Кои са най-безопасните автомобили за 2024 година? Ето осем коли, които имат пет звезди на Euro NCAP. Подчертаваме от производители извън Китай - последните са в отделна класация.
Работещ от 1997-а, Euro NCAP е независимият европейски орган, който оценява активната и пасивната безопасност на новите автомобили. По-конкретно, използва точни критерии в случай на инцидент чрез така наречените краш тестове, т.е. симулации на сблъсък. Дадени са оценки на устройствата за защита на възрастни, деца и пешеходци при удар. И системи за предотвратяване на инциденти. Крайната оценка се изразява със звезди - до пет максимум.
Най-бeзопасните коли на годината (ГАЛЕРИЯ)
Чешкият Skoda Kodiaq е средно голям SUV. Има дължина 476 см, ширина 186 и височина 166 при с междуосие от 279 см. Стилът е ъгловат и як, със силно очертани линии. Багажникът варира от идеалните 910 до 845 литра за седемместната версия.
Двигателната гама включва бензинови и дизелови мотори плюс хибриди и леки хибриди. В основата на гамата е 4-цилиндровият бензинов 1.5 Tsi (150 коня) мек хибрид. И дизеловият 2.0 Tdi Evo, предлаган със 150 к.с. при предно предаване или 193 при 4x4.
Гамата се допълва от plug-in хибриден вариант, който използва 1.5 Tsi Evo2 плюс електрически мотор с мощност 85 kW (общо 204 к.с.ѝ).
• Възрастни пътници: 89%. Отлична защита за главата, гърдите и крайниците при всякакви удари. Купето остава стабилно дори при тестове, включващи челен и страничен сблъсък. Защитата срещу камшичен удар също е добра.
• Деца: 83%. Резултатите от тестовете за сблъсък с манекени от 6 до 10 години бяха повече от задоволителни. Да, с изключение на защитата на врата на по-големи малчугани. Липсва системата, която предупреждава за присъствие на деца.
• Уязвими участници в движението: 82%. Добро представяне на автоматичното аварийно спиране, което се активира от 4 км/час спрямо пешеходци, колоездачи и мотоциклетисти. Възможност за подобрение за защита на пешеходците.
• Системи за подпомагане на шофирането: 78%. Пакетът Adas включва различни технологии като поддържане на лентата и следене на умората. Възможност за подобрение в наблюдението на разсейването на водача.