fallback

Mercedes изпреварва Tesla и китайците в създаване на идеалното EV

Новата технология на германската марка ще революционизира батериите (ВИДЕО)

Продажбите на електрически автомобили при Mercedes не вървят, но това не пречи на германската марка да изгражда нова стратегия за бъдещето. В компанията вече работят върху технология, която разполага с всичко необходимо, за да направи истинска революция. Това са преобразуватели на енергия, които променят напрежението в батериите, удължавайки техния полезен живот.

В момента електрическите автомобили имат големи проблеми най-вече заради батериите, чиято издръжливост и обхват притесняват клиентите. Намаляването на живота им и загубата на капацитета заедно с високата цена са ключови за потребителите, особено при сравнение с бензиновите и дизелови автомобили.

Затова и удължаването на полезния живот на батериите е от ключово значение за всички производители, като в Mercedes работи върху революционна технология, която може напълно да промени света на електрическите автомобили. В компанията са наясно, че стандартът за бързо зареждане е задължителен, като най-добрият вариант са модели, проектирани за електрическа мрежа от 800 V. Това обаче е твърдо скъпо.

И така дилемата е 400 или 800 V, като в случая производителят от Щутгарт залага на втория вариант. Физиката обаче има ограничения, които днес са непреодолими. Постигането на висока мощност е толкова лесно, колкото увеличаването на напрежението дори чрез намаляване на ампеража на тока и не може да бъде променено, освен ако нямате преобразувател на напрежение.

Бъдещите батерии на Mercedes ще имат клетки, свързани паралелно, тоест положителният полюс на една клетка към отрицателният полюс на друга и така нататък в целия пакет, който ще включва и програмируеми микроконвертори, свързани към определен брой клетки.

Тези чипове не само ще управляват клетките поотделно, но също така ще могат да задават изходното напрежение на всяка една от тях, така че общото напрежение вече не зависи от броя на клетките, свързани последователно, а от броя на свързаните клетки в серия. Дори ако напрежението намалее поради стареене, 800-те волта се запазват.

Чиповете, които функционират като преобразуватели на енергия, имат още едно предимство - увеличаване на автономността чрез управление на използването на енергиен капацитет, допускайки повече или по-малко в зависимост от други условия. Това, например, е захранването на външни устройства или ако пътуването, което трябва да се извърши, не изисква напълно заредена батерия, залагайки на двупосочно зареждане.

Инженерите на Mercedes също са убедени, че самите микроконвертори могат да поемат и други видове функционалности, типични за силовата електроника, която е сърцето на днешните батерии. Всъщност този компонент би изчезнал напълно, ако микропреобразувателите се удвоят и като преобразуватели на напрежение и вградени зарядни устройства.

Опростяването на системата води не само до намаляване на разходите, но и до либерализиране на компонентите, увеличаване на пространството и намаляване на теглото. От Mercedes са убедени, че именно това е технологията на бъдещите електрически автомобили, и работят усилено по нея, но логично не са посочили кога тя ще стане факт.

fallback
  • #5
    Hvaliprats ( преди 1 час )
    Тротинетка, става въпрос за индивидуални DC/DC конвертори за всяка клетка, които обръщат напрежението винаги на 800В, незавидимо от заряда на клетката. Оттам цялата архитектура става паралелна и отпада нуждата от баланс на серийно вързани клетки. Разбира се, работи при големи клетки, защото при малки ще трябват много конвертори, което оскъпява.
  • #4
    Гост яйцеклетчо ( преди 2 часа )
    На мен няма какво да ми става за да имам проблеми с ерекцията. Имам яйцеклетки
  • #3
    Грета тротинетката ( преди 3 часа )
    На моят чекист електрика митбъстъра не му действа.Само му се натопорчиха ушите.
  • #2
    анонимен ( преди 3 часа )
    Всички фирми продължават да настъпват мотиката и съвсем закономерно ще фалират! Дори тесла дето уж сай добре от всички също ще фалира ако и спрат регулярните финансови инжекции дето ги правят през борсата. Тотално сбъркани са им концепциите на всички производители. Наистина се изумявам как всички вземат нещо евтино и елементарно и го правят да е супер сложно и скъпо. Извадете един калкулатор и почнете да смятате! Ще видите че няма разумна причина електрическа кола да е по скъпа от бензинова
  • #1
    анонимен ( преди 4 часа )
    Някой разбра ли нещо от статията? Аз се имам за технически грамотен и начетен в използването и управлението на батериите, но нищо не разбрах. Представям си какво се разбрали горките антиелектрици? Всъщност се обзалагам че са се отказали на третото изречение. Някой ако е разбрал, да сподели с няколко думи поне принципа? Допускам че става въпрос за DC DC конвертор, но такива съществуват от десетилетия. Благодаря предварително
fallback
Последни