fallback

Нова технология на Mercedes пести енергия за 12 000 км годишно

Електромобилите на марката получават революционна соларна боя

Mercedes-Benz може да революционизира електрическата мобилност със соларна боя, способна да генерира допълнителна автономия. Тази технология, която все още се разработва, обещава да спести до 12 000 км годишно чрез превръщане на каросерията в ефективен колектор на слънчева енергия.

С новата технология германският производител продължава да демонстрира, че способността му за иновации остава на най-високо ниво, дори в момент, в който някои производители забавят прехода си към електрически автомобили. В случая соларната боя ще повиши в пъти ефективността на електрическите превозни средства, което ще донесе огромни ползи на техните шофьори.

Идеята зад тази боя е толкова проста, колкото и брилянтна - повърхността на превозното средство се трансформира в един вид слънчев панел, способен да улавя слънчевата енергия и да я преобразува в електричество.

Въпреки че няма да замени конвенционалното зарядно устройство, тази технология ще добави допълнителни километри към обхвата на автомобила, като по този начин ще намали притеснението за пробега, което засяга много потребители на електрически превозни средства.

Разбира се, за да се постигне това, автомобилът трябва да отговаря на някои изисквания - да бъде паркиран на открито, изложен на слънчева светлина и освен това да е чист, за да се увеличат максимално резултатите от тази технология.

Боята има революционен дизайн - нейната дебелина е само пет микрометра, което я прави по-тънка от човешки косъм. Освен това е изключително лека - с тегло приблизително 50 грама на квадратен метър. Това означава, че не влияе значително на общото тегло на автомобила, ключов фактор за поддържане на ефективността му.

Колко километра могат да бъдат натрупани?

Въпреки че все още се разработва, Mercedes изчислява, че тази боя може да достигне 20% ефективност - цифра, сравнима с най-модерните слънчеви панели, които имат около 23/25%. За средностатистически SUV автомобил, чиято приблизителна повърхност е 11 квадратни метра, тази технология може да добави до 12 000 допълнителни километра автономност през полезния живот на превозното средство.

Тази иновация е част от по-широко движение към концепцията за соларна кола - област, която вече се проучва от други производители. Компанията Aptera, например, привлече вниманието с електрическото си превозно средство, покрито със слънчеви панели, което може да измине до 643 километра с едно зареждане. Американската фирма, която вече има 40 000 предварителни резервации, планира да започне производство през 2025 г. с базова цена от около 24 000 евро.

Не всички опити в тази област обаче се оказват успешни. Проекти като тези на Sono Motors и Lightyear са изправени пред множество технически и финансови пречки, което подчертава сложността на интегрирането на слънчеви панели в електрически автомобили по рентабилен и ефективен начин.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 2 часа )
    Толкова евтина енергия произвеждат фотоволтаиците,че при рекордните цени на електроенергията на свободния пазар се наложи да запалят котлите в Мариците за да се компенсира недостига и високата цена Бъстъре.
  • #17
    До 17 ( преди 3 часа )
    Яйцеклетчо, аз не съм толкова умен за да измислям такива идеи. Те повечето са измислени преди да се родим, А аз съм му ги споделям, защото ВЯРВАМ че имат потенциал да бъдат изпълнени в средносрочен план през следващите 10-20 години. Както виждаш фотоволтаиците вече произвеждат най-евтината енергия, произвеждат достатъчно, а от няколко месеца започнаха да "произвеждат" и през нощта даже в България. Ти продължавай да ВЯРВАШ че "таково животно нема и нема как да има"
  • #16
    До 16 ( преди 3 часа )
    Така е. Зле програмирания робот като гледам е писал след тебе с поредната торба клевети по мой адрес за неща които съм бил писал преди 10-15 20-30 години, за да си отмъсти че го описах като агресивен функционално неграмотен антиматематик, на база действията му от преди няколко часа. А сега дойде да докаже и че е психопат с патологичните си лъжи . Как пък малко не промени програмата. Чакаме и клеветата за желязната руда с високо съдържание на въглерод която си измисли че някога съм казал.
  • #15
    Гост ( преди 3 часа )
    Нещо за цената на боята? Да не излезе толкова скъпа че ще се изплати след 100 години.
  • #14
    Гост ( преди 3 часа )
    Математик та дрънка,това е Теслю адреналинката електричка.5години Х 20 % е 100 % по марсианската математика.Дай сто бона за електрокар и после пести от зареждане.Нарини една чанта пари за фотоволтаици и батерии,за да продаваш ток за стотинки на комшиите.Всичките му велики идеи са от този тип,грандиозни планове на ученик със СОП.
  • #13
    Хаха ( преди 4 часа )
    Зле програмиран робот, ти какво работиш, че по цял ден пишеш коментари като машинописка в НС? Само това искам да разбера. А ако и в други сайтове и форуми се изявяваш не знам....
  • #12
    VAYK ( преди 4 часа )
    Само революции и никакви еволюции! Я първо да обяснят, ако се калкулира тази боя в новия автомобил след колко време ще се избие цената й, да не вземе и тя да стане за целия жизнен цикъл на автомобила :))))))))
  • #11
    До 12 ( преди 4 часа )
    Това е разликата яйцеклетчо. Това е разликата между нас. Когато в интернет са написани две противоречиви мнения, В случая дори от един и същ автор в една и съща статия, аз ВЯРВАМ на общата си култура, базирана на физични и математически закони. А ти ВЯРВАШ на това което ти ХАРЕСВА и съвпада с предубежденията ти които обикновено противоречат на всякакви физични закони математически правила и логика. Затова нямаш собствено мнение а повтаряш като папагал ВНУШЕНИЯТА в които си ПОВЯРВАЛ.
  • #10
    До лудория ( преди 4 часа )
    Не става въпрос само за ефективност, А и за икономически смисъл. Там трябва да се търси смисъла. Защо ти е да ползваш тази боя за фасади и покриви и да платиш в пъти повече за инсталиран киловат в сравнение с класически фотоволтаични панели? Квадратен метър фотоволтаици вече струва по-малко от квадратен метър гранитогрес среден клас. Онзи ден се изумих че вече предлагат 410Wp панели на sharp по стотина лева площа им е около 2 квадратни метра. 50 лв на квадрат. Около 250 лв/ 1kWp
  • #9
    До лудория ( преди 5 часа )
    Защо търсиш смисъл? Тази боя е като водорода и синтетичните горива. Насочена е към технически неграмотни хора антиматематици на които всичко им се обяснява с много прилагателни и никакви цифри не четеш ли:"соларната боя ще ПОВИШИ В ПЪТИ ЕФЕКТИВНОСТТА на електрическите превозни средства, което ще донесе огромни ползи на техните шофьори.Идеята зад тази боя е толкова проста, колкото и брилянтна" на това ВЯРВАТ само антиелектриците които ВЯРВАТ, че карат ДВГ перпетУУМмобиле с КПД над 1 ...
fallback
Последни