fallback

Шеф в Porsche: Слагаме ДВГ на електрическите модели

Германската марка признава грешките си и търси начини да минимализира щетите

Германският производител Porsche разбра, че хората все още искат бензинови автомобили, тъй като приемането на EV не върви по план. Факт е, че продажбите на Taycan са намалели с цели 50% в световен мащаб до третото тримесечие на 2024. И това кара компанията да продължи с инвестициите в ДВГ.

В интервю за Automotive News Europe главният финансов директор на компанията Лутц Мешке, обяви, че Porsche ще налее пари в нови бензинови двигатели за Cayenne и Panamera. Както вече беше обявено, V8 моторът ще остане в употреба поне до 2030 в големия SUV. Финансовият шеф обаче отиде още по-далеч, като призна, че бъдещите модели, предварително замислените като електромобили, ще получат версии с ДВГ.

„В момента разглеждаме възможността първоначално планираните изцяло електрически превозни средства да имат хибридно задвижване или двигател с вътрешно горене. В момента сме в процес на вземане на концептуални решения. Това, което е ясно е, че ще се придържаме към двигателя с вътрешно горене много по-дълго от предвиденото”, коментира Мешке.

Това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, като се има предвид, че всички предстоящи модели се очаква да се возят на специална платформа за електрически автомобили. Затова и Мешке не каза кои бъдещи електромобили могат да получат бензинови двигатели, но най-вероятно сред тях ще бъде триредов SUV, който марката в момента разработва.

Бъдещият модел е известен с кодовото си име „K1“, като трябва да се появи през втората половина на десетилетието. Първоначално той е проектиран като EV, но като се има предвид изявлението на финансовия директор, това вероятно ще се промени.

Сред кандидатите е и следващото поколение на 718. Настоящите модели Boxster и Cayman ще бъдат премахнати до края на 2025, когато е планирано да пристигнат техните заместници с електрическо задвижване. Разработката им е почти завършена, но пък сегментът на спортните коли с EV е толкова малък, че математиката не е в тяхна полза.

Не е ясно и какво ще се случи с Macan, тъй като новото му поколение се продава само с електрическо задвижване, докато старото все още е достъпно с ДВГ на някои пазари. В случая инженерите на Porsche ще трябва да намерят място за бензиновия двигател в новия модел или просто да актуализират стария. И двете решения биха свършили работа, особено като се има предвид, че исторически Macan винаги е бил сред най-популярните модели на марката.

fallback
  • #5
    До 2 ( преди 5 часа )
    Нищо не е 100%. Допускам че бъдещето в средносрочен план няма да е повече от 80% електрическо. Ще останат едни 10-20% за специализирана техника и региони примерно третият свят и Япония, които ще преминат последни на ток. Едните заради дългите разстояния без зарядна инфраструктура, а вторите по идеологически причини.
  • #4
    До 1 ( преди 5 часа )
    "Митична врачка ( преди 33 минути )Не плачи Тесльо, зелената сделка се отлага." Пак си объркал статиите. Тук се говори за автомобили!
  • #3
    екстра ( преди 5 часа )
    Колкото по-малко електрички, толкова по-добре за собствениците на електрички.
  • #2
    анонимен ( преди 5 часа )
    а в съседната стаитя, автора сънува 100% ел бъдеще на индустрията..
  • #1
    Митична врачка ( преди 5 часа )
    Не плачи Тесльо, зелената сделка се отлага.
fallback
Последни