fallback

Honda обеща да промени играта при EV с нова батерия

Японските марки не бързат с електрическите коли, но и Toyota се пуска в технологичната битка 

Електрическата кола си проправя по света, макар и с различно темпо. Докато в Европа или САЩ навлизането на тази технология става по-бавно, EV вече представляват над 35% от продажбите в Китай. В Япония, раят на хибридните автомобили, както производителите, така и купувачите са по-предпазливи и прагматични. Хората там обикновено знаят какво правят.

 

Но само защото марки като Honda, Mazda или Toyota не залагат ва банк на електричките, не означава, че те не напредват в развитието на тази технология. И това се вижда в напредъка на Honda в областта на твърдотелните батерии.

Като цяло японските марки не са агресивни със стратегии около електрическия автомобил. Ясен пример е Toyota. Гигантът има  диференцирана политика, която остава твърда във времето. Не изоставя двигателите с вътрешно горене и залага на автомобилите, които потребителите най-търсят. Тоест, хибриди.  Японците търсят комбинация от задвижвания.

За Toyota "двигателите с вътрешно горене не са враг, въглищата са враг." И не е единственият производител с това мислене. Honda също следва разумна, но безопасна стратегия за електрификация. Японската марка току-що обяви решаващ напредък за своите електрически автомобили: разработването на собствени твърдотелни батерии. Те трябва да увеличат средния пробег и да намалят крайната цена на автомобила.    

Тези батерии представляват революция сравнение с литиево-йонни батерии. Не само предлагат значително по-висока енергийна плътност, но и решават ключови проблеми като ограничена автономност, високи разходи и време за зареждане.

Honda не остави този напредък на случайността. Тя създаде демонстрационна производствена линия. Разположена е в град Сакура на повече от 27 000 m². От обработката на материалите до сглобяването на модули - Honda се стреми да оптимизира времето, да намали разходите и да установи стандарт за качество, който позволява тези батерии да се прилагат в автомобили, мотоциклети и дори самолети. Строителството на сградата приключи през пролетта на тази година, като почти цялото основно оборудване вече е монтирано.

Honda планира да започне производство на тази линия през януари 2025 година. Президентът на Honda R&D Co. Кейджи Оцу описа този пробив като исторически крайъгълен камък както за марката, така и за цяла Япония: „Това е иновативна технология, която ще промени играта в тази ера на електрически превозни средства“, уверява той.    

Планът на Honda е да предлага електрически превозни средства с пробег над 800 км. Това може наистина да промени играта с бъдещи модели като потенциален електрически NSX. След като приключи фазата на техническата проверка, Honda ще установи основните спецификации на батерийните клетки.

Целта е да ги приложи към електрифицирани модели, които ще излязат на пазара през втората половина на това десетилетие. С цел „постигане на въглеродна неутралност за всички свои продукти и корпоративни дейности до 2050-а“, Honda се стреми електрическите превозни средства с батерии и горивни клетки да представляват 100% от глобалните й продажби до 2040 година.

Toyota също планира да започне масово производство на твърдотелни батерии между 2027 и 2028-а, като си сътрудничи с японската енергийна компания Idemitsu Kosan, която вече управлява по-малки пилотни съоръжения. Надпреварата за лидерство в тази технология става все по-интересна.  

fallback
  • #17
    Пропаганда ( преди 1 час )
    Или факти? Какво са това според тебе? Защото според мен изброявам факти за пропагандата на Toyota. Да не ти цитирам колко патента върху твърдетелните батерии са регистрирали за да забавят развитието на останалите.
  • #16
    До пръцльо ( преди 1 час )
    Вярно е. През 2009 говорят че няма да бързат и ще започнат производство чак през 2015 година. Но това е през 2009, когато за първи път заговориха за 1600 км пробег с едно зареждане. Можеш ли да понесеш новините от следващите години? Защото доскоро вярваше че това е нова разработка на Toyota. В същото време се е подиграваш на Тесла, че продават само по няколкостотин хиляди автомобила годишно с своите батерии 46 80 цели четири години след представянето им. Същото представяне като на Toyota 2009
  • #15
    Hvaliprats ( преди 2 часа )
    Ха-ха Тротинетке неграмотна, това от същата статия прочете ли го: "However, the new battery technology is still is in its infancy and Toyota has no plans to rush it into volume production." Какво значи знаеш ли, кратунке празна? Това ли ти е "официалната" информация?
  • #14
    Моя грешка ( преди 2 часа )
    Объркал съм годините. Но въпреки това може да прочетеш статията Toyota Develops More Efficient Battery, Tenfold Improvement In Capacity May Be Possible ... В нея четем Nikkei изчислява, че новите батерии могат да удължат обхвата на електрическо превозно средство почти ДЕСЕТОКРАТНО. ..Текущата технология за батерии ограничава обхвата на повечето електрически превозни средства до около 160 километра ...следващото поколение ...да пътуват между Мелбърн и Сидни с едно зареждане.
  • #13
    До пръдльо ( преди 2 часа )
    Обзалагаме се. И през 2010 година и през 2012 през 2015 през 2018 и през 2020 през 2024, информацията винаги е официална от Toyota. Само след две-три години започват масовото производство. ако през всички останали години са те излъгали Колко голям сектант трябва да си, за да продължиш да вярваш и на последната лъжа? И аз вярвах на Илон Мъск за 46 80 батериите, за автономното шофиране, но година по-късно вече не вярвах на следващата му лъжа. И сега не вярвам за роботаксито. Не съм сектант като те
  • #12
    Hvaliprats ( преди 3 часа )
    Тротинетка, за 2027-2028 информацията е официална, така че може да се обзаложим, въпреки че няма особен смисъл в това, като те знам как се измяташ от опорките си..
  • #11
    До 8 ( преди 3 часа )
    Това ми прозвуча, като да си посееш орех когато ти се доядат орехи . Не бе брат, Не става така. Един орех расте десетилетия. Toyota от 2010 година разработва твърдотелни батерии. Знаеш ли китайците защо изпревариха Toyota? Нито са по-умни, нито са толкова високотехнологични. Единствената причина е, защото започнаха през 1995 - преди 30 години, за да успеят днес. Toyota е извървяла само половината път с батериите. А дори не е направила първата стъпка за електромобилите.
  • #10
    До 7 ( преди 4 часа )
    "Какво толкова ви пречи Тойота, деца?" Като деца не ни пречеше, даже много ни харесваше. Но от 15 години насам я мразим заради гнусните лъжи и нагли манипулации, на които могат да повярват само технически неграмотни хора. Мразя да ме лъжат бе човек. Независимо дали е Toyota, Tesla, volkswagen, японец китаец или немец. Не мога да разбера хора които защитават лъжците и манипулаторите. Когато някой лъже всички трябва в хор да го заклеймим, а не да го защитаваме! Затова сме до тук, не само в Българи
  • #9
    анонимен ( преди 4 часа )
    Мене ме вълнува да отворя Мобилето и да видя коли с 400 магистрален пробег и над 200kW зареждане: Long Range (LR) и Plaid.
  • #8
    анонимен ( преди 4 часа )
    Тойота и Хонда винаги са следвали ясната позиция относно EV-тата: ще ги правим серийно тогава, когато си заслужава! За разлика от някои от европейски производители, които първо бяха невярващи, после се хвърлиха да ги произвеждат, пък сега ще затварят заводи. Просто японците не правят такива грешки, това е разликата!
fallback
Последни