    До 5 ( преди 1 месец )
    Ако се сменят условията и шофьорите, bmw-то пак ще прави най-малкия пробег а xiaomi най-големият. Надявам се да си съгласен с това.
  • #6
    Инфо ( преди 1 месец )
    Отваряте тубата и пишете в търсачката, ElectroCars Rus, Вътре има много тестове на китайците преведени на руски. Сигурно някои ще скочат, защо не са в оригинал. Китайският не ми е силен, за това. Има много числа и статистика.
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    4-ти, защо да няма значение декларирания?!? Обявяват ти например, че може да изминеш 800 км а минаваш 550км -има разлика, нали? Много хора не са запознати с резултати от тестове, гледат инфото на производителя, като избират кола.Като гледам разликата в зареждането е по-*** от една цигара време или кафе. "Реалния" пробег зависи от много фактори- външни и вътрешни в колата , като шофьора например:)
  • #4
    До 3 ( преди 1 месец )
    А има ли значение колко е декларираният, след като са направили тестове на реалния? За тебе като клиент, кой от двата пробега е по-важен? На кой от автомобилите пробегът не ти харесва за дълго шофиране? А времената за зареждане?
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    2-ри, основния фактор е капацитета на батерията. Но защо не са обявени даните за разликата между декларирания и отчетения пробег при другите автомобили?!? При БМВ разликата е само 1 км!
fallback
Последни