Разправиите около обществените поръчки не са нито само българско, нито само съвременно явление: още през 1561 великият ренесансов скулптор Джамболоня проектирал статуя на Нептун за големия фонтан, който се строял във Флоренция. Но неблагодарните граждани на Флоренция не харесали творбата и избрали друг изпълнител. Огорченият Джамболоня все пак намерил клиент за своя Нептун: папа Пий го поръчал като украшение за новия фонтан в Болоня. Никой от замесените в тази история не е и подозирал, че четири столетия по-късно един елемент от въпросната скулптура ще се превърне в един от най-разпознаваемите символи в най-голямата индустрия на XX и началото на XXI век: автомобилната.

Ако покажете върха на тризъбеца на Нептун на произволен минувач, той може и да не знае нищо за Джамболоня - но вероятно ще познае символа като емблемата на Maserati. Компанията от Болоня, единият член на прословутата Света троица на италианското автомобилостроене заедно с Ferrari и Lamborghini, на 1 декември тази година навърши 110 години. По този повод на екран скоро ще се появи филмът "Мазерати: Братята", с Антъни Хопкинс в една от главните роли. Но ще рискуваме да издадем някои детайли от фабулата му, като ви разкажем удивителната история на тази компания.
Невероятната история на Maserati (ГАЛЕРИЯ):
В първите години на новия век фабриката в Модена е изцяло модернизирана и започва производството на нова гама, вече напълно съвременна. Quattroporte и Ghibli се завръщат с нови поколения, появяват се GranTurismo и GranCabrio, а после - и първите SUV модели в историята на марката, Levante и Grecale. Италианците влизат повторно на американския пазар; през 2017 е постигнат абсолютният рекорд от 51 500 продадени автомобила годишно. За пръв път от края на 50-те, Maserati се връща и в състезанията: суперавтомобилът MC12 нови 19 победи и 14 титли от FIA GT, както и три победи от "24-те часа на Спа".
НА СНИМКАТА: Суперколата Maserati MC20 и Дейвид Бекъм, един от посланиците на марката


0