fallback

Шеф в Porsche: Слагаме ДВГ на електрическите модели

Германската марка признава грешките си и търси начини да минимализира щетите

Германският производител Porsche разбра, че хората все още искат бензинови автомобили, тъй като приемането на EV не върви по план. Факт е, че продажбите на Taycan са намалели с цели 50% в световен мащаб до третото тримесечие на 2024. И това кара компанията да продължи с инвестициите в ДВГ.

В интервю за Automotive News Europe главният финансов директор на компанията Лутц Мешке, обяви, че Porsche ще налее пари в нови бензинови двигатели за Cayenne и Panamera. Както вече беше обявено, V8 моторът ще остане в употреба поне до 2030 в големия SUV. Финансовият шеф обаче отиде още по-далеч, като призна, че бъдещите модели, предварително замислените като електромобили, ще получат версии с ДВГ.

„В момента разглеждаме възможността първоначално планираните изцяло електрически превозни средства да имат хибридно задвижване или двигател с вътрешно горене. В момента сме в процес на вземане на концептуални решения. Това, което е ясно е, че ще се придържаме към двигателя с вътрешно горене много по-дълго от предвиденото”, коментира Мешке.

Това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, като се има предвид, че всички предстоящи модели се очаква да се возят на специална платформа за електрически автомобили. Затова и Мешке не каза кои бъдещи електромобили могат да получат бензинови двигатели, но най-вероятно сред тях ще бъде триредов SUV, който марката в момента разработва.

Бъдещият модел е известен с кодовото си име „K1“, като трябва да се появи през втората половина на десетилетието. Първоначално той е проектиран като EV, но като се има предвид изявлението на финансовия директор, това вероятно ще се промени.

Сред кандидатите е и следващото поколение на 718. Настоящите модели Boxster и Cayman ще бъдат премахнати до края на 2025, когато е планирано да пристигнат техните заместници с електрическо задвижване. Разработката им е почти завършена, но пък сегментът на спортните коли с EV е толкова малък, че математиката не е в тяхна полза.

Не е ясно и какво ще се случи с Macan, тъй като новото му поколение се продава само с електрическо задвижване, докато старото все още е достъпно с ДВГ на някои пазари. В случая инженерите на Porsche ще трябва да намерят място за бензиновия двигател в новия модел или просто да актуализират стария. И двете решения биха свършили работа, особено като се има предвид, че исторически Macan винаги е бил сред най-популярните модели на марката.

fallback
  • #20
    Митична врачка ( преди 1 година )
    Не плачи, Тесльо.Тази година Тесла няма да има 50% ръст,ще има спад.
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Ммм да, тука един яхнал розовия е-днорог се е разпищолил да обяснвакакво светло Е-бъдеще ни чака,и че Порше са в грешка със сметките.(и не само те). Обаче от зареждане (на бързите колонки) явно не му е понесло нещо напрежението, защото между ушите здраво е укъсил. Но пък си вярва, стиснал здраво рига на е-днорога и вперил поглед само до контакта...
  • #18
    До 17 ( преди 1 година )
    Ти наистина ли приравняваш 50% спад на продажбите с 0% ръст? Колко ще е ръста на Toyota? А на volkswagen? 0% спад на годишните продажби при общ спад на продажбите всъщност означава увеличаване на пазарния дял спрямо миналата година и може да се интерпретира като ръст на общия фон. Има и друг нюанс. При Тесла причината за намаляване на ръста не е редно да се преписва само на самия продукт, А и на политически причини, които отблъснаха голяма част от клиентите заради Илон Мъск.
  • #17
    До 16 ( преди 1 година )
    Забавянето било основно при тях? Дори Тесла в добрия случай ще завърши годината с 0% ръст ако няма спад
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Порше (и другите) направиха грешка, която сега води до други грешки. Първата беше, че години наред подценяваха електро технологията и си мислеха, че редовните им клиенти ще купуват каквито и електромобили да изкарат. Това доведе до ниски продажби и загуба на пазарен дял и реноме. Втората грешка е, че интерпретират сегашното моментно забавяне на продажбите като дълготрайно. Първо забавянето е основно при тях, защото нямат добър продукт. Второ, самите те го причиниха поради липсата на такъв.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Да се хвалиш, че даваш 6лв до морето след като си дал 100хил за кола е като да се хвалиш, че си изял само 1кг сол след като са счупили 100 тояги в гърба ти.
  • #14
    Ел ( преди 1 година )
    Ел инфраструктура скоро няма да видим за масово потребление.Първо трябва да махнат литиевите батерии и след това да помислят за ефективно и бързо зареждане.
  • #13
    До швабата ( преди 1 година )
    И ти ли си от онези обучени от Toyota, които се опитват да преподават незнанията си? Как си представяш че Toyota ще обучи някой как да произвежда ефективно електромобили, след като самата тя НЕ знае. АКО ЗНАЕШЕ, нямаше да се остави през 2023 да и откраднат титлата най-продаван автомобил в света за годината. АКО ЗНАЕШЕ, освен 10 милиона автомобили с ДВГ и хибриди, вече щеше да продава още 5 милиона електромобила годишно, включително в Китай. Но понеже НЕ ЗНАЕ, продажбите и падат 10 поредни месеца
  • #12
    Втора поука ( преди 1 година )
    "все още искат бензинови автомобили, тъй като приемането на EV не върви по план. Факт е, че продажбите на Taycan са намалели с цели 50% в световен мащаб до третото тримесечие на 2024" така и не се научиха, че хората не са балами и не купуват автомобилите заради емблемите или вида на задвижването, а купуват автомобили с най-добро съотношение възможности/цена. Бензиновите им модели имат много по-добро съотношение. Ако предложат електрически модел с добро съотношение, продажбите само ще растат!
  • #11
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Тойота някога обучи Порше как ефективно да произвеждат автомобили. За съжаление, за урока за ефективен преход към електрифиция не са имали пари да си платят. Е, сега се борят с последствията.
fallback
Последни