fallback

Audi потвърди спирането на най-големия си електрически SUV

Германският производител ще продава Q8 e-tron до края на годината

Това, за което усилено се говореше в последно време, е факт - Audi Q8 e-tron - луксозният SUV на германската марка, се спира от производство в края на февруари.

Говорител на производителя от Инголщад потвърди, че електрическият кросоуър няма да се предлага през следващата година. А това означава, че тези, които все още проявяват интерес съм Q8 e-tron трябва да побързат с поръчката му.

Според представител на компанията моделът ще получи наследник. Той обаче не пожела да каже дали новият електродобив ще бъде базиран на Premium Platform Electric (PEP) или Ал Systems Platform (SAP), като Audi Q6 e-tron.

За евентуален наследник на Q8 e-tron беше съобщена още през октомври, като новият модел вероятно ще се произвежда в Мексико, но чак след 2026. Производството на настоящия Q8 e-tron в Брюксел, от друга страна, ще бъде прекратено в края на февруари. Компанията вече обяви това пред работническия съвет и синдикатите.

Причината за спирането е, че продажбите не отговарят на очакванията - особено в Китай. Моделът обаче наистина не се продава зле в Германия - през първите 10 месеца на текущата година са продадени малко под 4200 бройки, а през цялата минала година 0 почти 10 000 бройки. Това направи модела номер две в електрическата гама на Audi в Германия след Q4 e-tron.

В завода в Брюксел работят 3000 души, които са произвели около 50 000 коли миналата година. Проблемите на фабриката се дължат на трудности с модернизацията поради близостта му до града и високите егоистични разходи. Audi търсеше купувач за завода, но в крайна сметка такъв не се намери.

fallback
  • #5
    Просто и ясно ( преди 4 часа )
    #4 кое? Допотопни бутала и *** от Викторианската епоха до 3000-та година ли? НАСТОЯЩЕТО е електрическо, а бъдещето е 100% чист ток и 100% коли на ток, било то ултракондензатори, твърдотелни батерии или водородни клетки. Ротор и статор. Ротор се върти от силови полета без тpиенe. Няма шум, няма износване, няма поддръжка, няма сервизи, няма чаркалаци, няма танкери, платформи, рафинерии, гърнета, смог, болести и смрад, сажди, син и черен пушек, картерни газове и локви масло!
  • #4
    анонимен ( преди 4 часа )
    Да, #3, точно така: бъдещето идва със сигурност. Но то не е електрическо, защото се доказа, че тази технология е неефективна при автомобилите. И не заради детските й болести, а просто не може да надрастне техническите си несъвършенство и непригодност.
  • #3
    До 2 ( преди 4 часа )
    А не осъзнаваш ли, че политиците спряха субсидиите за електромобили за да спасят европейската автомобилна промишленост? Не осъзнаваш ли че и това не помага и съвсем скоро ще трябва да дават субсидии на производителите на ДВГ, за да оцелеят и да запазят работните места? Не осъзнаваш ли, че помощите за изкопаеми горива са над трилион И продължават да ги наливат? Ами ако бяха вложили този трилион не за запазване на статуквото на миналото, а ги бяха инвестирали в бъдещето? Бъдещето идва със сигурно
  • #2
    анонимен ( преди 5 часа )
    Не щем електрички.Закривай и работниците при Урсула.
  • #1
    анонимен ( преди 6 часа )
    Г-н Шугъров-некадърнiк0в, бихте ли бил така добър, моля, да поясните на широката публика - най-вече на тази с финансови познания и опит - като какво е това "егоистични разходи" и как се отразява в годишния отчет на фирмите? Благодаря Ви предварително. :-(
fallback
Последни