Кои са най-безопасните автомобили за 2024 година? Ето осем коли, които имат пет звезди на Euro NCAP. Подчертаваме от производители извън Китай - последните са в отделна класация.
Работещ от 1997-а, Euro NCAP е независимият европейски орган, който оценява активната и пасивната безопасност на новите автомобили. По-конкретно, използва точни критерии в случай на инцидент чрез така наречените краш тестове, т.е. симулации на сблъсък. Дадени са оценки на устройствата за защита на възрастни, деца и пешеходци при удар. И системи за предотвратяване на инциденти. Крайната оценка се изразява със звезди - до пет максимум.
Най-бeзопасните коли на годината (ГАЛЕРИЯ)
Subaru Crosstrek е 4x4 кросоувър с ъглова линия и силна офроуд натура. Има я благодарение на привличащите вниманието сурови пластмасови защити. Размерите са на среден автомобил с дължина 450 см, ширина 180 и височина 160 при междуосие 267 см. Багажникът е с вместимост 328 литра. Единственият наличен двигател е 2.0 мек хибрид със 136 коня, комбиниран със CVT скоростна кутия.
• Защита за възрастни: 83% . Отлична за най-критичните зони на тялото. Има място за подобрение в защитата на гърдите на пътниците отзад.
• Защита на децата: 90%. Crosstrek постигна максимален резултат при тестове за челен и страничен удар. Има и система, която отчита деца в колата. Предните въздушни възглавници могат да бъдат автоматично деактивирани, за да позволят използване на детски столчета, обърнати назад. Поставянето на детски седалки е лесно благодарение на приставките Isofix/i-Size.
• Уязвими участници в движението: 85% . Пешеходците и колоездачите могат да разчитат на добра защита благодарение на автономната спирачна система, която работи дори при ниски скорости. Няма функция за предотвратяване на отваряне на вратите. Защитата за уязвимите участници в движението е отлична за главата и крайниците, като има някои критични проблеми в зоните близо до колоните на предното стъкло.
• Помощ при шофиране: 72% . Пакетът, използван от Subaru, се нарича EyeSight и включва технологии като поддържане на лентата, наблюдение на състоянието на водача и адаптивен круиз контрол. Поведението на автоматичното спиране в сложни сценарии може да бъде подобрено, определено.