Кои са най-безопасните автомобили за 2024 година? Ето осем коли, които имат пет звезди на Euro NCAP. Подчертаваме от производители извън Китай - последните са в отделна класация.
Работещ от 1997-а, Euro NCAP е независимият европейски орган, който оценява активната и пасивната безопасност на новите автомобили. По-конкретно, използва точни критерии в случай на инцидент чрез така наречените краш тестове, т.е. симулации на сблъсък. Дадени са оценки на устройствата за защита на възрастни, деца и пешеходци при удар. И системи за предотвратяване на инциденти. Крайната оценка се изразява със звезди - до пет максимум.
Най-бeзопасните коли на годината (ГАЛЕРИЯ)
Cupra Tavascan е електрическо SUV купе, характеризиращо се с яка спортна линия. Колата е дълга 464 см, широка 186 и висока 160 см. Има междуосие от 276 см и багажник с вместимост 540 литра.
Tavascan споделя същата технологична платформа с Volkswagen ID.4 и Skoda Enyaq Coupé. Предлагат се две версии. Първата е с ново поколение заден двигател с 286 коня, както и VZ с два мотора за общо 340 к.с., като ускорява от 0-100 километра за 5,6 секунди. Батерията е една и съща с 77 kWh и за двете версии. На книга трябва да гарантира максимален пробег от 520 км за версията със задвижване на четирите колела и 550 км за само задните.
Автомобилът получи пет звезди, постигайки отлични резултати във всички области.
• Защита за възрастни: 89% Резултатът за защита на водача и пътниците е отличен. Въздушните възглавници и предпазните колани със системи за предварително обтягане са ефективни, въпреки че гърдите на водача са леко уязвими при някои специфични тестове. Защитата срещу камшичен удар също е добра, благодарение на добре проектираните седалки и облегалки за глава.
• Защита от деца: 86%. Тестовете показват отлична защита при всякакви удари. Колата позволява да инсталирате детски седалки съвсем просто, а също така има детектор, който предупреждава, ако в колата е оставен малчуган.
• Уязвими участници: 80% . Защитата за пешеходци и велосипедисти е добра благодарение на активния капак, който намалява щетите в случай на удар. Няма система за заключване, за да се избегнат удари, причинени от случайно отваряне на врата, когато идва велосипедист.
• Помощ при шофиране: 79%. Автономното аварийно спиране, поддържането на лентата и разпознаването на сънливост на водача са ефективни, въпреки че асистентът за внимание може да бъде подобрен. Има и системата eCall, която в случай на инцидент уведомява службите за спешна помощ.