fallback

Honda обеща да промени играта при EV с нова батерия

Японските марки не бързат с електрическите коли, но и Toyota се пуска в технологичната битка 

Електрическата кола си проправя по света, макар и с различно темпо. Докато в Европа или САЩ навлизането на тази технология става по-бавно, EV вече представляват над 35% от продажбите в Китай. В Япония, раят на хибридните автомобили, както производителите, така и купувачите са по-предпазливи и прагматични. Хората там обикновено знаят какво правят.

 

Но само защото марки като Honda, Mazda или Toyota не залагат ва банк на електричките, не означава, че те не напредват в развитието на тази технология. И това се вижда в напредъка на Honda в областта на твърдотелните батерии.

Като цяло японските марки не са агресивни със стратегии около електрическия автомобил. Ясен пример е Toyota. Гигантът има  диференцирана политика, която остава твърда във времето. Не изоставя двигателите с вътрешно горене и залага на автомобилите, които потребителите най-търсят. Тоест, хибриди.  Японците търсят комбинация от задвижвания.

За Toyota "двигателите с вътрешно горене не са враг, въглищата са враг." И не е единственият производител с това мислене. Honda също следва разумна, но безопасна стратегия за електрификация. Японската марка току-що обяви решаващ напредък за своите електрически автомобили: разработването на собствени твърдотелни батерии. Те трябва да увеличат средния пробег и да намалят крайната цена на автомобила.    

Тези батерии представляват революция сравнение с литиево-йонни батерии. Не само предлагат значително по-висока енергийна плътност, но и решават ключови проблеми като ограничена автономност, високи разходи и време за зареждане.

Honda не остави този напредък на случайността. Тя създаде демонстрационна производствена линия. Разположена е в град Сакура на повече от 27 000 m². От обработката на материалите до сглобяването на модули - Honda се стреми да оптимизира времето, да намали разходите и да установи стандарт за качество, който позволява тези батерии да се прилагат в автомобили, мотоциклети и дори самолети. Строителството на сградата приключи през пролетта на тази година, като почти цялото основно оборудване вече е монтирано.

Honda планира да започне производство на тази линия през януари 2025 година. Президентът на Honda R&D Co. Кейджи Оцу описа този пробив като исторически крайъгълен камък както за марката, така и за цяла Япония: „Това е иновативна технология, която ще промени играта в тази ера на електрически превозни средства“, уверява той.    

Планът на Honda е да предлага електрически превозни средства с пробег над 800 км. Това може наистина да промени играта с бъдещи модели като потенциален електрически NSX. След като приключи фазата на техническата проверка, Honda ще установи основните спецификации на батерийните клетки.

Целта е да ги приложи към електрифицирани модели, които ще излязат на пазара през втората половина на това десетилетие. С цел „постигане на въглеродна неутралност за всички свои продукти и корпоративни дейности до 2050-а“, Honda се стреми електрическите превозни средства с батерии и горивни клетки да представляват 100% от глобалните й продажби до 2040 година.

Toyota също планира да започне масово производство на твърдотелни батерии между 2027 и 2028-а, като си сътрудничи с японската енергийна компания Idemitsu Kosan, която вече управлява по-малки пилотни съоръжения. Надпреварата за лидерство в тази технология става все по-интересна.  

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 5 часа )
    Фактът, че Тойота не бърза с електричките е любимата храна на децата-неудачници, пищещи в този сайт. Какво толкова ви пречи Тойота, деца?
  • #6
    анонимен ( преди 5 часа )
    Не знам дали Хонда ще има големи проблеми при електромобилите но в бизнеса и с малки двг-та вече има истинско цунами с навлизането на ел. двигатели с батерии в сенокосачки , резачки и т.н. машиники
  • #5
    До пръц пръц ( преди 5 часа )
    Казал съм ти стотици пъти, когато ми натякваш ВЯРАТА си и ме караш да пренебрегвам фактите, за да не накърня достойнството на гуруто Тойода, че ако този път Toyota успее с твърдотелните батерии, аз ще се радвам повече от тебе и ще си призная грешката. Даже ще ти се извиня през 2027. А дано, ама надали. За разлика от водородът, твърдотелните батерии имат огромни шансове, но няма да стане от днес за утре. За твое успокоение 4680 също буксува от 2020, но аз не заравям главата в пясъка и го казвам
  • #4
    До пръцльо ( преди 5 часа )
    Кажи ми кое е пропагандна партенка във факта, че Toyota обещава от 2010 година насам след две години да почне производство на твърдотелни батерии. Искаш ли да се обзаложим с тебе че през 2027 година няма да има нито един автомобил на Toyota с такива батерии въпреки обещанията.. тоест въпреки пропагандата партенка на Toyota.. поредната от 2010 година насам. факт е че само сектант може да допусне да го излъжат 10 пъти абсолютно едно и също нещо в продължение на 15 години и още да ВЯРВА
  • #3
    Hvaliprats ( преди 6 часа )
    Тротинетка, японците ще са първи с батериите с твърд електролит, също както бяха първи с литиево-йонните и никел-метал-хидридните. Това че страдаш от функционална неграмотност и не можеш да различиш пропагандна партенка от технологичен факт си е лично твой проблем.
  • #2
    До чичо Кольо ( преди 6 часа )
    Ако споменаването на исторически данни и факти наричаш хейт, започвам. Например с това че Toyota през 2010 година обеща това което днес обещава honda. И сега малко оптимизъм - надявам се след 15 години honda да не е постигнала същото като Toyota за последните 15 години - едно огромно нищо на този фронт. Зиро. Въобще няма да се учудя honda, която сега почва да ги изпревари.
  • #1
    Чичо Кольо ( преди 7 часа )
    И нека негативните, hate коментари да започнат сега!!!!
fallback
Последни