fallback

Mercedes изпреварва Tesla и китайците в създаване на идеалното EV

Новата технология на германската марка ще революционизира батериите (ВИДЕО)

Продажбите на електрически автомобили при Mercedes не вървят, но това не пречи на германската марка да изгражда нова стратегия за бъдещето. В компанията вече работят върху технология, която разполага с всичко необходимо, за да направи истинска революция. Това са преобразуватели на енергия, които променят напрежението в батериите, удължавайки техния полезен живот.

В момента електрическите автомобили имат големи проблеми най-вече заради батериите, чиято издръжливост и обхват притесняват клиентите. Намаляването на живота им и загубата на капацитета заедно с високата цена са ключови за потребителите, особено при сравнение с бензиновите и дизелови автомобили.

Затова и удължаването на полезния живот на батериите е от ключово значение за всички производители, като в Mercedes работи върху революционна технология, която може напълно да промени света на електрическите автомобили. В компанията са наясно, че стандартът за бързо зареждане е задължителен, като най-добрият вариант са модели, проектирани за електрическа мрежа от 800 V. Това обаче е твърдо скъпо.

И така дилемата е 400 или 800 V, като в случая производителят от Щутгарт залага на втория вариант. Физиката обаче има ограничения, които днес са непреодолими. Постигането на висока мощност е толкова лесно, колкото увеличаването на напрежението дори чрез намаляване на ампеража на тока и не може да бъде променено, освен ако нямате преобразувател на напрежение.

Бъдещите батерии на Mercedes ще имат клетки, свързани паралелно, тоест положителният полюс на една клетка към отрицателният полюс на друга и така нататък в целия пакет, който ще включва и програмируеми микроконвертори, свързани към определен брой клетки.

Тези чипове не само ще управляват клетките поотделно, но също така ще могат да задават изходното напрежение на всяка една от тях, така че общото напрежение вече не зависи от броя на клетките, свързани последователно, а от броя на свързаните клетки в серия. Дори ако напрежението намалее поради стареене, 800-те волта се запазват.

Чиповете, които функционират като преобразуватели на енергия, имат още едно предимство - увеличаване на автономността чрез управление на използването на енергиен капацитет, допускайки повече или по-малко в зависимост от други условия. Това, например, е захранването на външни устройства или ако пътуването, което трябва да се извърши, не изисква напълно заредена батерия, залагайки на двупосочно зареждане.

Инженерите на Mercedes също са убедени, че самите микроконвертори могат да поемат и други видове функционалности, типични за силовата електроника, която е сърцето на днешните батерии. Всъщност този компонент би изчезнал напълно, ако микропреобразувателите се удвоят и като преобразуватели на напрежение и вградени зарядни устройства.

Опростяването на системата води не само до намаляване на разходите, но и до либерализиране на компонентите, увеличаване на пространството и намаляване на теглото. От Mercedes са убедени, че именно това е технологията на бъдещите електрически автомобили, и работят усилено по нея, но логично не са посочили кога тя ще стане факт.

fallback
  • #18
    Who Cares ( преди 1 месец )
    ...само дето още никой не знае за това!
  • #17
    Инженер ( преди 1 месец )
    По голяма глупост не бях чел скоро!Някой явно си няма и хал хабер от ефективност, кпд и пр.Аман от смешни немци (или по скоро турци и африканци), които се имат за инженери във време в което Германия е някакъв исторически момент и нищо повече.
  • #16
    До РУК ( преди 1 месец )
    "Вече я има и соларната "боя" за която ти говорих преди година мисля,но тогава какво каза,че съм си фантазирал небивалици,нали?!?! "..... Освен соларната боя с наночастици, която е разработка от десетина години, има работещи идеи за графен, който се използва за какво ли не включително за батерии, твърдотелни батерии, синтетични горива, водород и какво ли още не, за които ЗНАМ, точно както ЗНАМ, че нямат икономически смисъл ВСЕ ОЩЕ, но ти ВЯРВАШ, че са по-добър избор от настоящите батерии.
  • #15
    До РУК ( преди 1 месец )
    "Или пък ЗНАМ ДОСТА ПОВЕЧЕ ОТ ТЕБ,а?Хайде оставям те да си биеш главата какво е искал да каже автора и какво всъщност разработчиците." Сигурно по доста теми знаеш повече от мене, но не и в тази. Ти за първи път си чул тази седмица за power converter, А аз имам ПРАКТИЧЕСКИ ОПИТ с тях от десетилетия и сигурно имам десетина от тях из куфарите. Аз проявих функционална грамотност и разбрах идеята. Мога да ти обясня в подробности неща които не ги пише. Всички предимства и недостатъци. А ти знаещ?
  • #14
    До РУК ( преди 1 месец )
    "начетения",за тази технология се пише от повече от седмица.Май само тук четеш, а?И power converter tech е една малка част от това което Мерцедес представиха."...Поредното мерене на РУКове от твоя страна.. поредното гледане в огледалото и описание на себе си, написано като обръщение към мен.. да те питам отново, този път с Кое от моите твърдения за неграмотно написана статия не си съгласен? Или отново си съгласен но не пропускаш шанса да се заяждаш? Каквото и да напиша ти ще се заядеш агресивно
  • #13
    agabaga ( преди 1 месец )
    Когато стигнах до паралелно свързване плюс с минус се отказах да чета.
  • #12
    РУК ( преди 1 месец )
    Оле ще почина на почивки. :-) :-) "начетения",за тази технология се пише от повече от седмица.Май само тук четеш, а?И power converter tech е една малка част от това което Мерцедес представиха.Вече я има и соларната "боя" за която ти говорих преди година мисля,но тогава какво каза,че съм си фантазирал небивалици,нали?!?! Или пък знам доста повече от теб,а?Хайде оставям те да си биеш главата какво е искал да каже автора и какво всъщност разработчиците.
  • #11
    Мда ( преди 1 месец )
    Момчета, като не ви харесва превода и редакцията на статията, има Гугъл и оригиналните източници на информацията. Не е нужно да се разтягат езици на тема "това искам да го видя". Всички знаем, че за теслазомбито тук, света се ограничава до тва което е видял и ограничения му мозък може да асимилира, но не влизайте всички в неговата ограниченост!
  • #10
    Мда ( преди 1 месец )
    До 1- Ти може да се имаш за каквото си мечтаеш, но нито си начетен нито си технически грамотен, нито функционално грамотен, а даже като не разбираш прочетеното, не можеш да асимилираш и илюстрираното с видео. Днес доста спонтанни самопризнания направи. Хвалиш това което е популярното за момента, утре си сменяш пристрастията, ако нещо друго е по-популярно, лъсна колко "разбираш" от батерии. Хайде включи пак на тема % произведен ток от ВЕИ, че да замажеш положението.
  • #9
    До пръцльо ( преди 1 месец )
    "индивидуални DC/DC конвертори за всяка клетка, които обръщат напрежението винаги на 800В....Оттам цялата архитектура става паралелна и отпада нуждата от баланс на серийно вързани клетки. " Това много искам да го видя как се балансира! Ако само един от DC DC преобразувателите, които са от няколкостотин до няколко хиляди на брой има по-висок ток или напрежение, той ще поеме по-голямата част от товара и следователно ще изгори. Възможно е и тока да бъде ограничаван с constant current, но и той тр
fallback
Последни