fallback

Започна се: Volkswagen продаде завод в Китай

Следващата стъпка за намаляване на разходите е затваряне на поне една фабрика в Германия

Германската компания Volkswagen е принуден да взима някои трудни решения, докато се опитва да пренастрои своите бизнес операции. Автомобилният производител е изправен пред силни финансови затруднения и се стреми да намали разходите, което може да включва затваряне на фабрики в Германия за първи път. „Икономическите причини“ вече засягат заводите извън родината на VW, като компания обяви, че ще продаде едно производствено съоръжение, както и две тестови писти, в Китай.

VW продава фабриката, която управлява като съвместно предприятие със SAIC в китайския регион Синдзян. Въпреки това германският производител също обяви, че разширява партньорството си с китайската компания, като обеща да представи 18 нови модела до 2030 и да удължи споразумението си до 2040. Първите два нови автомобила - и двата електрически, пристигат още през 2026 г.

Продажбата на завода в района на Синцзян идва след години на външен натиск за напускане на района, където правозащитните организации разкриха злоупотреби срещу местното уйгурско население, за които се твърди, че включват принудителен труд, според Nikkei Asia. Както властите в Пекин, така и представители на VW отрекоха тези обвинения.

По-рано тази седмица изпълнителният директор на марката VW - Томас Шафер, разкри, че не вижда как компанията може да постигне целите си без поне една фабрика да бъде затворена в Германия. Вероятно ще има съкращения, въпреки че работническият съвет на компанията смята, че автомобилният производител може да избегне това чрез намаляване на заплатите.

Така или иначе Volkswagen е изправен пред сериозни трудности, докато се справя с нарастващите разходи, увеличаващата се конкуренция и намаляващите продажби на някои основни пазари. Това може да се поправи, ако се предприемат правилните стъпки, които вероятно ще включват затваряне на допълнителни заводи в бъдеще.

fallback
  • #16
    Б А Й Х @ Й !! ( преди 11 минути )
    Какво стана със камиона на Свети Илюзион, който щеше да завладее света?
  • #15
    до 13 ( преди 1 час )
    Путинофилче - не че ще разбереш, но ще ти обясня. СанкциЙте (както вие пишете) нямат нищо общо с поскъпването на суровините. То беше изкуствено предизвикано от твоя вожд 1 г. преди началото на войната като подготовка за нея, когато Газпром спря да продава газ на спотовия пазар в Европа, което причини недостиг и високи цени. Нещо, за което САЩ предупреди, но на което малко хора повярваха. Оттам процесът беше лавинообразен, докато се стабилизира. Разбира се, най-високата инфлация е в Московия.
  • #14
    анонимен ( преди 1 час )
    Едно въпросче,Бъстъре.Защо Тесла спря да строи нови заводи?С четири завода,работещи на непълен работен ден и натрупани произведени и непродадени Тесли,дали няма да започнат да закриват заводи?
  • #13
    анонимен ( преди 1 час )
    Цялата работа не дойде ли от поскъпването на суровините, заради едни санкции срещу една "бензиностанция с ракети"? То покрай един автопроизводител има още 100 производителя който ще гризнат дръвцето (на гуми, окабеляване, електроника, стъкла и т.н.). Не може да са ти скъпи суровините, съответно цените ти да растат, едновременно с това да не си с най-добрия краен продукт, и да очакваш да си конглокентен. Накрая искате или не, ще идете на крака на червения килим, в Москва.
  • #12
    До 10 ( преди 1 час )
    Онзи коментар не съм го писал аз, Но мога да се обзаложа с тебе, че това ще е най-продавания автомобил за 2025 година и ще продаде поне 100 000 бройки повече от следващия в класацията който най-вероятно ще е модел на Toyota. Искаш ли да се обзаложим ако имаш топки или пак ще играеш с картата с яйце клетките и ще си пас? Защо толкова много мразите хората които имат собствено мнение, след като вие никога не сте имали колкото и Ника да се крият зад колкото сте там самоличности? Поне един няма ли?
  • #11
    бъчваря ( преди 1 час )
    Само дето преди Фолксваген си заминаха и Опел и Форд и кой ли не. Преди в Германия имаше гастербайтери*турци, сърби... Ходят, работят, прибират се. Сега в Германия Меркел покани канддидат гастърбайтерите за соц. помощи, не за работа. Германия е типичнят пример, как една държава чрез грешна политика с бодри стъпки върви към упадък. Те затова и се натискат да влизаме в Шенген, а Украйна в ЕС. Трябва им евтина работна ръка, ама да не е от Африка, а добре обучена някъде там на изток.
  • #10
    анонимен ( преди 2 часа )
    Хехех тротинетката,гледаш в бъдещето с телескопа за 2025 година.
  • #9
    до 6 ( преди 2 часа )
    Човек, който пише "санкции" като "санкций" със сигурност е уважаван специалист по геополитика.
  • #8
    анонимен ( преди 3 часа )
    И на Марс е най-продавана Модел У. Никой нищо друго вече не купува... особено в Африка!
  • #7
    анонимен ( преди 3 часа )
    #3 Едно си баба знае, едно си бае. Няма пазар за ПОСРЕДСТВЕНИ електрокари. Най-продаваната кола на планетата, от Африка до Австралия, за втора поредна година, е Tesla Model Y. Най-продаваната кола за 2025 в Света: Tesla Model Y Juniper
fallback
Последни