fallback

Шеф в Porsche: Слагаме ДВГ на електрическите модели

Германската марка признава грешките си и търси начини да минимализира щетите

Германският производител Porsche разбра, че хората все още искат бензинови автомобили, тъй като приемането на EV не върви по план. Факт е, че продажбите на Taycan са намалели с цели 50% в световен мащаб до третото тримесечие на 2024. И това кара компанията да продължи с инвестициите в ДВГ.

В интервю за Automotive News Europe главният финансов директор на компанията Лутц Мешке, обяви, че Porsche ще налее пари в нови бензинови двигатели за Cayenne и Panamera. Както вече беше обявено, V8 моторът ще остане в употреба поне до 2030 в големия SUV. Финансовият шеф обаче отиде още по-далеч, като призна, че бъдещите модели, предварително замислените като електромобили, ще получат версии с ДВГ.

„В момента разглеждаме възможността първоначално планираните изцяло електрически превозни средства да имат хибридно задвижване или двигател с вътрешно горене. В момента сме в процес на вземане на концептуални решения. Това, което е ясно е, че ще се придържаме към двигателя с вътрешно горене много по-дълго от предвиденото”, коментира Мешке.

Това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, като се има предвид, че всички предстоящи модели се очаква да се возят на специална платформа за електрически автомобили. Затова и Мешке не каза кои бъдещи електромобили могат да получат бензинови двигатели, но най-вероятно сред тях ще бъде триредов SUV, който марката в момента разработва.

Бъдещият модел е известен с кодовото си име „K1“, като трябва да се появи през втората половина на десетилетието. Първоначално той е проектиран като EV, но като се има предвид изявлението на финансовия директор, това вероятно ще се промени.

Сред кандидатите е и следващото поколение на 718. Настоящите модели Boxster и Cayman ще бъдат премахнати до края на 2025, когато е планирано да пристигнат техните заместници с електрическо задвижване. Разработката им е почти завършена, но пък сегментът на спортните коли с EV е толкова малък, че математиката не е в тяхна полза.

Не е ясно и какво ще се случи с Macan, тъй като новото му поколение се продава само с електрическо задвижване, докато старото все още е достъпно с ДВГ на някои пазари. В случая инженерите на Porsche ще трябва да намерят място за бензиновия двигател в новия модел или просто да актуализират стария. И двете решения биха свършили работа, особено като се има предвид, че исторически Macan винаги е бил сред най-популярните модели на марката.

fallback
  • #14
    Ел ( преди 3 часа )
    Ел инфраструктура скоро няма да видим за масово потребление.Първо трябва да махнат литиевите батерии и след това да помислят за ефективно и бързо зареждане.
  • #13
    До швабата ( преди 3 часа )
    И ти ли си от онези обучени от Toyota, които се опитват да преподават незнанията си? Как си представяш че Toyota ще обучи някой как да произвежда ефективно електромобили, след като самата тя НЕ знае. АКО ЗНАЕШЕ, нямаше да се остави през 2023 да и откраднат титлата най-продаван автомобил в света за годината. АКО ЗНАЕШЕ, освен 10 милиона автомобили с ДВГ и хибриди, вече щеше да продава още 5 милиона електромобила годишно, включително в Китай. Но понеже НЕ ЗНАЕ, продажбите и падат 10 поредни месеца
  • #12
    Втора поука ( преди 4 часа )
    "все още искат бензинови автомобили, тъй като приемането на EV не върви по план. Факт е, че продажбите на Taycan са намалели с цели 50% в световен мащаб до третото тримесечие на 2024" така и не се научиха, че хората не са балами и не купуват автомобилите заради емблемите или вида на задвижването, а купуват автомобили с най-добро съотношение възможности/цена. Бензиновите им модели имат много по-добро съотношение. Ако предложат електрически модел с добро съотношение, продажбите само ще растат!
  • #11
    Швабен зи каскен ( преди 4 часа )
    Тойота някога обучи Порше как ефективно да произвеждат автомобили. За съжаление, за урока за ефективен преход към електрифиция не са имали пари да си платят. Е, сега се борят с последствията.
  • #10
    Първа поука ( преди 4 часа )
    Първата поука е, че електромобилите и автомобилите с ДВГ са коренно различни технически решения и не можеш да ползваш една и съща платформа без да направиш много компромиси. Не можеш да произвеждаш самолет на платформата на автомобил и обратното. Един електромобил може да се произвежда ефективно и самият той да е ефективен само ако е проектиран от нулата да бъде електромобил и нищо друго, без излишен баласт. А те щели да слагат ДВГ на платформа на електромобил, за да ... пестят пари!?!
  • #9
    Дежавю ( преди 4 часа )
    Преди 5-6 години, когато всички автомобилни производители обясняваха на Тесла, че не са на прав път, защото не знаят как се произвеждат автомобили, вярваха, че в момента в който клиентите започнат да търсят електромобили, ще сложат малко батерии в багажника и един електромотор под предния капак и ще продължат да са най-добрите в занаята. Не успяха да си вземат две поуки.
  • #8
    анонимен ( преди 4 часа )
    Тоя дето яде кремвиршите си брои стотинките за тока, който зарежда. Така, че това си ти тесларче, а не някой друг.
  • #7
    А на връщане ( преди 4 часа )
    160 лв понеже към Сф е наклон. Не сипва 100 октана, понеже е цифра. Преди караулката, покрай него прелита черния Plaid на Шаро с 260, след което се прибира и пуска колата в Мобилето. Я да не съм си намерил парите на улицата - мисли си..
  • #6
    Браво ( преди 4 часа )
    Един отива за 8 лв до морето и сяда в ресторант, другия за 128 лв А98 и влиза в магазина за кренвирши и лютеница.
  • #5
    До 2 ( преди 4 часа )
    Нищо не е 100%. Допускам че бъдещето в средносрочен план няма да е повече от 80% електрическо. Ще останат едни 10-20% за специализирана техника и региони примерно третият свят и Япония, които ще преминат последни на ток. Едните заради дългите разстояния без зарядна инфраструктура, а вторите по идеологически причини.
fallback
Последни